חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

ייעוץ והכוונה

לחץ לייעוץ והכוונה

מתלבטים?

הרשמו לקבלת יעוץ חינם!

  לקבלת ייעוץ

ניתוחי אגן באסתטיקה

ניתוחי אגן
מנתחים פלסטיים
פורום ניתוחים פלסטיים

    מרפאות נבחרות

ד"ר רוני מוסקונה- מרפאות ניתוחים פלסטיים
ד"ר רון עזריה - מומחה לכירורגיה פלסטית
  מרפאות נוספות


השאלון

האם אתם יודעים הכל על ניתוח עיצוב הישבן?

הכנסו לשאלון וגלו!


חוויות ניתוח שינוי מין

ניתוחים פלסטיים   > ניתוחי אגן  > חוויות ניתוח שינוי מין  > לפני הניתוח לשינוי המין
לפורום בנושאלוח מרפאות

לפני הניתוח לשינוי המין

 
שיתוף פייסבוק

חלק ד' - מישל מסבירה על ההורמונים, תופעות הלוואי והשפעתם, השינוי במראה החיצוני ועל ניתוחים פלסטיים משלימים בדרך לשינוי המין

מישל
17/11/2013

אז החלטתי שאני רוצה לעבור ניתוח לשינוי מין ובכך להשלים תהליך ארוך וממושך ולהפוך לאישה. כצעד ראשון, היה עלי לקבוע פגישה עם הועדה הרפואית בבית חולים תל השומר. הפגישה הראשונה, נערכה מול צוות של מומחים בהם רופאים מנתחים ופסיכולוגים. בפגישה ניסתה הועדה לדלות כמה שיותר פרטים עלי. הרעיון הוא לנסות להבין אם אני עושה זאת ממקום שפוי ושלם עם עצמי, כי הרי מניתוח כזה אין דרך חזרה. המפגש עם הועדה היה, אם לומר זאת בעדינות, דיי טראומטי. הוא התבצע בצורה של חקירה צולבת עם שאלות אישיות ופולשניות על אספקטים רבים מחיי הפרטיים.

לקיחת הורמונים נשיים

לאחר המפגש הראשון, המשכתי להפגש עם הועדה במשך כשנתיים. במהלך תקופה זו כבר התחלתי לקחת הורמונים.הועדה היא גם זו שמחליטה על המינון וההורמונים אותם יש לקחת בתחילת התהליך לשינוי המין. ההורמונים הניתנים לנשים טרנסג'נדריות (MtoF) שונים מאלה הניתנים לטרנסג'נדרים (FtoM).

ההורמונים שאני קיבלתי, הם אלה המיועדים לגברים המבקשים להפוך לנשים. להשפעות הראשונות של ההורמונים שמתי לב ממש מהר. השדיים התחילו לצמוח ודמו לאלה של נערה מתבגרת. העור נהיה רך ועדין יותר, שיער הגוף נהיה דליל יותר וקצב הצמיחה שלו הואט. בנוסף, חוויתי גם ירידה רצינית במשקל.

אפשר לומר שאת השינויים החיצוניים צפיתי, מה שהפתיע אותי באמת היו השינויים שהרגשתי מבפנים, שאליהם כלל לא הייתי מוכנה. בתקופה הראשונה נהייתי נורא רגשנית. הרגשתי כמי שנמצאת בסערת רגשות תמידית בהשפעת ההורמונים. בכיתי והתרגשתי מדברים שבעבר לא ייחסתי להם חשיבות.

את תהליך המעבר עושים בליווי צמוד של פסיכולוג. זאת, כבר אמרנו, על מנת לודא שההחלטה להפוך לאישה היא אכן בחירה מודעת ונעשית ממקום שלם. באמצעות מפגשים עם פסיכולוג, עברתי תהליך חיברות מזורז. כלומר, קבלתי שיעורים בלהיות אישה. בשבילי, כשפתאום התחילו לפנות אלי ברחוב כבחורה היה חוויה טבעית ונעימה. אחד השלבים הקשים ביותר היה להרגיל את הסביבה הקרובה, במיוחד את מי שהכירו אותי כל חיי, לפנות אלי כאל בת. למזלי, משפחתי המופלאה עשתה מאמצים גדולים על מנת לסייע. הקושי הגדול ניכר בפניו של אבי, אבל בסוף גם הוא קיבל בכניעה את השינוי.

טיפולים וניתוחים משלימים בדרך לשינוי המין

למי ששוקלים לעבור את התהליך לשינוי המין כדאי שידעו שמדובר בתהליך ארוך והדרגתי ויקר מאד. ההורמונים הם שלב ראשון בתהליך, אבל לא הסופי. הם לא גורמים לשינוי הקול, להעלמת הגרוגרת או מאפיינים גבריים אחרים. הם מביאים להאטה ודילול צמיחת השיער אך לא להעלמותו. לכן, טרנסג'נדריות רבות עוברות במקביל ללקיחת ההורמונים גם טיפולים שונים כמו הסרת שיער בלייזר, ניתוח למתיחת מיתרי הקול כך שיישמע נשי יותר. טרנסג'נדרים עוברים, במקביל ללקיחת ההורמונים הגבריים, גם ניתוח להסרת שדיים, ניתוח להסרת רחם ושחלות ועוד. יש מי שמרחיקים עד לכדי ניתוחי רה-קונסטרוקציה של הפנים – ניתוח אף, עצמות לחיים וכו'. באופן כללי מומלץ לחכות עם הניתוחים האסתטיים עד לשלב מתקדם של לקיחת ההורמונים, המשפעים מאד על המראה ומשנים את הגוף.

פורומים מנתחים פלסטיים הדפסה שלח לחבר
תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
לא נמצאו תגובות