חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

ייעוץ והכוונה

לחץ לייעוץ והכוונה

מתלבטים?

הרשמו לקבלת יעוץ חינם!

  לקבלת ייעוץ

ניתוחי חזה באסתטיקה

ניתוחי חזה  
מנתחים פלסטיים
פורום ניתוחים פלסטיים

    מרפאות נבחרות

ד"ר רון עזריה - מומחה לכירורגיה פלסטית
ד"ר רוני מוסקונה- מרפאות ניתוחים פלסטיים
  מרפאות נוספות


השאלון

האם את יודעת הכל על הגדלת חזה?

הכנסו לשאלון וגלו!


שחזור שד

ניתוחים פלסטיים   > ניתוחי חזה  > שחזור שד  > שחזור שד באמצעות מתלי עור
לפורום בנושאלוח מרפאות

לקבלת ייעוץ חינם

בתחום שחזור שד
לקבלת יעוץ שלח טופס

שחזור שד באמצעות מתלי עור

 
שיתוף פייסבוק

כל המידע על שיטת שחזור שד ע"י מתלי עור המיועדת בעיקר עבור נשים עם חזה גדול ונשים שהאלסטיות של עורן נפגעה בעקבות סרטן השד וטיפולים כימותרפיים

מאת: צוות אתר "אסתטיקה"

עבור נשים אשר איכות עורן והאלסטיות שלו נפגעה עקב הקרנות וטיפולים כימותרפיים במהלך טיפולי סרטן השד וכתוצאה מכך לא ניתן ליצור כיס ולמקם את השתל, וגם עבור נשים בעלות חזה גדול, ישנה אפשרות לבצע שחזור שד באמצעות מתלי עור - בעזרתן של רקמות, שרירים ושומן הנתרמים ממקומות שונים בגוף. בשיטה זו ניתן להשתמש במקרים של כריתת שד מלאה כמו גם במקרים של כריתה חלקית.

אזורי התרומה המרכזיים למתלי עור הם הגב הרחב, הבטן התחתונה, העכוז והאגן. שרירי הבטן והגב הם שרירים גדולים ורחבים בעלי אספקת דם עשירה ולכן הם מקומות תרומה אידיאלים לעיצובו המחודש של החזה במהלך ניתוח שחזור שד.

שחזור שד באמצעות מתלה בטן תחתונה

ניתוח שחזור שד ע"י תרומת עור מהבטן התחתונה ושריר שומן יכול להתבצע בשני אופנים:

רקמות שומן, עור ושריר יסובבו יחד עם אספקת הדם שלהם (מהשריר) ויועברו דרך תעלה, מהבטן התחתונה לקיר החזה. במיקומם החדש יעוצבו הרקמות כשד.

שחזור שד מיקרו כירורגי (מתלים חופשיים) – המנתח מסיר את הרקמות בשריר הבטן ומחברן מחדש באזור החזה. הרקמה שחוברה מחדש כוללת בתוכה ורידים ועורקים שהועברו מאזור התרומה לאזור ההשתלה ומיקומם החדש מבטיח אספקת דם סדירה שמקלה על עיצובו המחודש של השד. פרוצדורה זו של ניתוח שחזור שד תתבצע רק על ידי מנתח פלסטי המתמחה בשיטה המיקרו כירורגית מאחר ומדובר בהליך מורכב. אחד מיתרונות השיטה הוא העובדה שפחות רקמה נלקחת משריר הבטן התחתונה ולכן חוזקם נפגע פחות. בנוסף הניתוח מלווה בפחות כאבים מאשר ניתוח התעלה.

יתרונות וחסרונות

יתרון מרכזי בתרומה משריר הבטן לצורך שחזור שד הוא שהרקמה מספיקה לעיצובו של שד חדש ואין צורך להשתמש בשתל נוסף. החסרונות בביצוע ניתוח שחזור שד בשיטה זו טמונים בצלקות הכפולות שנגרמות – הן באזור התורם והן באזור הנתרם שמאריכות את זמן ההחלמה ובעובדה שאת הפרוצדורה ניתן לבצע פעם אחת בלבד ובמקרה וגם השד השני נכרת לא ניתן לשחזר באותה שיטה פעם נוספת.

