חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

שיקום הפה


חיוך בחצי פה

 
מאת: ניקול אסולין - החיוך המושלם
יום ראשון, 4 בספטמבר, 2011


ניקול אסולין כבר כמעט התייאשה מהתקווה שהיא תאהב יום אחד את החיוך שלה, עד שהגיעה תחרות "החיוך המושלם" של מרפאת פרמון דנטל סנטר ואתר אסתטיקה. הפרק הראשון מיומנה של הזוכה הגדולה בתחרות החיוך המושלם 2011

קוראים לי ניקול אסולין מחיפה. לפני כארבעה חודשים, באמצע מעבר דירה, בין הרי ארגזים ושקיות שהמתינו לפירוקם וסידורם בביתי החדש, לקחתי פסק זמן והתיישבתי מול המחשב. לפתע צץ לו אייקון שקפץ וריקד על המסך ועליו התנוסס המשפט "גם אתה יכול לזכות בחיוך המושלם! ספר את סיפורך האישי ותיכנס לתחרות”.

חשבתי לעצמי: למה לא, מה יש לי להפסיד? אולי חלום ישן שנגנז לו אי-שם בליבי יוכל להתגשם.

בתקופה של רכישת בית ושיפוץ הבית, כשכל התקציבים הכלכליים שלנו תוקצבו והופנו למטרה זאת, לאפשר לעצמי כרגע טיפול שיניים לשיקום הפה נרא כמשימה בלתי אפשרית. הרי שיקום פה בסדר גודל לו אני נדרשת - עולה הון עתק (כמעט משכנתא).

והנה ההזדמנות הבלתי צפויה הגיעה אלי מעל מסך המחשב, כאות משמים שחלומי ותפילותיי עשויים להתגשם. אם אזכה, חשבתי לעצמי, מבחינתי הדבר יהיה כזכייה במפעל הפיס.

בהתרגשות ובמרץ רב התחלתי לכתוב את הסיפור האישי שלי המתאר עם המסע שלי בין רופאי שיניים ומרפאות שיניים למיניהם, מגיל חמש ועד היום.

סיימתי לכתוב, חזרתי לעיסוקיי ולארגון הבית, והדבר נשכח מליבי. כעבור חודש וחצי קיבלתי שיחת טלפון. נירה, מזכירת מרפאת פרמון דנטל סנטר בישרה לי שעליתי לשלב הגמר והוזמנתי לפגישה עם מנהל המרפאה, ד"ר ערן פרמון.

התרגשתי מאוד. נירה קבעה לי פגישה וכבר דמיינתי לי את עצמי עם החיוך המושלם לו אני מייחלת כל חיי. חיכיתי בקוצר רוח למועד הפגישה, סיימתי את יום העבודה ונסעתי בלב פועם ובשמחה ללא גבולות, כשבתוכי מקננת הידיעה שאני הולכת לזכות בחיוך המושלם ומגשימה לעצמי חלום ישן של חיוך עם שיניים יפות, צחורות ומושלמות.

ואכן הגעתי למרפאה ונירה קבלה את פניי בנועם ובחביבות, מילאה את פרטיי והמתנתי לד"ר ערן פרמון. ד"ר פרמון הזמין אותי לחדר הטיפולים, ולאחר שהתיישבתי על אותו כסא מטופלים, שכל כך מוכר לי מביקוריי הרבים אצל רופאים במהלך חיי, המתנתי בקוצר רוח למוצא פיו של הד”ר. הוא הסביר לי על מהות המבצע והתחרות דרך אתר אתר אסתטיקה, אמר שעליתי לגמר עם עוד מספר אנשים, ואחרי הבדיקה והריאיון עם המועמדים האחרים יחליטו מי יזכה בחיוך המושלם, כלומר בטיפולים אסתטיים בפה ללא עלות. כשנדרשתי לפתוח את הפה קצת התביישתי, כי מצב השיניים אצלי לא מזהיר.

