חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

ייעוץ והכוונה

לחץ לייעוץ והכוונה

מתלבטים?

הרשמו לקבלת יעוץ חינם!

  לקבלת ייעוץ

ניתוחי פנים באסתטיקה

ניתוחי פנים
מנתחים פלסטיים
פורום ניתוחים פלסטיים

    מרפאות נבחרות

ד"ר רון עזריה - מומחה לכירורגיה פלסטית
ד"ר רוני מוסקונה- מרפאות ניתוחים פלסטיים
  מרפאות נוספות


השאלון

האם אתם יודעים הכל על ניתוח אף?

הכנסו לשאלון וגלו!


חדשות ניתוחי אף

ניתוחים פלסטיים   > ניתוחי פנים  > חדשות ניתוחי אף  > כל ההסברים על ניתוחי אף
לפורום בנושאלוח מרפאות

כל ההסברים על ניתוחי אף

 
שיתוף פייסבוק

ניתוחי אף יכולים לשנות את כל מראה הפנים. ד"ר מוסקונה מסביר על אחד הניתוחים הפופולאריים ביותר

מאת: ד"ר רוני מוסקונה

ניתוח אף נחשב בין המנתחים הפלסטים כאחד הניתוחים המורכבים ביותר הדורש בין השאר ראיה אסתטית תלת מימדית, הבנה עמוקה של הפיזיולוגיה הנשימתית,נסיון רב וכישרון כירורגי מיוחד בתחום ספציפי זה. הניתוח מבוצע בבית חולים בהרדמה מקומית עם טשטוש עמוק בנוכחות מרדים מומחה. במהלך הניתוח המטופל אינו חש בכלום. ניתוח אף נעשה דרך הנחירים, ומתקן את השלד הפנימי של האף בטיפול בעצמות ובסחוסים ללא נגיעה בעור החיצוני.

קיימות 2 שיטות עקריות לבצוע הניתוח : ניתוח אף קלסי - בניתוח זה המבוצע דרך הנחירים ללא סימן חיצוני. רובם המכריע של ניתוחי האף מבוצעים בשיטה זו. או ניתוח אף פתוח - שיטה מורכבת יותר המחייבת צלקת חיצונית בין הנחירים. המקנה גישה טובה יותר אל הסחוסים בקצה האף אבל מלווה בנפיחות ממושכת יותר ואחוז סיבוכים גבוה. השיטות הבסיסיות לבצוע ניתוח אף אינן חדשות ואינן מודרניות. זהו אחד הניתוחים הותיקים בכירורגיה הפלסטית וברפואה בכלל. ה"חידושים" העקריים בתחום זה דוגלים בשמרנות, דהיינו בצוע שינויים מינימלים שיקנו לאף את המראה הטבעי הלא מנותח.

האף מגיע כמעט למלוא התפתחותו בגיל 16-15 אצל נערה ובגיל 17 אצל בחור, ואז אפשר לנתח. בניתוח אף המנתח מעצב את שלד האף כדי ליצור לו מראה חדש שישתלב בטבעיות עם שאר חלקי הפנים. במהלך ניתוח אף יכול הרופא להקטין אף גדול, ליישר אף עקום, לקצר אף ארוך, לעדן אף שצורתו גסה, לשנות את הזווית בין האף והשפה העליונה, או אולי להקטין נחיריים גדולים ורחבים. לעיתים האף עקום מלידה, ולעיתים האף עקום מחבלה. לעיתים מבנה מחיצת הסחוס שבאף גורם להפרעות נשימה. בניתוח אפשר לתקן מומים מלידה ופגיעות באף, ולעזור בהקלה על בעיות נשימה.

כשבאים להתייעצות עם הרופא המנתח, הרופא נותן את המלצתו המקצועית והאסתטית לגבי הצורה הטבעית המתאימה ביותר. לשם המחשה נעזר הרופא בהדמיה ממוחשבת. אחריי תיאום בין המטופל לרופא, ישנה הסכמה סופית לגביי עיצוב האף לשביעות רצון המטופל. בדרך כלל, במציאות, התוצאות עולות על תוצאות ההדמיה, שכן במהלך ניתוח אף ניתן לבצע שינויים תלת-מימדים שאינם אפשריים במחשב.

ניתוחי אף מבוצעים בהרדמה מקומית עם טשטוש. במהלך הניתוח המנותח רגוע, ואינו חש בכלום עם זאת המנתח יכול לפנות אליו ולדבר איתו. ברוב המקרים, עקב השפעת התרופות, המנותח אינו זוכר דבר במהלך הניתוח. הנשימה נעשית דרך הפה. ניתוח האף נמשך בין חצי שעה לשעה. ולאחר הניתוח, שוהה המנותח בחדר התאוששות תחת השגחה במשך כמה שעות.

