חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

ייעוץ והכוונה

לחץ לייעוץ והכוונה

מתלבטים?

הרשמו לקבלת יעוץ חינם!

  לקבלת ייעוץ

ניתוחי פנים באסתטיקה

ניתוחי פנים
מנתחים פלסטיים
פורום ניתוחים פלסטיים

    מרפאות נבחרות

ד"ר רון עזריה - מומחה לכירורגיה פלסטית
ד"ר רוני מוסקונה- מרפאות ניתוחים פלסטיים
  מרפאות נוספות


השאלון

האם אתם יודעים הכל על ניתוח אף?

הכנסו לשאלון וגלו!


חדשות ניתוחי אף

ניתוחים פלסטיים   > ניתוחי פנים  > חדשות ניתוחי אף  > ניתוח אף - שאלות ותשובות
לפורום בנושאלוח מרפאות

ניתוח אף - שאלות ותשובות

 
שיתוף פייסבוק

ד"ר מוסקונה משיב לשאלות נפוצות בנושא ניתוח אף

מאת: ד"ר רוני מוסקונה

מאיזה גיל ניתן לעבור ניתוח אף?

האף מגיע כמעט למלוא התפתחותו בגיל 16-15 אצל נערה ובגיל 17 אצל בחור, ואז אפשר לנתח.

מה ניתן לעשות בניתוח אף?

במהלך ניתוח אף המנתח מעצב את שלד האף כדי ליצור לו מראה חדש שישתלב בטבעיות עם שאר חלקי הפנים. במהלך הניתוח יכול ד"ר מוסקונה להקטין אף גדול, ליישר אף עקום, לקצר אף ארוך, לעדן אף שצורתו גסה, לשנות את הזווית בין האף והשפה העליונה, או אולי להקטין נחיריים גדולים ורחבים. במקרים שהאף עקום מלידה, או מחבלה. או כאשר מבנה מחיצת הסחוס שבאף גורם להפרעות נשימה. ניתן לשלב ניתוח אסתטי בשילוב עם רפואי ולחסוך בצורה זו ניתוח נוסף. במקרים אלו יתקיים דיון קדם ניתוחי מיוחד תוך התייחסות לבעיה הרפואית ניתוח משולב הוא ניתוח שונה מבחינת מורכבותו, אורכו, מהלכו וכמובן עלותו.

איך אוכל להיות בטוח/ה שהאף החדש יתאים לי לפנים?

כשבאים להתייעצות עם המנתח מקבלים את המלצתו המקצועית והאסתטית לגבי הצורה הטבעית המתאימה ביותר. לשם המחשה המנתח מראה את השינוי בהדמיה ממוחשבת. אחרי תיאום בין המטופל לרופא, ישנה הסכמה סופית לגביי עיצוב האף לשביעות רצון המטופל. בדרך כלל, במציאות, התוצאות עולות על תוצאות ההדמיה, שכן בניתוח ניתן לבצע שינויים תלת-ממדיים שאינם אפשריים במחשב.

איך כדאי להתכונן לניתוח?

הכי חשוב להירגע ולבטוח במנתח שבחרתם, כי הוא יעשה את עבודתו באופן הטוב ביותר שאפשר. אם סיפרתם לו מה שעליו לדעת עליכם, הרי שאין לכם כל סיבה לדאגה. השתדלו לחפוף את הראש יום לפני הניתוח, כי אחרי הניתוח קצת קשה לעשות זאת, הקפידו להימנע מתרופות המכילות חומרים המגבירים את הנטייה לדימום (אספירין) ועקבו אחר הוראות הרופא.

למה צריך להיפגש עם המנתח לפני הניתוח?

