חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

כירורגיה פלסטית

ניתוחים פלסטיים  > בלוג ניתוחים פלסטיים  > כירורגיה פלסטית   > מנתח פלסטי או כירורג פלסטי - מה ההבדל ביניהם?

מנתח פלסטי או כירורג פלסטי - מה ההבדל ביניהם?

 
מאת: צוות אסתטיקה
יום שני, 4 במרץ, 2013


עוד משחר הימים בוצעו ניתוחים פלסטיים לצורך שיקום לאחר תאונה או תיקון מראה מעוות ומומים מולדים. זאת הרבה לפני שהחלו להשתמש בניתוחים הפלסטיים לטיפול בבעיות אסתטיות, ללא בעיה רפואית ממשית שעומדת מאחוריהן.

מעולם לא התעמקתי בעולם המונחים של הניתוחים הפלסטיים, אך לאחרונה התברר לי כי ישנם שני מינוחים לאדם המוסמך לבצע ניתוחים פלסטיים: כירורג פלסטי ומנתח פלסטי. אחרי תחקיר קצר התברר לי כי אין הבדל מהותי בין שתי ההסמכות.

אבל אם כבר לצלול למינוח של אותו אדם המבצע בנו תהליכים חיצוניים יוצאי דופן, אז זו הזדמנות טובה להכיר אותו באמת.

מיהו מנתח פלסטי? מנתח פלסטי הוא רופא שעבר הכשרה בכירורגיה פלסטית. מנתחים פלסטיים עוברים שש שנות לימוד בבית הספר לרפואה ושנה סטאז'. לאחר מכן, הם עוברים התלמדות של חמש וחצי שנים נוספות בחדרי הניתוח בכדי לספוג וללמוד כמה שיותר על התחום בו הם מתמחים במחלקות לכירורגיה פלסטית, במחלקות לכירורגיה כללית והתמחויות משנה.

בכדי לקבל את רישיונם, המנתחים הפלסטיים צריכים לעבור בחינות הסמכה ולקבל גושפנקה ממשרד הבריאות שהם אכן כירורגים פלסטיים מומחים.

אז איך אנחנו יודעים שאותו מנתח פלסטי הוא מומחה לכירורגיה פלסטית? ראשית, ניתן לבדוק מול האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית. שנית, במקרה ואנו ממש סקפטיים, נכנסים לאתר משרד הבריאות, מזינים במקום המיועד את שם הרופא וכך ניתן לראות האם יש לו את הרישיון המתאים.

כירורג פלסטי או מנתח פלסטי? לא משנה איך הוא מגדיר את עצמו, העיקר שיהיה לו את הרישיון ואת הניסיון לבצע את ההליך הכירורגי בצורה הטובה ביותר. אל תהיו שאננים, שימו לב שאתם בוחרים במנתח פלסטי מומחה.

תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
1. זה אותו דבר
איש שיודע שפות נוספות, 21/08/2013

פוסטים קודמים