חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

ייעוץ והכוונה

לחץ לייעוץ והכוונה

מתלבטים?

הרשמו לקבלת יעוץ חינם!

  לקבלת ייעוץ

ניתוחי בטן באסתטיקה

ניתוחי בטן
מנתחים פלסטיים
פורום ניתוחים פלסטיים

    מרפאות נבחרות

ד"ר רוני מוסקונה- מרפאות ניתוחים פלסטיים
ד"ר רון עזריה - מומחה לכירורגיה פלסטית
  מרפאות נוספות


השאלון

האם אתם יודעים הכל על טיפול שאיבת שומן?

הכנסו לשאלון וגלו!


חדשות ניתוחי הרזיה

ניתוחים פלסטיים   > ניתוחי בטן  > חדשות ניתוחי הרזיה  > בעלי עודף משקל שיעברו ניתוח הרזייה - יחיו יותר
לפורום בנושאלוח מרפאות

בעלי עודף משקל שיעברו ניתוח הרזייה - יחיו יותר

 
שיתוף פייסבוק

סובלים מעדוף משקל קיצוני? אם התשובה לכך היא כן, כדאי שתשקלו ניתוח הרזיה. מחקר חדש מוכיח כי ניתוחי הרזיה מפחיתים את הסיכון למוות בטרם עת

מאת: צוות אתר "אסתטיקה"

סובלים מעודף משקל גדול ושוקלים ניתוח בריאטרי? יתכן שהניתוח הזה יציל את חייכם. ההשמנה כיום היא מגיפה כלל עולמית, וכבר ידוע זה שנים רבות כי השמנת יתר קיצונית עשויה לסכן חיים ולגרום למחלות נלוות קשות כגון סכרת, שומנים בדם ובעיות לב.

כעת, הדבר אף הוכח במחקר מדעי. על פי אתר "healthbeauty" מהמחקר אשר נערך באוניברסיטת סלגרנסקה מגטבורג שבשוודיה עולה כי ניתוחי הרזיה לא רק מבטיחים ירידה לאורך זמן במשקל- יותר מכל טיפול קונבנציונאלי מתחרה- הם גם מפחיתים את הסיכון למוות בטרם עת.

במחקר המקיף, שהחל כבר בשנת 1987, נבדקו מעל 4,000 מטופלים שסבלו מעודף משקל חמור. כ-2,000 מתוכם עברו במהלך התקופה ניתוח בריאטרי - ניתוח שמטרתו לסייע בהפחתת משקל במקרה של השמנה מסוכנת. עם ניתוחים מהסוג הזה נמנים הליכים שונים לצמצום נפח הקיבה, וניתוחי מעקף קיבה או תריסריון. הקבוצה הנותרת של הנבדקים, כ-2,000 אנשים שלא עברו ניתוח, טופלה באמצעים מקובלים נגד השמנה.

תוצאות המחקר, שפורסמו בכתב העת המדעי הנחשב "ניו אינגלנד ג'ורנל אוף מדיסין", מראות כי המטופלים בקבוצה הראשונה הצליחו גם להפחית ממשקלם וגם להחזיק בהישג לאורך זמן. כעשר שנים אחרי הניתוח היה משקלם של נבדקים אלה נמוך ב-16% ממשקלם הראשוני.

לעומת זאת, הטיפול הקונבנציונאלי, שכלל הדרכה לאורח חיים בריא ובחלק מהמקרים גם נטילת תרופות להרזיה, התברר כבלתי מספיק. למרות הטיפול, קבוצת הנבדקים שלא עברה ניתוח לא הצליחה לשמור על משקל מופחת. יתרה מזאת, במשך השנים משקלם של המטופלים בקבוצה זו אף עלה.

מהתוצאות עולה בברור כי ניתוחי הרזייה הם הדרך היעילה ביותר אשר קיימת כרגע להפחתה במשקל. אך זה לא הכול. לאחר מעקב לטווח ארוך, 5 עד 18 שנה מהניתוח, גילו החוקרים כי מי שעבר ניתוח הרזיה גם הפחית את סיכויו למוות מוקדם. לאחר שהחוקרים לקחו בחשבון את נתוניהם האישיים של הנבדקים, כמו היסטוריה רפואית, עישון ולחץ, הם חישבו את התמותה בקרב שתי הקבוצות. ההבדל, בנקודה זו, היה משמעותי. תמותת המטופלים שעברו ניתוחים בריאטריים הייתה נמוכה ב 29% בהשוואה לאלה שלא נותחו.

זוהי הפעם הראשונה בה הוכח באופן מדעי כי ניתוחים להפחתת משקל מקטינים את הסיכון למוות. קשר כזה טרם הוכח לגבי אף טיפול אחר נגד השמנה חמורה.

הסיבות לשיפור בתוחלת החיים של הקבוצה המנותחת עדיין לא ידועות, אולם החוקרים סיפרו לאתר "healthbeauty" כי הם מאמינים שהסיבות לא מסתכמות במשקל המופחת של המטופלים. להערכתם משהו אחר, שנובע מעצם הניתוח, משפיע לטובה על סיכוי המטופלים. כדי להבין מהו הנתון החסר יידרשו מחקרים נוספים בנושא.

פורומים מנתחים פלסטיים הדפסה שלח לחבר
תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
לא נמצאו תגובות