חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

ייעוץ והכוונה

לחץ לייעוץ והכוונה

מתלבטים?

הרשמו לקבלת יעוץ חינם!

  לקבלת ייעוץ

טיפולי שיער באסתטיקה

טיפולי שיער
מרפאות הסרת שיער
פורום טיפולי שיער  

    מרפאות נבחרות

ד"ר רון עזריה - מומחה לכירורגיה פלסטית
ד"ר רוני מוסקונה- מרפאות ניתוחים פלסטיים
  מרפאות נוספות


פורום השתלת שיער והתקרחות

ניתוחים פלסטיים   > פורום רופאים   > פורום טיפולי שיער   > פורום השתלת שיער, נשירה והתקרחות

[1668 דיונים פעילים] פורום השתלת שיער, נשירה והתקרחות
 

חפש חיפוש בפורום:
מנהל הפורום: ד"ר אלכס גינזבורג
מנהל פורום השתלת שיער, התקרחות ונשירת שיער
לפגישת ייעוץ עם מנהל הפורום
הוספת הודעה
11:13 12/03/14 אלון

החוויה האישית שלי

שלום לכולם ולדוקטור גינזבורג.

רציתי לשתף אותכם בחוויה שלי עם נשירת השיער.

אולי זה יעזור לחלק עם קבלת ההחלטות.

לפני כשנה וחצי לערך החלה לי נשירת שיער, בערך 200 שערות ביום (כן אני סופר אחת אחת באמבטיה ובכל מקום אחר)

אפשר להגיד שהנשירה שינתה את חיי לחלוטין, אני נמצא בדיכאון תפקודי, חושב על השיער שלי 24/7 ללא הפסקה, בוכה לפחות פעמיים ביום והולך לשירותים כל חצי שעה בעבודה כדי לצלם את הראש שלי כדי לראות עד כמה זה חמור. אין מה לדבר על לגשת לבחורות יותר או משהו כזה...בקיצור אני משווה את זה לחולה סרטן סופני (אני יודע שההשוואה לא במקום אבל בסופו של יום שנינו חווים תחושות זהות של פחד עצום מהעתיד ועוד כמה דברים דומים).

ברגע שהתחילה הנשירה עשיתי בדיקה גנטית שהעלתה 2 דברים. הראשון הוא שיש לי את הגן של הנשירה. השני הוא שהגוף שלי לא מגיב לפרופסיה. זה המקום לציין כי דר גינזבורג טוען שהבדיקה השניה לא אמינה וכי הוא לא מבצע אותה. אני ממליץ לכם לבדוק טוב טוב כי בארצות אחרות כן מבצעים אותה ונראה שהיא כן נכונה (אולי יש לחברות התרופות אינטרס להכפיש אותה או להעלים אותה).

בכל מקרה, לאחר הבדיקה הרופא במכון המליץ לי להתחיל במינוקסידיל...ברגע שמתחילים מינוקסידיל תהיו מוכנים לכך שאורך החיים שלכם משתנה לחלוטין, ושהשיער שלכם יהיה שומני למשך כמה שעות. תופעות לואי של גירוד לא היו לי אבל התחילה לי קסקסת מטורפת. אני יוכל להגיד בביטחון לאחר שנה וחצי כמעט

כי מינוקסידיל לא עובד (הרופא אמר לי אז שב70% זה עוצר נשירה). חוץ מינוקסידיל אני חופף עם שמפו פולטן ונירוזל.

לאחר שראיתי שהנשירה לא מפסיקה ושהמפרצים גדלים ושהקודקוד מתחיל להקריח גם כן פניתי לדר גינזבורג שנית והוא אמר לי להתעלם מהבדיקה ולקחת פרופסיה שעוזרת ב80% (אם תסתכלו בפורום אחורה תראו שהוא התייחס לשאלתי לגבי הבדיקה גם פה). בהמלצתו התחלתי לקחת את הכדור. תופעות לוואי של חוסר זיקפה היו בחודשים הראשונה אולם עברו. תופעת הלוואי שלי כמות זרע כמעט אפסית עדיין קיימת (כבר 5 חודשים מאז שהתחלתי).

