חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

ייעוץ והכוונה

לחץ לייעוץ והכוונה

מתלבטים?

הרשמו לקבלת יעוץ חינם!

  לקבלת ייעוץ

ניתוחי חזה באסתטיקה

ניתוחי חזה
מנתחים פלסטיים
פורום ניתוחים פלסטיים

    מרפאות נבחרות

ד"ר רון עזריה - מומחה לכירורגיה פלסטית
ד"ר רוני מוסקונה- מרפאות ניתוחים פלסטיים
  מרפאות נוספות


השאלון

האם את יודעת הכל על הקטנת חזה?

הכנסו לשאלון וגלו!


חדשות ניתוחים פלסטיים

ניתוחים פלסטיים   > ניתוחי חזה  > חדשות ניתוחים פלסטיים  > תזונה לפני ואחרי ניתוח פלסטי
לפורום בנושאלוח מרפאות

תזונה לפני ואחרי ניתוח פלסטי

 
שיתוף פייסבוק

לפני שעוברים ניתוח פלסטי ובתקופת ההחלמה ממנו, התזונה מהווה מרכיב מרכזי בהליך הריפוי. לפניכם כל ההמלצות על תזונה לפני ואחרי ניתוח פלסטי.

מאת: צוות אתר "אסתטיקה"

תזונה יכולה להיות אויב או ידיד – תלוי איך משתמשים בה ומה אוכלים. בתקופות שסמוכות לניתוח, תזונה יכולה להשפיע על הגוף לטובה או לרעה: המקפידים יוכלו לזרז פלאים את קצב ההחלמה של הגוף, למנוע סיבוכים אפשריים, לעזור לעור להחלים מצלקות ואפילו להשפיע על מצב הרוח המעט מדוכדך שנלווה לימים שאחרי הניתוח. מי שמזניח ולא מקפיד, שלא יתפלא אם ההחלמה בעייתית והצלקות פחות יפות ויותר בולטות. מה לאכול וממה להימנע לפני ואחרי הניתוח הפלסטי?

לקראת ניתוח פלסטי – מה לא לאכול

האויבים הגדולים ביותר של הגוף בכל מה שקשור להחלמה ויכולת ריפוי הם ארבעה: סוכר, שומנים מחומצנים, אלרגנים וחומרים תעשייתיים, כולם מעודדי דלקות ומעורבים בתהליכים אחרים בגוף, שקשורים ביכולת החלמה מניתוח. יש הטוענים שגם חלב מעכב ריפוי, אם כי טענה זאת לא הוכחה מדעית.

סוכרים: גם עבור מי שאינו חולה סכרת, סוכר תורם ישירות ובעקיפין לתהליכים דלקתיים בגוף. כיוון שסוכר נמצא ברוב המאכלים בכמויות כאלה או אחרות, אין צורך להפסיק לחלוטין לאכול סוכר אבל כדאי להימנע ממאכלים בהם הוא מהווה את המרכיב התזונתי העיקרי, ללא גורמני תזונה אחרים: שוקולד, ממתקים או עוגות. פירות, לעומת זאת, עשירים בנוגדי חמצון שדווקא מסייעים לגוף בהחלמה ומעכבים התפתחות דלקת. לכן אם רוצים מתוק, כדאי לאכול פרי.

כל המכורים למצב הרוח הטוב שגורם הסוכר יגלו שכאשר הם אוכלים בקביעות ארוחות מסודרות, לאו דווקא גדולות, ושומרים על רמה טובה של סוכר בדם למשך כל היום, הצורך במתוק יורד פלאים.

שומנים מחומצנים: שמנים שרופים, טיגון בשמן עמוק למשך זמן ארוך (עד שהשמן נחרך ומעלה עשן), מוצרים תעשייתיים שטוגנו או נאפו בחום גבוה והם מכילים שמנים – כל אלה עשירים בשומנים מחומצנים שמזיקים לגוף ואינם מסייעים בתהליכי ריפוי.

אלרגנים: באנשים שונים, קיימת דרגה כזו או אחרת של אלרגיה למאכלים שונים. אלרגיה חריפה מתבטאת בסימנים שלא ניתן להתעלם מהם: גירוד, פריחה בעור, תחושת חנק או התנפחות של קנה הנשימה. גם אלרגיה שמתבטאת בצורה פחות חריפה אינה תורמת לאיזון הגוף לפני ניתוח פלסטי. מי שחושד שגופו רגיש למאכל מסוים, שימנע ממנו לחלוטין בתקופה שלפני הניתוח. תגובה אלרגית היא למעשה פעילות יתר של מערכת החיסון ולניתוח חשוב להגיע עם מערכת חיסונית יציבה ומאוזנת. בנוסף, אלרגיה קיימת שהייתה עד היום חלשה יחסית עשויה להחמיר ולהצריך לפתע שימוש באנטי-היסטמינים חזקים או סטרואידים, מה שלא מומלץ לקראת ניתוח פלסטי וניתוח בכלל. אלגרנים נפוצים במאכלים כגון: בוטנים, פלפלים, פול, חלב וקטניות למיניהן.

