חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

ייעוץ והכוונה

לחץ לייעוץ והכוונה

מתלבטים?

הרשמו לקבלת יעוץ חינם!

  לקבלת ייעוץ

ניתוחי פנים באסתטיקה

ניתוחי פנים
מנתחים פלסטיים
פורום ניתוחים פלסטיים

    מרפאות נבחרות

ד"ר רוני מוסקונה- מרפאות ניתוחים פלסטיים
ד"ר רון עזריה - מומחה לכירורגיה פלסטית
  מרפאות נוספות


השאלון

האם אתם יודעים הכל על ניתוח אף?

הכנסו לשאלון וגלו!


חדשות הצמדת אוזניים

ניתוחים פלסטיים   > ניתוחי פנים  > חדשות הצמדת אוזניים  > ניתוחי אוזניים בולטות
לפורום בנושאלוח מרפאות

ניתוחי אוזניים בולטות

 
שיתוף פייסבוק

לא כולם נולדו עם אוזניים מושלמות, ולעיתים נדרש ניתוח כדי להצמיד את האוזניים. ד"ר אבי ויינברג מסביר על התהליך

מאת: ד"ר אבי ויינברג

יש אנשים מסוימים שעבורם האוזניים הן מקור למבוכה רבה. לא כולם נולדים עם אוזניים מושלמות, ולעיתים הן בולטות מעבר לרצוי. מום זה גורם לאי נעימות רבה כבר מגיל צעיר, ואנשים רבים מגיעים כבר בתקופת זו להתייעצות אצל פלסטיקאי.

"בבדיקת הפציינט או הפציינטית הסובלים מאוזניים בולטות אנו נבחין בהשטחה בדרגות שונות של הקפל בתוך אפרכסת האוזן ו/או בהגדלה ניכרת של הסחוס הקעור בפתח תעלת האוזן החיצונית", מסביר ד"ר אבי ויינברג, מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית, עם תת התמחות בתחום מומים מולדים. לטענתו, הגיל המינימאלי לביצוע ניתוח תיקון הוא 8 – 10 שנים, כשהאוזן הגיעה לכ- 80% מגודלה הסופי. "במקרים בהם אנו מגלים מצוקה נפשית של הפציינטים, ניתן לנתח אף בגילים צעירים יותר", הוא מוסיף.

ההליך

לאחר התייעצות עם כירורג פלסטי מומחה, חבר באיגוד של הכירורגים הפלסטיים, וביצוע הבדיקות הנדרשות, מתבצע הניתוח בהרדמה מקומית או כללית. הניתוח מבוסס על כריתת עור בחלק האחורי של האוזן, שיחזור הקפל בתוך האפרכסת באמצעות תפרים, ולבסוף הקטנת הסחוס הקעור בפתח תעלת האוזן החיצונית.

"חלק בלתי נפרד מהניתוח הינו חבישה בצורת קסדה, אותה אין להסיר במשך כ-10 ימים, וזאת במידה ואין תלונות על כאבים חריגים", מסביר ד"ר ויינברג. "אין מדובר בניתוח כואב ואי הנוחות המינימאלית מטופלת בקלות ע"י משככי כאבים. במהלך הימים הראשונים חשוב טיפול אנטיביוטי". לאחר 10 ימים מורידים את החבישה והתפרים מאחורי האוזן. ד"ר ויינברג ממליץ לישון עם סרט אלסטי המצמיד את האוזניים לקרקפת במשך חודש לאחר הניתוח.

תוצאות ההליך ותקופת ההחלמה

כמו בכל ניתוח, גם בניתוח הצמדת אוזניים יכולים להופיע סיבוכים. מלבד הסיבוכים אשר יכולים להופיע בכל ניתוח - דימום, זיהום וצלקת לא יפה, הסיבוך האופייני ביותר לניתוח זה הוא השטחה חוזרת של הקפל הסחוסי בתוך האפרכסת, סיבוך הדורש התערבות כירורגית מתקנת.

לאחר תקופת ההחלמה, מדווחים המטופלים על אוזן במראה "נורמלי" לחלוטין, ובמידה והמנתח טוב ומקצועי, איש לא יידע שעברתם ניתוח באוזניים. לפעילות גופנית ניתן לחזור עם הסרת החבישה, כלומר- 10 ימים לאחר הניתוח. עם זאת, יש להימנע ממשחקי כדור וספורט אגרסיבי אחר כחודש ימים לאחר הניתוח.

באדיבות ד"ר אבי ויינברג

פורומים מנתחים פלסטיים הדפסה שלח לחבר
תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
לא נמצאו תגובות