חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

ייעוץ והכוונה

לחץ לייעוץ והכוונה

מתלבטים?

הרשמו לקבלת יעוץ חינם!

  לקבלת ייעוץ

ניתוחי חזה באסתטיקה

ניתוחי חזה  
מנתחים פלסטיים
פורום ניתוחים פלסטיים

    מרפאות נבחרות

ד"ר רוני מוסקונה- מרפאות ניתוחים פלסטיים
ד"ר רון עזריה - מומחה לכירורגיה פלסטית
  מרפאות נוספות


השאלון

האם אתה יודע הכל על טיפול גניקומסטיה?

הכנסו לשאלון וגלו!


שחזור שד

ניתוחים פלסטיים   > ניתוחי חזה  > שחזור שד  > הכל על שחזורי פטמה ושד בישראל
לפורום בנושאלוח מרפאות

לקבלת ייעוץ חינם

בתחום שחזור שד
לקבלת יעוץ שלח טופס

הכל על שחזורי פטמה ושד בישראל

 
שיתוף פייסבוק

שיטות טיפול והיבטים שונים לרגל חודש אוקטובר חודש המודעות לסרטן השד

ד"ר דנה אגוזי

אין ספק שחווית כריתת השד איננה חוויה נעימה, אך אני מאמינה כי שחזור השד יכול לעיתים להקהות מעט את עוקצה של החוויה ולהפוך אותה לפחות טראומטית על ידי השבת הביטחון והדימוי העצמי הנשי החיובי. בנוסף, אני מאמינה כי הפטמה מהווה מרכיב חשוב מאד בתפיסת השד, וכאשר קיימת האפשרות לשמר את הפטמה המקורית ולהשתמש בה בשחזור השד, הסיכויים להחלמה רגשית מהירה יותר עולים משמעותית.

שימור הפטמה

כאשר מבצעים ניתוח אונקולוגי להסרת גידול יש לשקול בו בעת את האפשרות לשימור הפטמה. דבר זה מתאפשר בעיקר במצבים בהם הגידול קטן ואיננו ממוקם בקרבת הפטמה. המצבים בהם שימור הפטמה הופך להיות כמעט בלתי אפשרי הם כאשר השד נפול והפטמה ממוקמת נמוך. יחד עם זאת, הסיכויים לשימור הפטמה הופכים גבוהים משמעותית כאשר אנו מדברים על האוכלוסייה העתידה לעבור כריתת שד מניעתית – כלומר, כריתת שד המיועדת להפחית את הסיכון ללקות בסרטן השד, כפי שמוצעת לאוכלוסיית הנשים אשר נושאות את הגן האחראי למוטציית סרטן השד. אוכלוסייה זו תוכל לעבור את שימור הפטמה בקלות יתרה אמנם, משום שלא אותר גידול פעיל עדיין, אך היא מהווה רק 7% עד 10% מחולי סרטן השד.

שימור פטמה בכריתה מניעתית

באוכלוסייה מיוחדת זו ניתן לבצע שימור פטמה גם כאשר מדובר בשד נפול או אסימטרי, באמצעות טכניקה חדשנית המתבצעת בניתוח דו-שלבי. בשלב הראשון מבצעים הרמת חזה והזזת מיקום הפטמה, ובשלב השני כורתים את השד הקיים ומבצעים את שימור הפטמה. ההפרש בין השלבים יעמוד על מספר חודשים. שימור הפטמה הינו חשוב ביותר עבור מטופלות מאוכלוסייה זו, כיוון שההיבט הנפשי משחק אצלן תפקיד משמעותי במיוחד. מחד לרוב יספרו המטופלות על לפחות קרוב משפחה מצד אחד שחלה בסרטן השד, ומאידך, כריתת השדיים מתבצעת ללא מחלה פעילה, ולכן רמת הקושי גבוהה עוד יותר. אני יודעת שהאפשרות לשימור הפטמה הניתנת לקבוצת הנשים הזאת, בעל חשיבות רבה עד מאד עבורן.

ההליך הניתוחי ותוצאותיו

הגישה בכל הנוגע לשחזורי השד הופכת עם השנים לשמרנית יותר ויותר, מתחילה מכריתה מלאה ועוברת לכריתה חלקית, או כריתה משמרת עור, כאשר רק בשנים האחרונות החלו אף לבצע כריתה משמרת פיטמה. ההחלטה לשמר את הפטמה מתבצעת על ידי הכירורג הבכיר והאונקולוג ביחד.