הרדמה במהלך ניתוחי אף

ישנם חילוקי דעות לגבי צורת ההרדמה המועדפת בניתוחי אף בין הרדמה מלאה להרדמה חלקית בטשטוש עמוק. מנתחים רבים ומרדימים רבים עוד יותר מעדיפים לבצע את הניתוח בהרדמה כללית, שיטה זו גורעת מהאפשרויות של המנתח להתייחסות מלאה לפרופיל מבנה הפנים. הסיבה היא שבעת הניתוח בהרדמה כללית מוכנס צינור הנשמה לפה, צינור זה מכוסה ע"י סדינים סטרילים , כיסוי המסתיר חלק מהפנים. לפני מס' שנים בצעתי עבודה מדעית על כ - 1000 ניתוחי אף שבה השוותי בין שיטות הרדמה שונות. המסקנה היתה שמעל 95% מהחולים שעברו את הניתוח בהרדמה מקומית עם טשטוש לא הרגישו דבר בעת הניתוח ויתרה מזאת, כמעט כולם לא זכרו כלל את הפעולה בחדר ניתוח והתעוררו רק בחדר התאוששות. בשנים האחרונות חלה התקדמות עצומה בתרופות המשמשות לטשטוש, הן מבחינת משך הפעולה הקצר שלהם הן מבחינת הבטיחות של התרופה והשפעתה גם על טשטוש הזכרון. כך שהשימוש בהן התרחב מאוד לכל תחומי הרפואה. אין ספק שאם הניתוח מבוצע בצוות מיומן יתרונות ההרדמה המקומית עם טשטוש עולים בהרבה על אילו של הרדמה כללית.

חזרה לשגרה לאחר ניתוח אף

לאחר מכן, המנותח נח עוד ימים ספורים בביתו. החזרה לשגרה, לרבות פעילות גופנית, נעשית לאחר שבועות אחדים. לא אמורה להיות תחושת כאב כלל. אלא בימים הראשונים מדובר בתחושה של אי-נוחות מאחר והאף סתום עם קרישי דם בדומה להצטננות.זמן ההחלמה בבית הוא כשבוע עד הורדת הסד, אח"כ חוזרים בהדרגה לתפקוד פיזי מלא. ניתן ללכת לעבודה או ללימודים 10 ימים לאחר הניתוח. בחודש הראשון יש להימנע מחשיפה מוגברת לחום (שמש) וכמו כן להימנע ממאמץ פיזי ניכר או מפגיעה באף. פעילות ספורטיבית רגילה אפשרית מחודש לאחר ניתוח אף. כנראה שכ-24 השעות הראשונות לאחר הניתוח הן הקשות שבכל התהליך. האף סתום מקרישי דם, הראש מרגיש קצת לחוץ ויש עדיין טשטוש מההרדמה. לאחר מכן, מתאוששים במהירות והנפיחות בעיניים יורדת בהדרגה עד סוף השבוע. לאחר הסרת הסד שטפי הדם סביב העיניים נעלמים אם כי נשארה נפיחות קלה בפנים. לאחר הסרת הסד האף נפוח ועדיין לא נראה בצורתו הסופית. אבל אפשר כמובן לראות רמז עבה למראה החדש. הנפיחות נעלמת לאט לאט ובהדרגה. התוצאה הסופית מתקבלת רק לאחר כ-6 חודשים. אם כי בחלק מן המקרים השינויים יכולים להימשך עד כשנה.

האם יכולות להגרם בעיות בנשימה כתוצאה מביצוע ניתוח אף?

לא. בשבועיים עד חודש שלאחר הניתוח יש קושי לנשום דרך האף, אך הקושי חולף בהדרגתית אחר-כך, במקרים נדירים נוצרת בעיית נשימה עקב הצטלקות יתר פנימית בעקבות הניתוח. בימים הראשונים רצוי לא לנשום דרך האף. אך לאחר מספר ימים אפשר לנשום כרגיל.

הצלקות מהניתוח כולן פנימיות, שכן, ניתוח אף מבוצע דרך הנחירים. רק במידה ועושים הקטנת נחירים או ניתוח אף פתוח נותרות צלקות חיצוניות בעור.

הסיכונים בניתוח אף?

כבכל ניתוח, גם ניתוח אף מעמיד את המנותח בסיכונים כלליים לזיהום, דימום, או תגובה לא צפויה להרדמה. ב-5% מהמקרים דרוש תיקון לאחר ניתוח אף בשל עיוות מזערי לפחות חצי שנה לאחר הניתוח. התיקון נעשה בהליך פשוט וקטן.

באדיבות ד"ר רוני מוסקונה

פורומים מנתחים פלסטיים הדפסה שלח לחבר
תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
לא נמצאו תגובות