חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

ייעוץ והכוונה

לחץ לייעוץ והכוונה

מתלבטים?

הרשמו לקבלת יעוץ חינם!

  לקבלת ייעוץ

ניתוחי חזה באסתטיקה

ניתוחי חזה
מנתחים פלסטיים
פורום ניתוחים פלסטיים

    מרפאות נבחרות

ד"ר רון עזריה - מומחה לכירורגיה פלסטית
ד"ר רוני מוסקונה- מרפאות ניתוחים פלסטיים
  מרפאות נוספות


השאלון

האם את יודעת הכל על טיפול הרמת חזה?

הכנסו לשאלון וגלו!


חדשות ניתוחים פלסטיים

ניתוחים פלסטיים   > ניתוחי חזה  > חדשות ניתוחים פלסטיים  > לחתוך בבשר החי: ניתוחים פלסטיים בימי מיתון
לפורום בנושאלוח מרפאות

לחתוך בבשר החי: ניתוחים פלסטיים בימי מיתון

 
שיתוף פייסבוק

איך משפיע המיתון העולמי על התחום של ניתוחים פלסטיים? האם לנצל את המיתון ולבצע הגדלת חזה או כל ניתוח פלסטי אחר

מאת: צוות אתר "אסתטיקה"

ניתוחים למטרות אסתטיות קיימים בעולם כבר כמה אלפי שנים, אולם רק המאה ה- 20 הציבה אותם בקדמת הבמה. מניתוחים מסובכים ביותר, שהיו מנת חלקם של פצועים או בעלי מומים מולדים, הפכו ניתוחים פלסטיים לעניין נפוץ וכמעט יום-יומי בקרב אנשים בריאים, שאינם מרוצים מחלק זה או אחר בגופם. ככל שעברו השנים התרחבו האופציות העומדות בפני מי שביקש לשפר את מראהו, וניתוחים פלסטיים הפכו פופולריים בקרב סוגי אוכלוסיה רחבים יותר. גם העלויות הגבוהות, שהחלו בכמה אלפי שקלים לניתוחים הפשוטים וטיפסו מעלה מעלה, לא הרתיעו את שוחרי האסתטיקה, ונדמה היה כי בכל הנוגע לניתוחים פלסטיים - השמיים הם הגבול. אלא שלפני כשנתיים נחתה על העולם מכה קשה, ששינתה באופן דרסטי את הכלכלה העולמית – המיתון. התנפצות בועת הנדל"ן של ארה"ב גררה אחריה תגובות שרשרת בכל העולם, וגם בישראל כמובן, והביאה לשינויים רבים באורחות החיים.

אחת ההשפעות המורגשות ביותר של המיתון היא הידוק החגורה, שהתבטא מעל לכל בקיצוצים בסעיף המותרות. ע"פ היגיון זה צפוי היה כי ניתוחים פלסטיים, שע"פ רוב אינם נעשים מתוך צורך רפואי דוחק, ירדו מסדר היום של האדם הממוצע. ואכן, בתחילת תקופת המיתון נראה היה כי הכיוון אינו חיובי. ד"ר חיים קפלן, מומחה לניתוחים פלסטיים, קוסמטיים ומשחזרים, מספר על חורף מתון יחסית. "בסוף 2008, כשבהלת המיתון הגיעה לשיאה, הורגש יותר היסוס בקרב המתעניינים בניתוחים פלסטיים", הוא נזכר. "אנשים חזרו על אותן שאלות שוב ושוב, שבו לייעוץ כמה פעמים והתקשו לקבל הכרעה סופית. לרוב הם לא הזכירו בפירוש את העניין הכספי", מוסיף המנתח, "אולם חוסר הודאות לגבי העתיד הכלכלי בהחלט ריחף באוויר".

ד"ר קפלן מספר כי גם עמיתים מקליפורניה, אחת המדינות הנהנתניות בארה"ב, דיווחו על לקוחות שחששו להשקיע סכום גדול בתקופה שבה סכנת הפיטורים מרחפת מעל ראשה של כלל האוכלוסייה. ואכן, אגודת הפלסטיקאים האמריקאיים דיווחה על ירידה של 9% במספר הניתוחים הפלסטיים ב- 2008 לעומת השנה שקדמה לה. אלא שע"פ הנתונים שנאספו בישראל, ההססנות של תחילת המשבר הייתה רק משברון חולף בתעשיית הניתוחים הפלסטיים המקומית; ההערכות מדברות על עלייה של כ- 1,000 ניתוחים בין 2007 ל- 2008. "לאחר כמה שבועות העניינים חזרו לשגרה", מאשר ד"ר קפלן, שבימים אלו מתקשה למצוא זמן פנוי בין ניתוח לניתוח. "עולם כמנהגו נוהג. פעם בכמה שבועות פורסמו ידיעות על גלי פיטורים, ואז הורגשה ירידה מסוימת במספר ההזמנות, אולם במרבית הזמן המיתון נשאר מחוץ לחדר הניתוח".