חצי חיוך מגיל 5

עם מצב הפה שלי אני חיה מגיל חמש, מהיום הגורלי שבו עברתי תאונת דרכים. נדרסתי על ידי אוטובוס שפגע בי באזור הפנים והלסת, וכתוצאה מכך קו הסימטריה נפגע והשיניים שגדלו לאחר מכן גדלו באופן גדול יחסית לגודל הפה שלי. מחלות חניכיים בלתי פוסקות החמירו עם המצב, כמו-גם טיפולי הפריה ממושכים שבהם הזרקתי כמויות אדירות של הורמונים. המצב בפה הלך והחמיר.

בגיל 20 עברתי שיקום ראשוני ללסת העליונה, ושיקום נוסף כעבור מספר שנים. במהלך השנים עברתי גם מספר לא מבוטל של ניתוחי חניכיים. עשיתי כל מה שהרופאים ביקשו ממני, אך המשכתי להתמודד עם אותן בעיות וכאבי שיניים איומים, שהפכו לחלק בלתי נפרד מהמציאות היומית שלי. ביקרתי אצל מיטב הרופאים בחיפה, ושילמתי לא מעט כספים לטיפולים השונים שעברתי. תמיד הקפדתי להגיע לרופאים המומחים לשיקום הפה, אך התוצאות לא היו מהממות.

מאז שאני זוכרת את עצמי, דאגתי תמיד לחייך בחצי פה, שלא יראו. במקצועי אני מורה ומחנכת בבית ספר אזורי-קיבוצי ברצועת "חוף הכרמל". בנוסף, אני עוסקת בהנחיה והדרכת מורים, ומדריכת טיולים בחו"ל. המקצוע שלי דורש ממני ורבאליות רבה, לעמוד מול כיתה ומול קבוצת מודרכים כשכל העיניים מופנות אלי ולמוצא פי. את כל זה אני עושה תוך ידיעה שהשיניים שלי גדולות מידי לגודל הפה ובולטות בחלק הקידמי, ולמרות הטיפולים האין סופיים שעברתי כל חיי, לא הצלחתי להגיע לתוצאה ממנה אהיה מרוצה, או לחיוך שיהיה מושלם בעיניי. לשמחתי, אני אדם אופטימי, שמח ואסתטי. לא נתתי לרוחי ליפול, המשכתי לעסוק בהוראה והדרכה ותמיד הקפדתי לחייך בחצי פה כשאני מול האנשים, כדי לא לחשוף את שיניי. תאמינו לי שמדובר במשימה קשה מאוד עבורי, כי אני אדם שמח, חייכן ואוהב לצחוק.

פגישה במבוכה

לפיכך הגעתי לפגישה עם ד”ר פרמון בתחושה של מבוכה. הוא מצידו הראה אמפטיה רבה למצבי, ובפתיחות רבה הסביר לי שאני מקרה מאתגר עבורו, ושהמשימה של שיקום הפה מורכבת מאוד אצלי. הוא דיבר איתי במונחים רפואיים מהתחום, אך יחד עם האמירות הישירות והמאוד נכונות, לא שכח לעודד אותי. ד"ר פרמון אמר שניתן להגיע לתוצאה מדהימה אצלי, ושישנם פתרונות לבעיות השונות והמורכבות של הלסת שלי.

הגישה הישירה והאמפטיות של ד"ר פרמון הסירו מליבי ספק והפיחו בי שוב את אותה תקווה שאבדה, שאזכה לחיוך המושלם.

בתום הפגישה הראשונה ביקש ממני ד"ר פרמון לעשות צילומי סי טי לכל הפה וצילום פנוראמי, וקבע איתי פגישה שנייה.

כל הדרך בחזרה לחיפה, תוך כדי הנהיגה והנסיעה, חשבתי לעצמי שבטח לא אזכה כי אני "מקרה מורכב ובעייתי". למרות זאת גמלה בליבי ההחלטה לעשות את הצילומים הנדרשים בכל מקרה.

הבלוג באדיבות מרפאת פרמון דנטל סנטר.


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /var/www/html/html/blogs.php on line 437
תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
2. ניקול יקירתי , קוראת ולא מאמינה......
רינה אסלן, 19/09/2011
1. מדהים! בהצלחה!
הדס, 19/09/2011


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /var/www/html/html/blogs.php on line 457
 

פוסטים אחרונים
שיקום הפה

קטגוריות

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /var/www/html/html/blogs.php on line 271