חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

מנתח פלסטי

ניתוחים פלסטיים  > בלוג ניתוחים פלסטיים  > מנתח פלסטי   > היי פרופ', שאלה קטנה - הרופא שלי בחו"ל....

היי פרופ', שאלה קטנה - הרופא שלי בחו"ל....

 
מאת: פרופסור אברהם ברוכין
יום חמישי, 3 בספטמבר, 2009

קטגוריה: ניתוח פלסטי

ככל קיץ, נוהרים עשרות אלפי ישראלים לחו"ל, ביניהם כמובן גם מנתחים פלסטיים. אז מה עושים כשהרופא בחו"ל?

אני ועמיתיי כבר רגילים לקבל קריאות, בכל דרך מדיה אפשרית ובכל שעה מוזרה ככל שתהיה, ממטופלות שהמנתחים שלהן בחו"ל ואין להן למי לפנות. לפעמים גם כשאנו עצמנו בחו"ל והן אינן יודעות זאת - הרי רופא אינו אמור לעולם לחסום שיחותיו, או לפחות להשאיר סיסמאת גישה למטופליו.

משום מה, יש החושבים בנאיביות (או לא) שכמו באימרה: "בני ישראל ערבים זה לזה" כך הוא גם בין רופאים ומנתחים פלסטיים. לא כך הדבר.

מסיבות עקרוניות ומשפטיות ברורות, בין המטופלת והמנתח שלה חלים יחסי רופא-מטופל. המשפט האתי בין היתר אוסר על רופא זר להתערב בטיפול בפלוני ללא רשות מפורשת מהרופא המנתח ועל דעתו. לחילופיין, כמובן שמותר למטופלת תמיד לשמוע חוות דעת שניה בצורה מסודרת ובדרכים מקובלות, וזו כחוות דעת איננה כוללת התערבות בטיפול ע"י שינויו, הכתבת כללי טיפול שונים, תרופות וכו'.

המנתח הראשון אחראי בלעדי לטיפול ומהלכיו והמעקב שלאחריו. התערבות מצד רופא אחר שלא הוסמך לכך ע"י המנתח הראשון ושלא בידיעתו עלולה לפגום משמעותית עקב ריבוי הגישות והשיקולים ברפואה השונים מרופא לרופא. חוסר ידיעה בנושא זה עלול לגרום כאמור לשיבוש כל התוכנית.

עולם המדיה של היום רווי באמצעי תקשורת: טלפונים ניידים, סמס, תאים קוליים, אימייל, פייסבוק, ולכן אין שום סיבה שלא ניתן יהיה לאתר מישהו בכל מקום בעולם.

לסיכום, על המנותחת לדאוג ולוודא מראש ולמפרע שהרופא שלה יהיה זמין עבורה בכל תקופת ההחלמה, האורכת (בהתאם לניתוח) מספר שבועות עד חודשים. במידה ולא יהיה זמין מסיבותיו האישיות ימציא לה (הוא) מחליף.

במקרים קיצוניים כמו עליית חום, כאב חזק במיוחד, זיהום, דימום והפרשות או סימנים מדאיגים אחרים, יש ורצוי לפנות למוקדי קופות החולים או לחדר מיון קרובים. הללו יערכו בדיקה ראשונית וידאגו כבר לפתרון לוגיסטי.

אגב, הם מחויבים לכך ולא משנה ללא קשר אם הניתוח פרטי, קוסמטי, או אחר.


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /var/www/html/html/blogs.php on line 437
תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
לא נמצאו תגובות

פוסטים קודמים