לכל אחד יש אף מיוחד! המנתח צריך לבדוק את האף כדי להסביר למנותח מה בדיוק יתוקן באף שלו – לקצר? להקטין נחיריים? להרים את האף? המנתח יבחן עם המנותח את מבנה העצמות, את עובי העור, את הסחוס, את צורת הפנים – כל אלו גורמים שמשפיעים על תוצאת הניתוח ולכן יש לדון בהם במהלך תכנון הניתוח. המנתח צריך לבדוק את בריאותו הכללית של המנותח. הוא ישאל אותו על אלרגיות, על בעיות נשימה, על שימוש בתרופות, בסמים ועל עישון. המנתח יסביר למועמד לניתוח את פרטי הניתוח, אופן ההרדמה והסיכונים הכרוכים בניתוח. בפגישה זו מספר המנתח על המתקן הרפואי וחדר הניתוח שבו יבוצע הניתוח. המנותח יוכל לשאול את המנתח בפגישה זו על מומחיותו וניסיונו כרופא בתחום ניתוחי האף. המנותח מצטלם לפני הניתוח צילום פנים ופרופיל או צילום אחר, כנדרש, כחלק מתהליך התיעוד של הניתוח.

מה מרגישים בזמן הניתוח?

הניתוח נעשה בהרדמה מקומית עם טשטוש. במהלך הניתוח המנותח רגוע, ואינו חש בכלום עם זאת המנתח יכול לפנות אליו ולדבר איתו. ברוב המקרים, עקב השפעת התרופות, המנותח אינו זוכר דבר במהלך הניתוח.

איך נושמים בזמן הניתוח?

נושמים דרך הפה.

האם אפשר להקטין נחיריים?

כן. הכול בהתאם לפרופורציה של האף והפנים.

האם ההרדמה מסוכנת? מי מרדים את המנותח?

הניתוח נעשה בהרדמה מקומית עם טשטוש בכל ניתוח נמצא מרדים בחדר ניתוח שתפקידו להשגיח שהמנותח יהיה רדום ללא כל תחושת כאב.

כמה זמן נמשכים הניתוח והמנוחה אחריו?

ניתוח אף נמשך בין חצי שעה לשעה. לאחר הניתוח, שוהה המנותח בחדר התאוששות תחת השגחה במשך כמה שעות. לאחר מכן, המנותח נח עוד ימים ספורים בביתו. החזרה לשגרה, לרבות פעילות גופנית, נעשית לאחר שבועות אחדים.

האם נשארות צלקות מהניתוח?

הצלקות כולן פנימיות, שכן, הניתוח מבוצע דרך הנחיריים. רק במידה ועושים הקטנת נחיריים או ניתוח אף פתוח נותרות צלקות חיצוניות בעור.

מהם הסיכונים בניתוח אף?

כבכל ניתוח,גם ניתוח אף מעמיד את המנותח בפני אי-ודאות מסוימת ובפני סיכונים כללים,כמו זיהום,דימום או תגובה לא צפויה להרדמה. רופא מיומן,מומחה בתחומו ומנוסה, יודע מהם הסיכונים והוא ערוך ומוכן לטפל בהם. היערכות מוקדמת זו והיענות המנותח להוראות הרופא מקטינה את הסכנה ואי-הודאות. תיקון נעשה לרוב בהליך פשוט וקטן.

מהם הסיבוכים השכיחים?

דימום – בד"כ מופיע מיד אחרי הניתוח, הכוונה לנזילת דם מהאף כמו מברזף המצריכה החלפת גזות כל מס' דרות. אך עם דימום רגיל אחרי הניתוח, שהוא בלתי נמנע, אין צורך להחליף גזות והוא חולף בד"כ אחרי יומיים.

בעיות נשימה – אלה הסיבוכים האופיינים ביותר בעיקר אם מבוצע גם ניתוח "רפואי", יש לזכור שבכל ניתוח אף מקטינים את האף כך שהנשימה דרכו נעשית קשה יותר לפחות בהתחלה. ניתוחים לתיקון- ב-5% מהמקרים דרוש תיקון לאחר הניתוח בשל עיוות מזערי, לפחות חצי שנה לאחר הניתוח. עלותו של התיקון היא רק תשלום לבית חולים שמופחת בהשוואה לתשלום הראשוני לבית החולים.

נכתב על יד ד"ר רוני מוסקונה

פורומים מנתחים פלסטיים הדפסה שלח לחבר
תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
לא נמצאו תגובות