חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

מנתח פלסטי

ניתוחים פלסטיים  > בלוג ניתוחים פלסטיים  > מנתח פלסטי   > לייזר הניקוד של לומיניס (LUMENIS) - תקווה חדשה לצלקות כוויה

לייזר הניקוד של לומיניס (LUMENIS) - תקווה חדשה לצלקות כוויה

 
מאת: פרופסור אברהם ברוכין
יום שישי, 29 במאי, 2009


ג'ורדן, צ'נדרה וטריי ברנס, שלישיית בנות מקסימות מטקסס, נכוו קשות בשנת 1988, בהיותן בנות 17 חודשים, כאשר ביתן הוצת על יושבי בידי פירומן מטורף, אמן ניספתה בארוע.

היום בגיל 22 הן עוברות בפלורידה טיפולי לייזר חדשניים, בחסות נדיבה מחברת לומיניס LUMENIS (חברה ישראלית שמושבה ביקנעם) עם ניצני שיפור.

שלישיית הבנות מטקסס, ג'ורדן, צ'נדרה וטריי ברנס (Berns נשמע בדיוק כמו burns שפירושו באנגלית: כוויות, איזה צירוף מקרים מזעזע!) בילו את 20 השנים האחרונות, מאז הארוע הנוראי, בבתי חולים, קייטנות ומחנות לילדים עם כוויות, תוך שהן עוברות סיוט של אינסוף ניתוחים וטיפולים כואבים. למרות כל הקשיים, הן התפתחו לבחורות נאות, אינטיליגנטיות וחביבות.

הבנות סובלות מצלקות כוויה דרגה 3, המכסות כ- 30% משטח גופן וכוללות: פנים, גב, חזה, ידיים ורגליים.

לפני מספר חודשים, תוך שיטוט באינטרנט, גילתה טריי דיווח מאת ד"ר ג'יל וויבל המתארת טיפול לייזר חדשני מבטיח בצלקות קשות באישה שנכוותה מהתלקחות גריז. טריי יצרה קשר עם ד"ר וויבל, שנאותה מיידית לטפל בבנות וגייסה לשם כך את חברת לומניס הישראלית. החברה נעתרה מידית לפרוש את חסותה על הבנות ולממן את כל הטיפול - ככל שיידרש.

הטכניקה, החדשה יחסית נקראת Fractional Laser Treatments, בתרגום חופשי טיפולי לייזר בניקודים (או שברירים). דהיינו, במקום פילינג לייזר בצורת רצועות או קטעים, מבוצע הטיפול הממוחשב ע"י ניקוד = צריבת לייזר של שטח קבוע מראש, בצורת נקודות מיקרוסקופיות (מעין פיקסלים) בעוצמה קבועה ובצורה מבוקרת ע"י מחשב.

למכשיר של לומניס קוראים UltraPulse, הוא מפיק עוצמה של 240W- פי 6 מכל לייזר CO2 קיים ומניב 600 נקודות בשניה ל-1 ס"מר.

יתרונות השיטה לדברי החברה: חדירה עמוקה יותר, ריפוי מהיר יותר, אחידות, העדר אדמומיות ואי צורך בהרדמה. המכשיר והטכניקה מתוארים היטב באתר לומניס.

הבנות מדווחות על ניצני תוצאות משביעות רצון. כמובן יש להמתין ולהיווכח בסדרות גדולות וארוכות טווח יותר. נאחל לבנות הצלחה מרובה.

עד כה, נסיוני ונסיון אחרים בלייזרים מטיפוסים שונים בטיפול בצלקות כוויה לא הניבו תוצאות מרשימות. דרושים המון סבלנות ומספר טיפולים. ייתכן מאד שמהשיטה החדשה תצמח הישועה, נמתין ונראה.

תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
לא נמצאו תגובות

פוסטים קודמים