מאת: פרופסור אברהם ברוכין
יום שלישי, 28 באפריל, 2009 קטגוריה: ניתוח פלסטי
|
לאחרונה, יצא איגוד המנתחים הפלסטיים והאסתטיים בבריטניה בקריאה לפיקוח על צילומים בעיתונות ובמדיה של דוגמניות ומטופלות, שעברו "טיפול" בפוטושופ או תוכנות תיקון אחרות.
המטרה למנוע נטיעת ציפיות שווא, אובדן ההיבט הריאליסטי ואכזבות אצל מטופלים פוטנציאליים.
מהיותי חבר באיגוד הבריטי למנתחים פלסטיים, קיבלתי לאחרונה עלון ובו קריאה לנקוט בצעדים נגד פרסומים במדיה של דוגמניות (וכמובן דוגמנים) ומטופלות (לפני ולאחרי) ש"שופצו" באמצעות תמונות "פוטושופ" למיניהן.
לדעת האיגוד, הפרסומים הללו מטעים את הציבור ונוטעים בו ציפיות שווא, שאלו הסטנדרטיים וצווי האופנה המקובלים בעולם.
עוד צויין כי לכאורה, מציגים זאת שלאחר ניתוחי מתיחת פנים ושאיבת שומן אפשר לשוב מיידית לעבודה או לחזור לשגרת העיסוקים הרגילה. כל זאת, ללא איזכור של תופעות הלוואי העלולות להיות כמו נפיחות, שטפי דם, כאב וסיבוכים שכיחים אחרים העלולים לרתק את המטופלים לבתיהם למספר ימים.
לדעתי, נכון שהנייר סופג הכל וזכותו של כל אדם להתבטא כרצונו, כל עוד אינו פוגע בזולת וגורם לו נזק. פעמים רבות, אנו כפלסטיקאים נתקלים במטופלות ומטופלים הבאים מצויידים בז'ורנלים אופנתיים, מצביעים על דוגמניות ודוגמנים ובפיהם בקשה זהה: "פרופסור תעשה לי ניתוח אף כמו שלו", או "הגדלת חזה בדיוק כמו שלה".
מאידך גיסא, אינני רואה כיצד ניתן ובאלו אמצעים חוקיים מתכוונים באיגוד לפעול כנגד התופעה, זולת לעדכן ולהסביר למטופלים בפגישה, מה ניתן להשיג ומה לא.
אני מאמין שכאשר מנתח פלסטי רציני, נוכח שאין הוא מסוגל להתמודד עם רמת הציפיות השגויה והמושרשת של הקליינט, הוא מוותר ופשוט אינו מנתח. זה קורה לכל מנתח פלסטי, בלפחות כ- 5% ויותר מהמקרים.
מה דעתכם?