חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

מנתח פלסטי

ניתוחים פלסטיים  > בלוג ניתוחים פלסטיים  > מנתח פלסטי   > תיירות ניתוחים פלסטיים - יופי של סיכון

תיירות ניתוחים פלסטיים - יופי של סיכון

 
מאת: פרופסור אברהם ברוכין
יום רביעי, 3 ביוני, 2009

קטגוריה: ניתוח פלסטי

נדידת מטופלים למרכזים רפואיים במקומות שונים בעולם היא תופעה כלל עולמית. סיבותיה בעיקר מחיר זול משמעותית, אפשרות שילוב עם נופש ואי צורך לתת הסברים לאיש.

כבר נכתב באתר זה אודות ניתוחים פלסטיים בחו"ל בצורה עניינית, כולל התראות והתרעות לבחירה מושכלת של הקליניקה והמנתח. (לחץ/י כאן).

העולם הופך יותר ויותר לכפר גלובלי, הן מבחינת זמינות טיסות, ארגון חבילות תיור וזמינות כל אינפורמציה דרך האינטרנט, בהקשה פשוטה על המקלדת.

בעקבות כך, ניכרת עליה רבתית במספר הניתוחים הפלסטיים המבוצעים בחו"ל - כעסקת חבילה לכל דבר.

במדינות שונות בעולם קיימת זמינות לכמעט כל ניתוח קיים, בפערי מחירים המגיעים לעיתים לשליש ולרבע ממחירם בארץ המקור. המחיר וההרפתקאה קורצים לפציינטים פוטנציאלים רבים; מה רע בחסכון כספי ניכר, הנאה מאוירת חו"ל ומניעת הצורך להסביר לשכן ממול ולמקורבים - פשר החבישות ושינויי הרגלי החיים הקבועים?

עד כה לא פורסמו נתונים מדוייקים לגבי סיכונים וסיבוכים בתחום הניתוחים הפלסטיים והקוסמטיים בחו"ל, להלן פרסום כזה מבריטניה.

לאחרונה, ערך האיגוד הבריטי לכירורגיה פלסטית ואסתטית סקר בין חבריו (ביניהם אנוכי), ממנו עולה בראש ובראשונה כי כרבע מהחברים טיפלו (בשלב כלשהו) בסיבוך של פציינט/ית שחזרו מניתוח פלסטי שבוצע בחו"ל.

מדובר בכ- 208 מטופלים שהסתבכו בצורות שונות לאחר ניתוח שבוצע מחוץ לבריטניה. 25% מהם נזקקו לניתוחים חוזרים ו/או מתקנים, 41% נזקקו לטיפולים תומכים נוספים - לא ניתוחיים. הפרוצדורה בה נצפו מירב הסיבוכים היא הגדלת חזה - 29%, אחריה מתיחת בטן - 15%, הקטנת חזה - % 15 ומתיחת פנים.

מזכיר האיגוד, מיסטר (בבריטניה מנתח הוא מיסטר ולא דוקטור) איימיש לינג (שאביו ז"ל מיסטר ג'ימי לינג מאודסטוק היה מורי במשך שנתיים) טוען כי כרגע הפציינטים זוכים לסיוע רפואי דרך רשות הבריאות הבריטית, אולם מאחר וטרם גובשה מדיניות קובעת ומאחר וטיפול בשכאלה הוא על חשבון סיוע רפואי לאזרחים אחרים, יתכן וחלק מהפונים בקרוב מאד לא ייתמך יותר ויאלץ - או לשוב אל המנתח המקורי, או לשלם מכיסו על הסיוע הרפואי. האיגוד הבריטי לכירורגיה פלסטית ואסתטית אכן פנה בדרישה זו למינסטריון הבריאות הבריטי שיגבש מדיניות בהקדם.

אז מה למדנו? הכל טוב ויפה כשהכל הולך חלק, אך חלילה, כשניתוח מסתבך בצורה כלשהיא, יש לקחת בחשבון ומראש את אפשרויות הטיפול בבעיה.

בארץ נהוג להגיש עזרה רפואית ראשונית דרך קופות החולים או בתי החולים הציבוריים לכל מקרה חירום או מחלה, ללא קשר אם זה כתוצאה מניתוח פלסטי פרטי או כזה שבוצע בחו"ל. כל חולה יטופל במחלתו. אך כשמדובר בהחלפת שתלי סיליקון או בתיקון אי סימטריה בשאיבת שומן וכו' אין הסל מכסה זאת. במקרים כאלה הפציינט לא יטופל בצורה מוסדית ויהיה עליו למצוא מנתח פלסטי פרטי ו/או מרפאה פרטית לשם כך, במימונו האישי.


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /var/www/html/html/blogs.php on line 437
תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
1. אני סומכת על הרופאים הישראלים
לימור, 10/06/2009

פוסטים קודמים