חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

ייעוץ והכוונה

לחץ לייעוץ והכוונה

מתלבטים?

הרשמו לקבלת יעוץ חינם!

  לקבלת ייעוץ

ניתוחי חזה באסתטיקה

ניתוחי חזה
מנתחים פלסטיים
פורום ניתוחים פלסטיים

    מרפאות נבחרות

ד"ר רוני מוסקונה- מרפאות ניתוחים פלסטיים
ד"ר רון עזריה - מומחה לכירורגיה פלסטית
  מרפאות נוספות


השאלון

האם את יודעת הכל על טיפול הרמת חזה?

הכנסו לשאלון וגלו!


חדשות שחזור שד

ניתוחים פלסטיים   > ניתוחי חזה  > חדשות שחזור שד  > שחזור שד, מבט מבפנים – חלק 1
לפורום בנושאלוח מרפאות

לקבלת ייעוץ חינם

בתחום שחזור שד
לקבלת יעוץ שלח טופס

שחזור שד, מבט מבפנים – חלק 1

 
שיתוף פייסבוק

ד"ר חיים קפלן מספק מידע על שחזור שד: האופנים השונים בהם ניתן לבצע את ההליך, ההכנות ובדיקות ההתאמה

ד"ר חיים קפלן

שחזור השד הנשי מהווה חלק חשוב בתהליך השיקום של נשים לאחר כריתת שד.

הצורך בשחזור שד נובע מרצון לשיפור הדימוי העצמי, הביטחון העצמי, הרגשת בטחון בלבוש, והרגשת שלמות הגוף, ומוכר כניתוח רפואי בסל השירותים של קופות-החולים ולא כניתוח קוסמטי.

בשחזור שד מנסים ליצור מבנה אנאטומי הדומה ככל שניתן לשד הטבעי. במקרים רבים, כדי לשפר את הסימטריה בין השדיים, יש צורך בהתאמה ניתוחית של השד הבריא: להקטינו, להגדילו, או להרים אותו. ניתן לשחזר את השד, מיד לאחר הכריתה או מאוחר יותר לפי רצון האשה ומגבלות הטיפול האונקולוגי.

 

בשחזור השד יש להתמודד עם הבעיות הבאת:

1.חסר עור.

2.חסר ברקמת שד למילוי.

3.חסר בפטמה ועטרה.

4.מצבם של השד ודופן בית החזה לאחר טיפול קרינתי.

הטיפול הקרינתי לדופן בית החזה גורם לקושי רב בשחזור השד. הרקמה המוקרנת סובלת מאספקת דם דלה יותר. העור והתת-עור נוקשים יותר וגמישים פחות, לכן קשה יותר למתוח את העור בעזרת מותחן סיליקון. אחוז הסיבוכים בעקבות השחזור באזור מוקרן גבוה יותר מאשר בשד לא מוקרן. במיוחד גבוה אחוז הסיבוכים בשחזור ע"י שתלי סיליקון: כ- 35% מהנשים ששחזרו עם סיליקון בשד מוקרן יאלצו לעבור ניתוח נוסף.

 

שיטות השחזור:

קיימות 3 שיטות לשחזור שד:

1.שחזור ע"י שתל סיליקון (קבוע או מותחן).

2.שחזור ע"י רקמות של הגוף עצמו – שומן ועור.

3.שחזור משולב של רקמות הגוף עם שתל סיליקון.

 

שחזור ע"י שתל סיליקון

בשיטה זו משתמשים בכרית העשויה מסיליקון ג'ל העטוף במעטפת סיליקון נוקשה יותר. הכרית מוחדרת בניתוח מתחת לעור ולשריר החזה הגדול דרך חתך כריתת השד המקורי.

במקרים רבים לא ניתן להכניס לאזור כריתת השד שתל רגיל, משום שיש חסר בריקמת עור שנכרתה יחד עם השד, ולכן משתמשים בשתל מתנפח הקרוי מותחן. המותחן הוא שקית העשויה ממעטפת סיליקון, אליה מחובר שסתום דרכו ניתן למלא באופן הדרגתי את השתל במים פיזיולוגיים, המילוי ההדרגתי מותח את העור. כאשר משיגים מעטפת עור מספיקה ניתן להחליף את המותחן בשתל סיליקון ג'ל, בדר"כ בעל מבנה דמוי טיפה "אנאטומי".

בשנים האחרונות פותחו שתלים "אנאטומיים" משולבים, המכילים מים פיזיולוגיים עם דופן העשויה ג'ל – מטרתם למנוע את הניתוח השני להחלפת המותחן בשתל קבוע. ברוב המקרים יש יתרון לניתוח הנעשה בשני שלבים, משום שניתן בשלב השני לשפר את מיקומו של השתל ולסלק את הקופסית (קפסולה) שנוצרה סביב השתל הראשון.

