חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

מנתח פלסטי

ניתוחים פלסטיים  > בלוג ניתוחים פלסטיים  > מנתח פלסטי   > פוענח הצופן הגנטי של "הגברת בעלת הזקן"

פוענח הצופן הגנטי של "הגברת בעלת הזקן"

 
מאת: פרופסור אברהם ברוכין
יום שבת, 23 במאי, 2009

קטגוריה: טיפולי שיער

במרוצת הדורות דווח פעמים רבות על תופעת נשים שעירות, המצמחות זקנים עבותים. הישנות התופעה הנדירה, במשפחות שלמות, העלתה חשד שמדובר בפגם גנטי. רק לאחרונה הצליחה קבוצת מדענים סיניים למפות את המיקום המדויק של הפגם הגנטי.

יוליה פסטרנה (1834-1860) היתה כוכבת קרקסים מקסיקנית שהלהיבה את אירופה של מחצית המאה ה- 19, וזכתה לכינוי "הליידי המשוערת בעלת הזקן" - תיאור מדויק לתסמונת שיעור היתר (CGH) ממנה סבלה, המאופיינת בזקן עבות ובשיער שחור וסמיך המכסה את מרבית הגוף.

רק לאחרונה, בעזרת טכנולוגיות מודרניות למיפוי ופענוח הצופן הגנטי, הצליחו מדענים סיניים, בראשות ד"ר קסיו צ'אנג, מהאקדמיה הסינית הממלכתית בפקינג, לזהות את הגן האחראי ומיקום המוטציה בכרומוזום 17Q24.2-Q24.3.

אז מה הקשר לאסתטיקה ולכירורגיה פלסטית, למעט הכיעור?

שאלה טובה: אותו קשר בין הירח למישתלי סיליקון בהגדלת חזה!

כשפיתחו המדענים את החלליות הראשונות נוצרה דרישה לחומר סיכה קל שלא יעבור שינוי בטמפרטורות קיצוניות, יעמוד בלחצים גבוהים ולא יושפע מריאקציות כימיות (אינרטי). כך פותח הסיליקון ג'ל, שלימים עבר הסבה גם למישתלי סיליקון אינרטיים (לא מגיבים עם רקמות) המשמשים אותנו בהגדלת חזה ובאלפי שימושים אחרים, והשאר היסטוריה.

מי יודע - אולי בעתיד, דרך הנדסה ורפואה גנטית, יחסכו למיליוני נשים וגברים מריטות שעווה אכזריות או טיפולי לייזר לא נעימים בזכות תגליות מהסוג שתיארתי כאן.

שבוע טוב

תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
4. תסמונת הזאב
פרופ' אברהם ברוכין מנתח פלס, 26/05/2009
3. תסמונת הזאב
פרופ' אברהם ברוכין מנתח פלס, 25/05/2009
2. אני הייתי לא מזמן במקום וראיתי הרבה נשים כאלה
אורי, 25/05/2009
1. כתבה מעניינת מאוד , האם הכוונה לתסמונת הזאב ?
זיו, 24/05/2009

פוסטים קודמים