חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

כירורגיה פלסטית


לשאוב את השומן מהבטן

 
מאת: צוות אסתטיקה
יום חמישי, 16 באוגוסט, 2012

קטגוריה: ניתוחי בטן

ככל שחולפים השנים, השומן בבטן הולך ומאבד מהמוצקות שלו, ולא נדיר שאחרי לידה או גם בלי קשר ללידה, הבטן נראית רפוסה ומהווה גורם מטריד ומפריע שפוגם בתחושת החופש והביטחון.

מלבד שאיבת שומן, המלחמה בשומן הבטן היא קוסמטית, במובן שהיא לא מטפלת בו אלא מכסה אותו: תחתונים מחטבים, בגדי ים שלמים עם בטנה עבה, מלתחה מוגבלת ותשומת לב מוגברת לאזור הבטן בכל סיטואציה שבה היא חשופה. כל האנרגיה וההשקעה האלה לא פותרות את הבעיה.

כשעודפי השומן הלא מוצקים הם תוצאה של שאריות שאחרי היריון, הדבר יהיה בולט ומורגש מיד. בד"כ אישה לאחר הריון תנסה להוריד את השומן המיותר בהתעמלות ודיאטה ונסיון לחזור לגיזרה. לא תמיד היא תצליח, כי הדבר תלוי בהרבה גורמים שמשולבים באורח החיים. במקרים שבהם עודפי השומן הם תוצאה של גיל, כלומר של חילוף חומרים איטי, אובדן קולגן ושינוי במרכיבי התאים (שינוי שקשור בגיל) – אז, השינוי במרקם ובצורת עודפי השומן הבטניים יהיה הדרגתי מאוד. בהתחלה השומן הלא מוצק יורגש וייראה בעיקר בתנוחות מסויימות, שבהן הבטן "נוזלת" לצדדים (בהתכופפות קדימה, בשכיבה על הצד). מאוחר יותר הוא יהפוך להיות מורגש ובולט גם בעמידה.

גם כשהשומן מוצק יותר, הוא יכול להוות גורם הפרעה כשהוא מרוכז באופן לא פרופורציוני באזור הבטן. לרוב, שאיבת שומן לבד פותרת מקרים של שומן בדרגת מוצקות כזו או אחרת, בעוד שאיבה שמשולבת במתיחת בטן פותרת מצבים שבהם יש לא רק אובדן מוצקות של השומן אלא גם גמישות יתר (התארכות) של שרירי הבטן.

שאיבת שומן מהבטן מאפשרת לוותר על תחתונים מחטבים ועל בגדים גדולים ורחבים ולהתהלך ביותר ביטחון עם בגד ים ובמצבים בהם הבטן חשופה. כדי לבחור את ההליך המתאים ביותר יש להתייעץ עם מנתח פלסטי מומחה שיוכל לענות באופן אישי ולהציע פיתרון פרטני ומותאם.

תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
לא נמצאו תגובות

פוסטים קודמים