חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

מנתח פלסטי

ניתוחים פלסטיים  > בלוג ניתוחים פלסטיים  > מנתח פלסטי   > נפיחות בשד, שנים לאחר הגדלת חזה

נפיחות בשד, שנים לאחר הגדלת חזה

 
מאת: פרופסור אברהם ברוכין
יום שני, 18 בינואר, 2010

קטגוריה: ניתוחי חזה

לפני כשבוע , התקשר אלי קולגה להתייעצות, בקשר לפציינטית אשר 6 שנים ,אחרי ניתוח הגדלת חזה מוצלחת, התייצבה במשרדו עם כיס נוזלים שנוצר בשד ימין .בדיקת אולטרה סאונד הצביעה על קיום סרומה .

סרומה SEROMA , היא מצבור תת עורי של נוזל שקוף צהבהב (המורכב מהחלק הנוזלי של הדם = ללא הכדוריות ) . סרומות מופיעות לפעמים אחרי ניתוחים שונים כמו :מתיחת בטן, שאיבת שומן ,מתיחת פנים וצוואר,הקטנת חזה וניתוח הגדלת חזה או גם אחרי העברת שרירים ושיחזור שד. בדרך כלל ,סיבוך זה מופיע בסמיכות לניתוח.במיקרים נדירים ביותר ,הוא מופיע גם שנים אחרי ניתוח מוצלח ונטול סיבוכים.

הסיבה איננה ברורה דייה ,יש המייחסים אותה לחיכוך ולחץ עלהרקמות, ע"י מעטפת מישתל השד ( הפרוטזה ) דבר הגורם גירוי כרוני ,הגורר תגובת דלקת מקומית ובעקבותיה הפרשת נוזלים ויצירת הסרומה ..

עד כה, תוארו בספרות, רק מקרים בודדים של מצב זה .לי אישית לאחר אלפי ניתוחים ולאורך עשרות שנים , אכן יצא לראות מיקרה בודד אחד, בעת התמחותי באנגליה ,שהוצג בפנינו בישיבה מחלקתית ,ע"י אחד הבוסים

ב--2007 , כשעוד ניהלתי פורום כירורגיה פלסטית בטארמד, דיווחה גולשת על הופעת סרומה שנתיים וחצי לאחר הגדלת חזה , היא טופלה אז בסורוקה בניקוז. מה שייעצתי לעמיתי ,והמקובל כיום ,הוא בצוע NRI , שהוא אמצעי מדוייק ואבחנתי יותר מאולטרהסאונד ובמיקרה צורך, ניקוז המורסה במידה והיא גדולה , ל זאת תחת הדרכה ב אמצעי הדמייה , והשארת נקז .

היום ,התקשר הקולגה שוב והודה לי על העזרה שהועילה לפציינטית (הסרומה נוקזה בהצלחה)

רגע רגע טרם סיימתי : מה הלקח שלמדנו ?

כדאי לפעמים ,במיוחד במיקרים לא ברורים או נדירים ,להתייעץ באחרים ,הרי אף אחד מאתנו לא נולד רופא ולא יודע הכל.זו לא בושה לשאול ,להפך,הפגנת אחריות ומסירות הראויה להערכה .

תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
2. לצערי קרה גם לי
נועה אדיב, 27/04/2011
1. סרומה
נ., 27/02/2010

פוסטים קודמים