חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

מנתח פלסטי

ניתוחים פלסטיים  > בלוג ניתוחים פלסטיים  > מנתח פלסטי   > הרווח בין השדיים - לפני ולאחר הגדלת חזה

הרווח בין השדיים - לפני ולאחר הגדלת חזה

 
מאת: פרופסור אברהם ברוכין
יום שבת, 29 באוגוסט, 2009

קטגוריה: ניתוחי חזה

ניתוח הגדלת חזה הוא ניתוח יחסית פשוט. אולם לעתים נעלמת מעיני המטופלות העובדה שמספר פרמטרים ופרופורציות טבעיות ואישיות אינן ניתנות לשינוי. דבר הגורר ציפיות שוא, אכזבה ותסכול שהיו נמנעים לו היה ההסבר מדויק וכוללני.

מישתל הסיליקון משנה אומנם את גודל וצורת השד, אך קיימים בכל זאת אספקטים ותכונות שאינם משתנים, אחד מהם הוא המרווח בין השדיים והמרחק ביניהם.

חזה שפטמותיו פונות לצדדים ולא למרכז נחשב חזה עם מרווח גדול. רבות ממטופלותי העירו על כך כבר בפגישה הראשונה תוך שהן מייחלות לפתרון. בעיה זו מטרידה נשים רבות ובאם איננה מוצגת ומוסברת כראוי לפני הגדלת החזה, היא עלולה לאחריו לגרום כאמור לתסכול והרגשה לא רצויה אצל המטופלת.

תורמים לכך גם המדיה והאינטרנט: פעמים רבות לא שמים כלל לב כי המרווח הנהדר שבתמונות שלפני ואחרי ניתוח הגדלת חזה הוא למעשה הצמדה הנוצרת ע"י החזיה (וגם העובדה שמראים את האידיאליות ומסתירים את אלו עם מרווח רחב במיוחד).

צמצום המרווח קל יותר כאשר הטכניקה היא מעל השריר ולא מתחתיו. זאת עקב האנטומיה של חיבורי שריר החזה לעצם החזה, חיבורים אלה מונעים (וטוב שכך) את קירוב המשתלים זה לזה.

מישתל גדול עשוי לעיתים לצמצם את הרווח אך לא תמיד, כפוף לאנטומיה האישית של המטופלת.

ניסיון לקירוב, למרות האמור לעיל, בידי מנתח פזיז או חסר ניסיון, עלול להביא למצב של סינמסטיה ( SYNMASTIA) המתאפיין במישתל הנושק לרעהו מעל עצם החזה. מצב לא טבעי, לא פשוט, קל למניעה אך קשה לתיקון.

עם זאת, ניתן לעיתים, בנשים עם מרווח גדול ופטמות הנוטות לצדדים, לתקן את כיוונן באמצעות ניתוח פשוט וקצר הכולל הסרת סהרוני עור בין השעות 12-3 של העטרות ותפירתן במיקום החדש.

שפע של מידע נוסף בנושא באתר שלי. אשמח לקבל שאלות והערות.

תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
2. האפשרי צמצום הרווח בין השדיים ללא התערבות כירורגית ?
פרופ' אברהם ברוכין, 02/09/2009
1. שאלה
יוכי, 02/09/2009

פוסטים קודמים