אבל כל זה היה שווה אם רק הכדור היה עוצר את הנשירה...אבל מאז שהתחלתי לקחת אותו אין אפילו שמץ של שיפור...וזה לא מבוסס אבל אולי יש החמרה.

חוץ מזה מאז תחילת הנשירה אני מתעמל ואוכל בריא מאוד (זרעים מיוחדים, סלטים, בשר אורגני ועוד כל מיני שטויות).

אני יודע שכנראה מה שאני כותב לא יעזור כי המח שלכם ימציא תמרצים מדוע המקרה שלי שונה משלכם אבל לקחתי מינוקסידיל שאמור לעזור ב70% חפפתי עם שמפו שאמור לעזור ב2-12% ולקחתי כדור שאמור לעזור ב80% וכלום לא שינה אפילו פיפס...לעומת זאת נפלתי בדיוק ב2% שסובלים מתופעות לוואי מפרופסיה.

יכול להיות שזה חוסר מזל, סטטיסטית זה אפשרי אבל יכול להיות שהרופאים וחברות התרופות שמים את המספרים האלו בדיוק כדי לגרום לאנשים כמונו להתעלם מכך שזה לא עובד.

אם תחפשו ברדיו גבי גזית נשירת שיער תמצאו ראיון שהוא ערך עם פרופסור (לא זוכר את השם) לגבי התרופות האלו ויעילותן (יש כמה ראיונות שגבי גזית עשה לגבי שיער אז צריך חפש טוב).

עכשיו אני בטוח שחברות התרופות ורופאים יוכלו לסתור את מה שאני אומר, הם כנראה חכמים ממני והשקיעו מלא זמן בחשיבה על תירוצים. אחד מה יהיה כנראה שיש מחקר מאושר על פרופסיה שמראה 80% הצלחה (מה שהם לא יגידו הוא שמדובר על 80% שנבדקו על ידי אנשים שלא הפסיקו את הטיפול באמצע ולקחו פרופסיה 5 שנים. אני רק יכול להניח שרוב האנשים במחקר שפרופסיה לא השפיע עליהם הפסיקו לקחת הרבה לפני תום ה5 שנים ולכן הוצאו מהמחקר. העובדה היא שרק 20% מאלה שהתחילו את המחקר באמת סיימו אותו ורק התוצאות שלהם נלקחו בחשבון).

נכון להיום אני מכור לתרופות האלו, עדיין חופף עם השמפו עדיין שם מינוקסידיל ועדיין לוקח פרופסיה...הכל בגלל פחד המוות והסיכוי הקלוש שפתאום זה יתחיל לעבוד. וזוהי בדיוק ההתמכרות שחברות התרופות רצו. אני מוצר של התעשייה הזאת אבל אני מקווה שאתם חזקים יותר ותמצאו את הכח לקחת החלטות חכמות יותר.

מקווה שזה עזר למישהו (לי זה עזר לפרוק מהלב לפחות). אני מעודד אותכם לפחות לעשות את הבדיקה הגנטית כולל תגובה לפרופסיה (בארץ אולי לא יעשו לכם אותם בגלל אינטרסים אבל תחפשו בחול ותמצאו, אני יודע שזה קשה אבל תשתדלו)

אני מקווה שיום אחד אני אדע לחיות עם זה אם כי כרגע שה לא נראה אפשרי והמחשבות הרעות רק משתלטות יותר ויותר.

תודה ובהצלחה

14:11 15/03/14 יניב

מסכים

מסכים ב 100%. גם אני עברתי משהו דומה לשלך. צריך רק להזהר כי לפעמים פרופסיה דווקא עושה ההפך ומחמירה מאוד את הנשירה זה היה במצבי. מקווה שד"ר גינזבורג יהיה הוגן ולא ימחוק את ההודעה שלך.

הוספת הודעה
 
ענת אלקין