חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

ייעוץ והכוונה

לחץ לייעוץ והכוונה

מתלבטים?

הרשמו לקבלת יעוץ חינם!

  לקבלת ייעוץ

ניתוחי אגן באסתטיקה

ניתוחי אגן
מנתחים פלסטיים
פורום ניתוחים פלסטיים

    מרפאות נבחרות

ד"ר רון עזריה - מומחה לכירורגיה פלסטית
ד"ר רוני מוסקונה- מרפאות ניתוחים פלסטיים
  מרפאות נוספות


השאלון

האם אתם יודעים הכל על ניתוח עיצוב הישבן?

הכנסו לשאלון וגלו!


חוויות ניתוח שינוי מין

ניתוחים פלסטיים   > ניתוחי אגן  > חוויות ניתוח שינוי מין  > להוציא את האישה שבפנים - מאיפה מתחילים?
לפורום בנושאלוח מרפאות

להוציא את האישה שבפנים - מאיפה מתחילים?

 
שיתוף פייסבוק

חלק ג' - המשיכו לקרוא על ההתמודדות של מישל מול החברה, על השירות הצבאי, המעבר לעיר הגדולה ועל החששות והמחשבות לקראת ניתוח לשינוי מין

מישל
17/11/2013

את שנות ההתבגרות המאוחרות שלי העברתי ברווחת אנחה. בבית הספר עדיין ספגתי הצקות, בעיקר מהבנים. חזרתי להנות מחברתן של בנות שראו בי את ה"חברה הכי טובה" שלהן. התחלתי לפקוד את חוגי קהילת הנוער הלהט"בי בעיר סמוכה ולראשונה בחיי הרגשתי שווה בין שווים. לראשונה הרגשתי על בשרי מה היא קבלה אינסופית של כל אדם באשר הוא אדם. הרעיון לעבור ניתוח לשינוי מין כבר חלחל לעומק תועדתי. אך עד שהגעתי להחלטה הסופית, עברתי תהליך הדרגתי וממושך.

שיער, גבות ואופנה

בשלב הראשון הארכתי את שיערי והתחלתי לסדר את הגבות. בתקופה ההיא לא הייתם תופסים אותי לא מגולח. אחת מאחיותי שלמדה עיצוב אופנה וגרה בבית, מילאה את ביתנו במגזיני אופנה. ההתענינות שלי באופנה ובכל מה שקשור לאסתטיקה רק הלכה וגברה. אבל עדין חששתי מתגובות החברה אם אצא מהבית בלבוש נשי. שנים של ניסיונות הישרדות בחברת ילדים, למדו אותי להתאים את עצמי לסיטואציות שונות. ההשתחררות הסופית שלי ממוסכמות החברה תקרה רק שנים מאוחר יותר.

צבא

לצערי הרב, מהשיער נאלצתי להפטר בצבא, שם שרתתי כמש"ק חוויה. במהלך השירות הצבאי כבר הייתי מחוץ לארון והכרתי אנשים מדהימים אשר קבלו אותי כמי שאני. השירות בבסיס פתוח אפשר לי להמשיך ולפקוד את מפגשי הקהילה הלהט"בית ושם גם הכרתי את בן זוגי הראשון. אחרי שנים של הצקות וחששות איך רואים בי אחרים, פרחתי. בניגוד לשנות בית הספר הקשות, הבטחתי לעצמי שמעתה ואילך אקיף את עצמי רק באנשים סבלניים ומקבלים ואתרחק כמו מאש מאנשים צרי עין.

המעבר לת"א

כשהשתחררתי מהצבא, עברתי לגור עם בן זוגי בתל אביב, חיים בקרב הקהילה, לצד היכרות מקרוב עם טרנסג'נדרים אפשרו לי להפתח עוד יותר. הרגשתי כמו עיוור שחזר לראות לאחר שנים כל כך ארוכות של הכחשה. הרגשתי שהאישה שבתוכי מבקשת לפרוץ החוצה. בשלב הזה כבר התחלתי להתאפר ולהתלבש באופן נשי גם בחוץ. תהליך המעבר החל.

החלטתי שאני רוצה להתחיל לקחת הורמונים. במקביל התחלתי לברר על האפשרות לעבור את הניתוח לשינוי מין ועל כל מה שכרוך בו. שיתפתי את בני משפחתי, אשר עברו בעצמם תהליך של קבלה שלי כמי שאני. הם הבטיחו שיתמכו בכל החלטה שאעשה.

לקראת הניתוח לשינוי מין

מה שחשוב לדעת על תהליך לשינוי מין הוא שמדובר בתהליך ארוך המורכב מייעוץ פסיכולוגי, לקיחת הורמונים וסדרת ניתוחים שבסופם הופך אדם שנולד עם מאפיינים ביולוגיים גבריים (או נשיים) לאישה (או לגבר). בישראל, יכול כל מי שמלאו לו 19 ומעוניין לשנות את מינו, לעשות כן. בשלב הראשון יש לפנות לועדה רפואית מיוחדת בבית חולים תל השומר. הועדה מורכבת מרופאים מומחים בהם פסיכיאטר בכיר, מנתח פלסטי בכיר, פסיכולוג קליני, אורולוג ואנדוקרינולוג. במשך השנתיים הראשונות לאחר הפנייה לועדה נדרש מי שרוצה לעבור שינוי מין, לחיות במגדר אליו הוא רוצה להשתייך. במהלך תקופה זו, נפגשים עם חברי הועדה באופן תדיר, על מנת שאפשר להם להתרשם ממידת הרצינות של המועמד, לודא שלא מדובר באיזו אפיזודה חולפת, ולהעריך את מצבו הנפשי. לאחר הערכת המועמד, מאשרת הועדה (או דוחה) את הניתוח. לאחר הניתוח, מקבלים אישור המעיד על שינוי המין, שבעזרתו אפשר לשנות גם את הרישום בתעודת הזהות ובדרכון.

חשוב להדגיש כי זה לא מקרי שהוועדה הרפואית מערימה קשיים על אלה המבקשים לעבור ניתוח לשינוי מין. מדובר בתהליך ארוך וקשה, שאין ממנו דרך חזרה. לכן חשוב לודא כי מי שרוצה לעבור את התהליך, אכן רוצה בו במליון אחוזים ולא יחוש חרטה גדולה לאחר מכן.

בפרקים הבאים אספר בהרחבה על כל השלבים הכרוכים בתהליך המעבר מגבר לאישה (MtoF), אגע גם קצת בתהליך ההפוך (FtoM) אך מכיוון שאני אעברתי את התהליך הראשון, ארחיב בעיקר עליו.

פורומים מנתחים פלסטיים הדפסה שלח לחבר
תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
לא נמצאו תגובות