גם פרופסור יהודה אולמן, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית ברמב"ם ויו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית, מדבר על יציבות בענף. "אף שאין גוף מסודר העוסק באיסוף נתונים מספריים, ההרגשה שלי כמנתח וכמי שמכיר את השטח היא שהמיתון אינו משמעותי במיוחד בתחום", הוא אומר.

אז כיצד יתכן שבשעת מיתון, בה חלקים נרחבים מהאוכלוסייה מנסים למצוא דרכים יצירתיות להידוק החגורה, נרשמת יציבות ואף עליה בתחום הניתוחים הפלסטיים? ד"ר קפלן מסביר שהסיבה היא בעיקר נפשית וחברתית. "דווקא במצבים קשים אנשים רוצים להיראות יותר טוב, והם מוכנים להשקיע לשם כך. כשאתה קם בבוקר ואתה נראה טוב, זה משפר את מצב הרוח", הוא מוסיף. העובדה כי גם בתקופות מיתון קודמות ההוצאה הממוצעת על קוסמטיקה נותרה בעינה מאששת את דבריו, ומוכיחה כי ההשקעה ביופי ובטיפוח אינה נתפסת כמותרות אלא כצורך חיוני.

כיוון שכולנו חיים בחברה המקדשת את הנעורים, מראה צעיר ומטופח אינו רק משאלת לב אלא גם תחנה הכרחית בדרך להצלחה עסקית. תופעה זו מתבטאת בעיקר בתחום ההיי-טק, שבאופן מסורתי שייך ליזמים צעירים. "בהיי-טק יש בעיה: לא אוהבים זקנים." קובע ד"ר קפלן. "מי שנראה בן 50, אין לו סיכוי ליד "נערי הפלא". כדי למצוא עבודה חדשה לא מספיק להרגיש דינמי ולהיות בכושר, אם הפנים משדרים משהו אחר - אין לך סיכוי."

הצורך לשמור על חזות צעירה ונמרצת הביאה רבים ממפוטרי ההיי-טק האמריקאיים, שהיו מנפגעיו העיקריים של המשבר, להשקיע בניתוחים פלסטיים למרות הקושי הכלכלי. הניתוחים הפופולריים בקרב אנשי קריירה, גברים ונשים כאחד, הם אלו הנוגעים לתחום ההצערה, כמו ניתוח פלסטי למתיחת פנים והרמת עפעפיים. טיפולים נפוצים אחרים בתחום זה הם ההזרקות ומילוי הקמטים. גם אם לא מדובר בהוצאה מבוטלת, טיפולי הזרקה למיניהם פשוטים וזולים בהרבה מניתוחים פלסטיים מלאים. הצורך לחסוך בעלויות בזמן מיתון הצטרף אל המגמה הרווחת בעולם בשנים האחרונות, לפיה ניתוחים כירורגיים מומרים בטיפולים לא פולשניים בעלי אפקט דומה, וכך גרם המיתון דווקא לעלייה במספר טיפולי ההזרקות. ע"פ איגוד הפלסטיקאים האמריקאי, מספר ההליכים הלא פולשניים עלה ב- 5% והביא לכך שמספר טיפולי האסתטיקה הכללי במדינה עלה ב- 3% לעומת 2007, למרות הירידה במספר ההליכים הכירורגיים.

ומה לגבי המחירים? האם אלה מושפעים משמעותית מבעיות הכלכלה הגלובלית? אם בניתם על ניתוחים פלסטיים בהנחות או במבצעים לרגל המיתון, כדאי שתחשבו שוב; המחירים במרבית הקליניקות נותרו כשהיו, ולכל היותר נפרשו למספר תשלומים רב יותר. לדבריו של פרופ' אולמן, בקרב המנתחים הותיקים לא הורגשה תחרות יתרה או מצוקת לקוחות, ולכן גם לא חל שינוי בנושא הכספי. בנושא זה מספק ד"ר קפלן את ההשוואה המסכמת הבאה: "כמו שאנשים ממשיכים ללכת למסעדות יוקרה, הם ממשיכים גם להשקיע בעצמם". פרשנות זאת יכולה להסביר את העובדה שלא רק העשירון העליון, אלא גם מעמד הביניים ממשיך לפקוד את הקליניקות בהמוניו בזמן המיתון העולמי.

פורומים מנתחים פלסטיים הדפסה שלח לחבר
תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
לא נמצאו תגובות