הניתוח מתבצע תמיד על פי מבנה הפטמה ורק אם תשובת הפתולוג חוזרת נקייה ומודיעה שאין גידול באזור – ניתן להשאיר את הפטמה. בנוסף, מחקרים רבים הראו ששימור הפטמה במצבים המשלימים הנ"ל אינו מעלה את הסיכון הקיים להישנות המחלה, מה שהופך את שימור הפטמה לחיובי מכל נקודות המבט.

 

משמעות הפטמה לנשים

כאשר מבצעים את שימור הפטמה, יסביר הרופא למטופלת שלמעשה לא מדובר בפטמה מתפקדת; המטופלת תאבד את יכולתה להניק וכן תאבד כל תחושה ארוטית בפטמה עצמה. אם כך, מדוע הפטמה כה חשובה עבורנו, גם מבלי שתשמש לתפקודה הביולוגי? אין ספק שהאסתטיקה משחקת תפקיד מאד משמעותי בפן הזה, ושד עם פטמה תמיד יראה לנו יותר טבעי ונכון מאשר שד ללא פטמה, או ליתר דיוק, שד בעל פטמה משוחזרת הנוצרת בצורת קעקוע על השד המשוחזר. בנוסף, מעבר לפן האסתטי, הדימוי העצמי של המטופלת כאישה בינה לבין עצמה, יספוג פגיעה חזקה יותר כאשר השד משוחזר כולו כולל הפטמה, ולעיתים התהליך עובר ביתר קלות כאשר הפטמה המקורית נשמרת וגורמת לאישה להרגיש יותר כמו עצמה.

גישה משמרת שד

כפי שציינתי, הגישה בשחזורי שד הולכת ונעשית שמרנית יותר, בעיקר כי גילינו שמבחינה אונקולוגית אין תועלת לביצוע כריתה מלאה אל מול כריתה חלקית ולכן נרצה ללכת לקראת המטופלת שלנו ולהקל עליה את התהליך. את הכריתה החלקית ניתן לבצע על רוב המטופלות, וכיום הכריתה המלאה מתבצעת רק על נשים שנמצאות בשלב מחלה מאד מתקדם או שבוחרת בהליך הזה בעצמה.

על ד"ר דנה אגוזי

ד"ר אגוזי היא מומחית בכירורגיה פלסטית, מנהלת מחלקת כירורגיה פלסטית בבית החולים קפלן, והיא למעשה המנהלת הראשונה והיחידה בארץ בתחום הפלסטיקה. ד"ר אגוזי חברה באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית ובאיגוד לכוויות, והיא בוגרת בהצטיינות בית הספר לרפואה בטכניון. בעברה התמחתה בכירורגיה פלסטית במחלקה לכירורגיה פלסטית בקריה הרפואית במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה, והיא בעלת תואר דוקטור לפילוסופיה בתחום הביולוגיה המולקולארית בפקולטה לרפואה בנושא: אנזים הטלומראז ומערכת בקרת מעגל התא בתא אב עובריים.

ד"ר אגוזי אף שימשה כרופאה במחלקה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי רמב"ם וניהלה את יחידת הכוויות במחלקה. בשנת 2004 זכתה ד"ר אגוזי בפרס חגי צור, ובשנת 2007 בפרס קלפן מטעם האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית.

כיום לוקחת ד"ר אגוזי חלק בכנסים בארץ ובחו"ל בתחום הכירורגיה הפלסטית והטיפול בכוויות ומפרסמת מאמרים רבים בתחום. תחומי הטיפול העיקריים של ד"ר אגוזי הם : שחזורי שד ופטמה, ניתוחי שיחזור בשיטה מיקרו – כירורגית כולל שחזורי שד ופטמה, ראש צוואר ואורתופדיה, ניתוח הגדלת חזה, הקטנת ורמת חזה, ניתוח פנים, מתיחת פנים והרמת עפעפיים, מתיחת בטן, שאיבת שומן, ניתוחי אף ועוד.

 

פורומים מנתחים פלסטיים הדפסה שלח לחבר
טופס הרשמה

*


*

*




שלח

טלפון
ברודצקי 43 (תל אביב), ורדיה 12 (חיפה),

תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
לא נמצאו תגובות