חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

ייעוץ והכוונה

לחץ לייעוץ והכוונה

מתלבטים?

הרשמו לקבלת יעוץ חינם!

  לקבלת ייעוץ

ניתוחי חזה באסתטיקה

ניתוחי חזה
מנתחים פלסטיים
פורום ניתוחים פלסטיים

    מרפאות נבחרות

ד"ר רון עזריה - מומחה לכירורגיה פלסטית
ד"ר רוני מוסקונה- מרפאות ניתוחים פלסטיים
  מרפאות נוספות


השאלון

האם את יודעת הכל על הגדלת חזה?

הכנסו לשאלון וגלו!


חדשות שחזור שד

ניתוחים פלסטיים   > ניתוחי חזה  > חדשות שחזור שד  > תיקון פגמים בחזה בעזרת תאי גזע
לפורום בנושאלוח מרפאות

לקבלת ייעוץ חינם

בתחום שחזור שד
לקבלת יעוץ שלח טופס

תיקון פגמים בחזה בעזרת תאי גזע

 
שיתוף פייסבוק

חוקרים עובדים כעת על שיטה חדשנית לצורך טיפול בפגמים בחזה של חולות סרטן שעברו כריתה של השד, על ידי שימוש בתאי גזע מאזור בריא בגוף

מאת: צוות אתר "אסתטיקה"

בישראל, הסטטיסטיקה של נשים אשר חולות בסרטן השד מדברת על אחת מתשע. נשים אשר חולות במחלה קשה זו נאלצות לעיתים לעבור ניתוח פלסטי לכריתת השדיים על מנת להסיר את הגידול ולמנוע את התפשטותו. ישנם אף נשים, אם כי מעטות, אשר מבצעות ניתוח זה כאקט מניעתי, בעיקר כאשר ישנן עוד נשים במשפחה, מדרגה קרובה, אשר חלו אף הן במחלה. כאשר מבוצעת כריתה מלאה, בוחרות חלק מהנשים לעבור שחזור של השדיים.

במקרים אחרים, לא מבוצעת כריתה מלאה, אלא חלקית בלבד, שבה מסירים את הגידול יחד עם רקמה בריאה בכדי לוודא שאכן כל הרקמה החולה הוסרה. לאחר ניתוחים פלסטיים כאלה השד המנותח נותר מעוות, "מרוקן" ושונה מהשד השני, תופעה שמביכה ומוסיפה עוצמה לתחושת חוסר הנוחות של החולות. בנוסף, ככל שעובר הזמן הפגמים גדלים ומחמירים, ואצל מטופלות העוברות הקרנות לאחר הניתוח המצב מחמיר אף יותר.

בימים אלו נבדקת שיטה חדשנית לטיפול בפגמים בחזה של חולות סרטן שעברו כריתה של חלק מרקמת השד, זאת על ידי שימוש בתאי גזע של רקמת שומן מאזור בריא בגוף. עד היום השיטה נוסתה רק ביפן, על 21 נשים אולם, חוקרים רבים מכל העולם מאמינים בטיפול והשיטה צפויה להיכנס לשימוש גם בארה"ב ובאירופה.

בשיטה החדשה אוספים תאי שומן בעלי תכונות מיוחדות מאזור הבטן או הירכיים, ביחד עם תאי שומן "רגילים", ומשתילים אותם בחזה באזורים הפגומים. תאי השומן בעלי התכונות המיוחדות נקראים תאי גזע, אלו תאים השומרים על יכולות ההתמיינות והחלוקה שלהם ולמעשה באמצעותם הרקמה ממשיכה להתחדש ולשרוד לאורך זמן.

כיום קיימות מספר אפשרויות להתמודדות לאחר ניתוח להסרת גידולים, כגון הקטנת השד השני, השתלה של פיסת שריר מהגב או סידור מחדש של הרקמה שנותרה, אולם התוצאות לא מספקות ומדובר בהליכים המבוצעים בהרדמה ומותירים צלקות נרחבות יחסית. אפשרות נוספת שקיימת היא השתלה של פיסות רקמת שומן עצמי קטנות לצורך מילוי החללים שנוצרו. הבעיה בטכניקה זו היא שרקמת השומן בעלת נטייה להיספג חזרה לגוף כעבור זמן, או לעבור תהליכים של מוות, אז מתקבלת רקמה גושית וקשה.

חולות שעברו כריתת שד מלאה יכולות לעבור ניתוח שחזור שד על ידי שתלים מלאכותיים, אולם, השתלים המלאכותיים אינם יעילים במקרה של כריתה חלקית של השד, כיוון שהשונות מאוד גדולה וקשה להתאים שתל לכל חולה ולכל פגם. מסיבות אלו נשים רבות שוקלות לעבור כריתת שד מלאה גם כשאין בכך צורך רק בשביל האפשרות לעבור שחזור שד.

על פי ה "washingtonpost" בניסוי שבוצע ביפן נשאבה כמות מסוימת של רקמת שומן מהירכיים או מהבטן של 21 נשים חולות סרטן השד. מחצית מהשומן עבר עיבוד ובודדו מתוכו תאי גזע, החצי השני נשמר ועורבב עם תאי הגזע שבודדו, וביחד הוזרקו לשד הפגום במספר מקומות. במעקב אחר הנשים כעבור חודש וכעבור שישה חודשים מיום הטיפול נמצא כי רקמת השד עברה עיבוי משמעותי וגם לאחר שמונה חודשים כ 80 אחוז מהמטופלות היו שבעות רצון מהטיפול.

מדובר כמובן בחדשות מסעירות לאוכלוסיית הנשים החולות בסרטן, אך יש לזכור שמדובר בתהליך ראשוני וניסויי ועדיין אין מספיק ניסיון וידע לקבוע האם יש ומהם ההשלכות לאורך זמן.

פורומים מנתחים פלסטיים הדפסה שלח לחבר

לקבלת ייעוץ חינם! בתחום - שחזור שד







שלח

תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
לא נמצאו תגובות