אחרי ניתוח פלסטי – המלצות תזונה

תקופת החלמה מניתוח יכולה לארוך בין מספר ימים למספר חודשים. לכל אורך תקופת הריפוי חשוב להמשיך ולהקפיד על הימנעות מכל רכיבי התזונה שהוזכרו מעלה כמזיקים.

ניתן לסייע לגוף בהחלמה ובריפוי על ידי תזונה מאוזנת והקפדה על אכילת כל אבות המזון: חלבונים, פחמימות, ויטמינים, מינרלים ושומנים, אך חשוב לגוון: לא לאכול רק סוג אחד של שומן ולא רק סוג אחד של חלבון אלא לשלב.

שמן זית בריא יותר משמן חמניות ומשמן קנולה. כמו כן שמנים שמסייעים בהפחתת תגובה דלקתית כמו שמן פשתן. פחמימות מלאות מזיקות פחות מפחמימות ריקות (לכן כדאי להעדיף לחם מקמח מלא, חומוס, קינואה על פני לחם לבן ואורז פרסי). בויטמינים כדאי להרבות גם כן: ויטמין סי ודי חשובים למערכת החיסונית. הם נמצאים כתוספים, בגויאבה או קיווי (סי) ובשמש (די). ויטמין קיי (K) קשור בתהליכי קרישה של הדם והוא נמצא בכמויות גבוהות בירקות ירוקים. גם ויטמין איי (A) ואי (E) חשובים להחלמה וריפוי.

רצוי להרבות באכילת נוגדי חמצון, אותם ניתן לזהות על ידי צבע עשיר במזונות טבעיים: כורכום, סלק, רימונים, עלים טריים ירוקים, כל מה שצבוע בצבע עז מכיל רמות גבוהות של נוגדי חמצון מסוגים שונים (פלבנואידים, לוטאין, זיאקסנטין ואחרים). הם תורמים להחלמה לאחר ניתוח פלסטי, ומזרזים יכולת ריפוי של הגוף.

דגשים מיוחדים לפני ואחרי ניתוח פלסטי

אנשים שעומדים לקראת ניתוח פלסטי ויש להם מחלות רקע, חשוב להגיע לניתוח מאוזנים עד כמה שאפשר, גם במחיר של ויתור על מאכלים אהובים. יתר לחץ דם או סכרת צריכים להיות מאוזנים עוד בשבוע שלפני הניתוח ולהישמר תחת שליטה בכל תקופת ההחלמה: סכרת ולחץ דם לא מאוזנים מעכבים ריפוי. ניתן לקבל המלצות פרטניות מדיאטנית, כדי לדעת אילו מאכלים תורמים למחלות הרקע ואילו מאכלים עשויים לאזן אותן.

נטילת אנטיביוטיקה כחלק מהפרוצדורה הטרום-ניתוחית גורמת להרס של החיידקים הטובים במעי, בקיבה ובמערכת השתן והמין, מה שמעודד צמיחת פטריות ועשוי לגרום זיהומים. מומלץ אחרי נטילת אנטיביוטיקה להחזיר את פלורת החיידקים הטובים בעזרת קפסולות של פרוביוטיקה. ניתן לסייע לצמיחה של פלורת חיידקים תקינה בעזרת אכילת יוגורט אמיתי מותסס ושום.

בנוסף, יש להתייעץ עם הרופא המטפל לגבי צורך בצום לפני הניתוח או הימנעות ממאכלים מסוימים.

מתי להתחיל

רצוי להתחיל בשינוי השגרה ובהקפדה על תזונה כמה שבועות מראש כיוון שעבור הרבה אנשים, שינוי הרגלים הוא לא דבר שקורה ביום. לא כדאי להגיע לשבוע לפני ניתוח פלסטי, כשהחששות וההתרגשות מתחילים לצוף על פני השטח, ולהעמיס על הגוף והנפש שינויים פתאומיים. חודש לפני הניתוח כדאי כבר להתחיל להוציא רכיבים מיותרים ולא בריאים מהתפריט ולהכניס במקומם רכיבי תזונה שמסייעים בהחלמה של הגוף.

אין לראות באמור בכתבה זאת המלצה רפואית.

פורומים מנתחים פלסטיים הדפסה שלח לחבר
תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
לא נמצאו תגובות