 

שחזור ע"י רקמות הגוף

שחזור שד ע"י רקמות הגוף נותן שד בעל מראה טבעי יותר עם תחושה טבעית למגע, ומונע צורך בניתוחים משחזרים נוספים לאורך השנים. השד המשוחזר "מזדקן" בצורה דומה לשד הבריא.

שחזור ע"י עור ושומן הבטן

בשחזור שד ע"י רקמת דופן הבטן קיימות מספר שיטות:

Transverse Rectus abdaminis myocnteneous flap = "TRAM" – הוא ניתוח שמבוצע החל משנות השבעים. במהלכו נלקח עור ושומן לרוחב הבטן התחתונה – בדומה לעור והשומן שמסלקים בניתוח למתיחת בטן, יחד עם שריר הבטן הישר, דרכו מקבל העור והשומן את אספקת הדם. הרקמה כולל שריר הבטן הישר מועברת לחזה מתחת לעור הבטן העליונה, לשם בניית השד. ניתן לשחזר בשיטה זו צד אחד או את שני הצדדים.

MICRO TRAM - ניתוח דומה לקודם, אבל כאן נלקח רק חלק מהשריר הישר. במקום לבסס את אספקת הדם על המערכת של Superior epigastric הקטנה, מבוסס השחזור על המערכת של Deep inferior epigastric ודורש שימוש בטכניקה מיקרוכירורגיה להעברת המתלה. בניתוח זה וגם בניתוח ה- TRAM יש פגיעה בשרירי הבטן ובחוזק דופן הבטן. מידת החולשה נעה בין חולשה קלה שאינה מפריעה בתפקוד יום יומי לחולשה קשה המפריעה בקימה מהמיטה ותפקוד יום יומי. ברוב המקרים יש צורך להשתמש ברשת סינטתית לחיזוק דופן הבטן, על-מנת למנוע היווצרות נפיחות והרניה (שבר) בדופן הבטן.

DIEP/SIEP = Superficial/Deep inferior epigastric perforator flap - בשיטה זו משתמשים בשומן ובעור דופן הבטן ללא פגיעה משמעותית בשרירי הבטן. בניתוח מזהים כלי דם המספקים את העור והשומן החודרים דרך שריר הבטן הישר, מפרידים אותם, מנתקים אותם ומחברים אותם מחדש ע"י מיקרוסקופ ניתוחי לכלי דם באזור החזה. יתרונו הגדול של הניתוח הוא בהעברת עור ושומן בלבד לדופן בית החזה, ללא פגיעה בחוזק דופן הבטן וללא פגיעה בתפקוד היום יומי.

הניתוחים המיקרוכירורגים דורשים מיומנות טכנית גבוהה בשיטות מיקרוכירורגית.

 

שחזור ע"י סיליקון ומתלה מהגב

במקרים בהם יש חסר עור, או לאחר טיפול קרינתי, רצוי לעטוף את כרית הסיליקון ע"י ריקמה באיכות טובה המסוגלת להעניק הגנה לכרית הסיליקון. ניתן להעביר את שריר הלטיסימוס מהגב עם מעט עור לדופן בית החזה, ותחתיו להכניס כרית של סיליקון.

במקרים בהם קיימת כמות שומן מספקת בגב, ניתן להעביר את השומן מהגב יחד עם שריר הלטיסימוס ללא שימוש בשתל סיליקון. Extended latissimus dorsi flap – הניתוח אינו דורש מיקרוכירורגיה.

 

שחזורים נוספים ע"י רקמות הגוף

שחזור ע"י רקמות עור + שומן מהישבן – פעולה הכרוכה במיקרוכירורגיה.

שחזור ע"י רקמות עור + שומן מאזור הירך – פעולה הכרוכה במיקרוכירורגיה.

שחזור ע"י מתלה עור מקומי מאזור החזה הצדדי – ניתוח מקומי בלבד.

בכל שיטות השחזור רצוי לבצע התאמה של השד הבריא לשד המשוחזר, לצורך שיפור הסימטריה בין השדיים.

בחלקה השני של הכתבה: מהם היתרונות והחסרונות של שיטות השחזור השונות? האם כדאי לבצע את השחזור יחד עם הכריתה? כל התשובות בכתבה הבאה.

באדיבות ד"ר חיים קפלן

פורומים מנתחים פלסטיים הדפסה שלח לחבר

לקבלת ייעוץ חינם! בתחום - שחזור שד







שלח

תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
לא נמצאו תגובות