חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

ייעוץ והכוונה

לחץ לייעוץ והכוונה

מתלבטים?

הרשמו לקבלת יעוץ חינם!

  לקבלת ייעוץ

ניתוחי פנים באסתטיקה

ניתוחי פנים
מנתחים פלסטיים
פורום ניתוחים פלסטיים

    מרפאות נבחרות

ד"ר רוני מוסקונה- מרפאות ניתוחים פלסטיים
ד"ר רון עזריה - מומחה לכירורגיה פלסטית
  מרפאות נוספות


השאלון

האם אתם יודעים הכל על ניתוח אף?

הכנסו לשאלון וגלו!


חדשות ניתוחי אף

ניתוחים פלסטיים   > ניתוחי פנים  > חדשות ניתוחי אף  > לאחר ניתוח אף - שאלות ותשובות
לפורום בנושאלוח מרפאות

לאחר ניתוח אף - שאלות ותשובות

 
שיתוף פייסבוק

מה קורה לאחר ניתוח אף? כמה זמן צריך להמתין עד התוצאות הסופיות ומה לגבי תופעות לוואי? ד"ר מוסקונה משיב על שאלות נפוצות על התקופה שלאחר ניתוח אף

מאת: ד"ר רוני מוסקונה

מהו משך זמן ההחלמה ואלו מגבלות חלות לאחר הניתוח?

לאחר ניתוח אף זמן ההחלמה בבית כשבוע עד הורדת הסד, אח"כ חוזרים בהדרגה לתפקוד פיזי מלא. ניתן ללכת לעבודה או ללימודים 10 ימים לאחר הניתוח. בחודש הראשון יש להימנע מחשיפה מוגברת לחום (שמש) וכמו כן להימנע ממאמץ פיזי ניכר או מפגיעה באף. פעילות ספורטיבית רגילה אפשרית מחודש לאחר הניתוח.

מה הכי קשה בכל התהליך?

כנראה שכ 24 השעות שלאחר הניתוח. האף סתום מקרישי דם, הראש מרגיש קצת לחוץ ויש עדיין טשטוש מההרדמה. לאחר מכן, מתאוששים במהירות והנפיחות בעיניים יורדת בהדרגה עד סוף השבוע.

האם הניתוח גורם לבעיות נשימה?

לא. בשבועיים עד חודש שלאחר הניתוח יש קושי לנשום דרך האף, אך הקושי חולף בהדרגתית אחר-כך, במקרים נדירים נוצרת בעיית נשימה עקב הצטלקות יתר פנימית בעקבות הניתוח.

הניתוח משפיע על חוש הריח?

לא!!!

האם אפשר לנשום דרך האף אחרי הניתוח?

בימים הראשונים רצוי לא לנשום דרך האף. אך לאחר מספר ימים אפשר לנשום כרגיל, מאחר ובניתוח רגיל אני מבצע את הניתוח ללא טמפונים בתוך האף.

האם חשים בכאבים לאחר הניתוח?

אין כלל תחושת כאב. מדובר בתחושה של אי-נוחות מאחר והאף סתום עם קרישי דם בדומה להצטננות. הנשימה במהלך השבוע הראשון נעשית דרך הפה. אחרי ניתוח אסתטי רגיל אין נשארים עם טמפונים באף.

איך נראים אחרי הסרת הסד?

שטפי דם סביב העיניים כבר נעלמו אם כי נשארה נפיחות קלה בפנים. לאחר הסרת הסד האף נפוח ועדיין לא נראה בצורתו הסופית. אבל אפשר כמובן לראות רמז עבה למראה החדש. הנפיחות נעלמת לאט ובהדרגה. התוצאה הסופית מתקבלת רק לאחר כ-6 חודשים. אם כי בחלק מן המקרים השינויים יכולים להימשך עד כשנה.

האם נשארות צלקות מהניתוח?

הצלקות כולן פנימיות, שכן, הניתוח מבוצע דרך הנחירים. רק במידה ועושים הקטנת נחירים או ניתוח אף פתוח נותרות צלקות חיצוניות בעור.

מהם הסיכונים בניתוח אף?

כבכל ניתוח, גם ניתוח אף מעמיד את המנותח בפני אי-ודאות מסוימת, ובפני סיכונים כלליים, כמו זיהום, דימום, או תגובה לא צפויה להרדמה. רופא מיומן, מומחה בתחומו ומנוסה, יודע מהם הסיכונים והוא ערוך ומוכן לטפל בהם. היערכות מוקדמת זו והיענות המנותח להוראות הרופא מקטינה את הסכנה ואת אי-הודאות. ב-5% מהמקרים דרוש תיקון לאחר הניתוח בשל עיוות מזערי לפחות חצי שנה לאחר הניתוח. התיקון נעשה בהליך פשוט וקטן.

מתי אפשר לשים משקפי ראייה/שמש?

בעיקרון אחרי שלושה שבועות אפשר לשים משקפיים.

נכתב על ידי ד"ר רוני מוסקונה

פורומים מנתחים פלסטיים הדפסה שלח לחבר
תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
לא נמצאו תגובות