שחזור שד באמצעות מתלה שריר 'לטיסימוס דורסי' – הגב הרחב

העברת עור, שומן ושריר מהגב הרחב לחזה נעשית דרך תעלה תת עורית העוברת דרך בית השחי ומובילה לשד. העור והשומן מועברים לשד כאשר הם עדיין מחוברים לשריר הגב. כלי הדם שנקטעו בניתוח שחזור שד זה מחוברים מחדש באמצעות שיטה מיקרו כירורגית (מתלה חופשי). באמצעות השומן, השריר והעור שהועברו מהגב מעוצב השד מחדש. במידה והנפח הכולל של כל הרקמות שהועברו מהגב אינו מספיק על מנת להגיע לשיווין בין השדיים, ניתן להשתמש בשתל. תפקודו וחוזקו של הגב נפגע לעיתים נדירות בלבד בעקבות הליך זה של ניתוח לשחזור שד.

יתרונות וחסרונות

מאחר ונעשה שימוש ברקמת גוף חיה התחושה שנוצרת קרובה מאוד לתחושתו הטבעית של השד, שאינה מושגת באמצעות שתלים חיצוניים. החיסרון בביצוע שחזור שד בטכניקה זו טמון בהצטלקות הכפולה באזור התורם והנתרם ובשימוש אפשרי בשתל, בנוסף לרקמה המועברת.

ניתוח שחזור שד באמצעות מתלה עכוז

אחד מאזורי התרומה הפוטנציאלים לניתוח שחזור שד הוא העכוז, אם כי מדובר באחת מהטכניקות היותר מורכבות בתחום השחזור בעזרת רקמות עצמוניות. ישנם שני מקומות תרומה אפשריים בישבן – האזור העליון המכיל את עורק העכוז העליון והאזור התחתון בקפל שבין הירך לישבן, שם ממוקם עורק העכוז התחתון.

בכל אחד מהמקרים מנותקים כל כלי הדם המחוברים למתלה ומחוברים מחדש באזור החזה. מדובר בהליך מיקרו כירורגי מורכב ביותר המתבצע לאחר עיצובו של השד מהרקמות שנלקחו מהישבן.

יתרונות וחסרונות

בניתוח שחזור שד זה אפשר לחסל שתי ציפורים במכה אחת – לשחזר את השד ולהקטין את הישבן בו זמנית. בנוסף, תחושת הרקמה טבעית וגם לפי מחקרים, נשים ששחזרו באמצעות תרומה עצמונית סובלות מפחות כאבים בתקופת ההחלמה מאשר נשים אשר השתמשו בשתלים השונים. החסרונות של ניתוח שחזור שד בשיטה זו טמונים בצילוק הכפול ובזמן ההחלמה הארוך יחסית הדרוש לניתוח מסוג זה.

DIEP

מדובר באחת מהטכניקות המתקדמות ביותר בתחום שחזורי שד. בפרוצדורה זו נלקחת רקמת עור ושומן בלבד, עם כלי הדם המחוברים אליה, ומועברת לאזור השחזור שם מחוברים כלי הדם למקור אספקת דם חדש והשד מעוצב. יחד עם הרקמה לא עובר שום מקור אספקת דם. השומן נלקח מתחת לאזור ה'ריבועים' בבטן כך שלמעשה מתבצעת גם שאיבת שומן תוך כדי פרוצדורת שחזור השד.

יתרונות וחסרונות

ניתוח שחזור שד בטכניקה זו כולל כאמור, שאיבת שומן בבטן, תקופת ההחלמה ממנו נחשבת לפחות כואבת והפרוצדורה פחות פוגעת בחוזקם של שרירי הבטן התחתונה ומקצרת את תקופת החלמתם. החסרונות טמונים בהצטלקות הכפולה ובעובדה שלא ניתן לחזור על הפרוצדורה יותר מפעם אחת.

פורומים מנתחים פלסטיים הדפסה שלח לחבר

לקבלת ייעוץ חינם! בתחום - שחזור שד







שלח

תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
לא נמצאו תגובות