חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

ייעוץ והכוונה

לחץ לייעוץ והכוונה

מתלבטים?

הרשמו לקבלת יעוץ חינם!

  לקבלת ייעוץ

ניתוחי חזה באסתטיקה

ניתוחי חזה
מנתחים פלסטיים
פורום ניתוחים פלסטיים

    מרפאות נבחרות

ד"ר רון עזריה - מומחה לכירורגיה פלסטית
ד"ר רוני מוסקונה- מרפאות ניתוחים פלסטיים
  מרפאות נוספות


השאלון

האם את יודעת הכל על הקטנת חזה?

הכנסו לשאלון וגלו!


חדשות שחזור שד

ניתוחים פלסטיים   > ניתוחי חזה  > חדשות שחזור שד  > שחזור שד, מבט מבפנים – חלק 2
לפורום בנושאלוח מרפאות

לקבלת ייעוץ חינם

בתחום שחזור שד
לקבלת יעוץ שלח טופס

שחזור שד, מבט מבפנים – חלק 2

 
שיתוף פייסבוק

לאחר שהוסבר על הבעיות איתן יש להתמודד כאשר מתכוונים לבצע שחזור שד ועל השיטות השונות, מפרט ד"ר קפלן את היתרונות והחסרונות של כל שיטה

ד"ר חיים קפלן

יתרונות וחסרונות שיטות השחזור השונות

סיליקון

יתרונות:

מדובר בניתוח פשוט יחסית ללא צלקות נוספות. משך הניתוח קצר. במקרים בהם יש צורך לנפח את המותחן יהיה צורך במספר רב של ביקורי מרפאה לשם ניפוח השתל, אחזקת השתל במצב מנופח במשך 2-3 חודשים ואח"כ החלפת המותחן בשתל קבוע. בניתוח בו מחליפים את המותחן בשתל הקבוע ניתן לשפר את התוצאה ע"י קידום דופן הבטן ויצירת קפל תת שדי.

חסרונות:

בדרך-כלל התוצאה האסתטית בינונית. השד נראה יפה יותר בתמונות מאשר במציאות. במציאות השד קשה יותר מהשד השני, גבוה יותר ואינו נע על דופן בית החזה כמו השד השני. שחזור שד עם סיליקון דורש פעולות תחזוקה: ביניהן ניתוחים חוזרים לתיקון הצורה האסתטית של השד המשוחזר, משום שאיכות השחזור יורדת עם השנים, וכן ניתוחים נוספים לשד השני שיצנח כמו שד נורמלי למרות הניתוחים החוזרים והנשנים להרמתו.

בית חזה מוקרן מגדיל בהרבה את הסיבוכים המקומיים בשחזור ע"י סיליקון, ובכללם: זיהומים, קשיים במתיחת העור, פתיחה של קו התפרים וחריגה של הסיליקון דרך קו התפרים והפרעה בריפוי. לכן, במקרים בהם הוקרן בית החזה, קיימת הוראת נגד יחסית לשחזור ע"י סיליקון.

 

שחזור ע"י רקמת הגוף

כ- 50% מהשחזורים מבוצעים ע"י רקמות הגוף. שחזור ע"י רקמות בדר"כ מורכב יותר והניתוח ארוך יותר. בניתוח מעבירים רקמה מאזור מרוחק לשד, אולם ברוב המקרים מדובר בניתוח אחד גדול ולאחריו ניתוח קטן יחסית לתיקון צורת השד.

השד המשוחזר בנוי משומן טבעי ועור הבטן, הגב או הישבן, אשר עם הזמן משתנים בדומה לשד השני. השדיים דומים במגע, דומים בזמן תנועה, שכיבה או עמידה ודומים בצורתם. עם הזמן, כשנתיים לאחר הניתוח, ברוב המקרים מתחדשת התחושה.

המגרעת של הניתוח היא שמדובר בניתוח גדול יותר, ארוך יותר ועם פתיחה כירורגית של אזור נוסף בגוף. כלומר: צלקת באזור תורם המתלה (לרוחב הבטן או בגב). בנוסף יתכנו סיבוכים באזור התורם. למרות כל הסיכונים המוזכרים, אחוז ההצלחה של הניתוח עמוד על כ- 97%.

 

שחזור מיידי

שחזור זה נעשה מייד בתום ניתוח הכריתה, בתיאום מוקדם בין הכירורג האונקולוגי למנתח הפלסטי.

יתרונותיו:

1.בניתוח אחד מבוצעות 2 הפעולות.

2.האשה מתעוררת עם מבנה אנאטומי הדומה ככל שניתן לשד שנכרת, דבר העוזר באופן משמעותי להתמודד עם טראומת כריתת השד.

3.ניתן במקרה זה לבצע כריתת שד המשמרת את עור השד. בכריתת שד משמרת עור מבוצעת כריתה של הפטמה והעטרה בחתך סביבם או תכנון אחר של החתכים, כך שנשאר מספיק עור לשחזור השד. בדר"כ בכריתה משמרת עור עדיף להשתמש בשחזור ע"י רקמות הגוף, אך במקרים בהם קיים עודף עור ניכר ניתן לבצע כריתה משמרת עור ושחזור גם עם סיליקון.

חסרונותיו:

1.ניתוח ארוך יותר.

2.במידה ויהיה צורך בטיפול קרינתי לאחר השחזור, יפגע הדבר באיכות ובצורת השד המשוחזר. על-כן עדיף במקרה של טיפול קרינתי מתוכנן לדחות את השחזור עד לאחר ההקרנה. (השחזור עצמו אינו מפריע לטיפול קרינתי).

 

שחזור לאחר כריתה דו-צדדית

לאחר כריתה דו-צדדית טיפולית בגלל סרטן, או כריתה מונעת בגלל גנים חיוביים לסרטן 1,2, - BRCA 1/2 , או סיפור משפחתי כבד, ניתן לבצע שחזור דו-צדדי. גם כאן ניתן לשחזר ע"י סיליקון או ע"י רקמות הגוף. במקרה זה חשובה הסימטריה ואין בעיה של חוסר התאמה לשד השני. במקרים רבים ניתן לבצע את השחזור עם סיליקון ולקבל תוצאה סבירה. שחזור דו-צדדי ע"י רקמות הגוף מותנה ברקמה בכמות מספיק גדולה.

שחזור פטמה ועטרה

שחזור הפטמה נעשה בהרדמה מקומית ע"י מתלי עור קטנים בפסגת השד המשוחזר, המקופלים על עצמם ע"מ לקבל צורה של פיטמה. הדבר נעשה בשלב מאוחר בשחזור, לאחר שגובה וצורת השד התייצבו.

העטרה משוחזרת בדר"כ ע"י קעקוע, בדומה לזה המבוצע למטרות קישוט הגוף.

באדיבות ד"ר חיים קפלן

פורומים מנתחים פלסטיים הדפסה שלח לחבר

לקבלת ייעוץ חינם! בתחום - שחזור שד







שלח

תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
לא נמצאו תגובות