חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

ייעוץ והכוונה

לחץ לייעוץ והכוונה

מתלבטים?

הרשמו לקבלת יעוץ חינם!

  לקבלת ייעוץ

ניתוחי פנים באסתטיקה

ניתוחי פנים
מנתחים פלסטיים
פורום ניתוחים פלסטיים

    מרפאות נבחרות

ד"ר רוני מוסקונה- מרפאות ניתוחים פלסטיים
ד"ר רון עזריה - מומחה לכירורגיה פלסטית
  מרפאות נוספות


השאלון

האם אתם יודעים הכל על ניתוח אף?

הכנסו לשאלון וגלו!


חדשות ניתוחי אף

ניתוחים פלסטיים   > ניתוחי פנים  > חדשות ניתוחי אף  > מעצמת ניתוחי האף - איראן
לפורום בנושאלוח מרפאות

מעצמת ניתוחי האף - איראן

 
שיתוף פייסבוק

ניתוח אף הוא אחד הניתוחים הפופולאריים במערב, אך וודאי תופתעו לגלות כי באיראן גילו גם כן את ההליך ומספר מנותחי האף שם הולך וגדל מדי יום

מאת: צוות אתר "אסתטיקה"

האף, הממוקם באזור כל כך בולט בפנים ומושך את תשומת הלב של כולם הנו איבר אשר מטריד את מנוחתם של רבים. צורתו וגודלו של האף יכולים לשנות ולהשפיע באופן מהותי על מראה הפנים, לכן אין זה מפתיע כי ניתוח אף הנו אחד הניתוחים הפופולאריים והנפוצים ביותר בעולם כולו.

לכולנו וודאי ברור כי סטטיסטיקה זו מדברת על העולם המערבי, אך להפתעתנו, לא מזמן הוגדרה בעיתון אמריקאי, תאמינו או לא- איראן כ "nose-job nation"- אומת ניתוחי האף. מי שיבקר באיראן יופתע מכמות הנשים והגברים המסתובבים ברחוב כשפניהם חבושים לאחר ניתוח.

בכל שנה מבוצעים באיראן אלפי ניתוחים פלסטיים באזור הפנים, כשהמספרים רק הולכים וגדלים עם הזמן. הניתוח הנפוץ מכולם הוא ניתוח להקטנת האף, כשמדובר בשיעור הגבוה בהרבה משיעור הניתוחים בארה"ב ואירופה. ניתוחים אלו פופולאריים מאוד בקרב נשים ואף גברים בגילאי ה 20-30, רובם ממשפחות עמידות.

ד"ר נביאולה שריאטי, מנתח פלסטי מטהרן, סיפר בראיון ל"רויטרס" כי הוא מבצע בין שניים לשלושה ניתוחי אף ביום, וכי בשש עשרה השנים האחרונות ביצע כ-3,000 ניתוחים. לדעתו, מימדי האף האיראני גדולים מעט ביחס למימדי האף האירופאי והאמריקאי, מה שעשוי להסביר את התפשטות התופעה. הנשים האיראניות ואף גברים שהצטרפו לטרנד, להוטים לתקן את אפם ולזכות במראה אסתטי יותר, ועל פי ד"ר שריאטי הניתוח משפר את הרגשתם ומספק תחושת בטחון.

למעשה מדובר בחלק היחידי בגוף שהאישה אינה מחויבת להסתיר מטעמי צניעות. מאז המהפכה האסלאמית שהתרחשה באיראן ב1979 וחקיקת "חוק שריעה" האוסר על נשים ללכת בלבוש שאינו צנוע, הנשים מכוסות מכף רגל ועד ראש, כולל מחלפות השיער ורק הפנים או חלק מהם חשוף.

יש מתנגדים הטוענים כי הניתוחים הפלסטיים באים בסתירה לחוקי הצניעות ולרעיון כי לנשים אסור למשוך את תשומת לבם של הגברים. אישה שפועלת בניגוד לנורמות המקובלות ומשתמשת באיפור כבד או עוברת על חוקי הצניעות עלולה להיקנס, לעבור נידוי חברתי ואף למצוא עצמה בכלא.

הסופרת האיראנית- אמריקאית אזדה מואבני כתבה בספרה הראשון " ג'יהאד הליפסטיק" על הדרישה הגוברת של ניתוח פלסטי בפנים לאחר המהפכה האסלאמית באיראן, ועל כך שניתוחים אלו עונים ומספקים צרכים של נשים איראניות רבות. הנכונות והלהיטות לשכב מתחת לסכין המנתחים נובעת מהצורך להראות טוב ולהרגיש מודרנית, ניתוח קוסמטי נחשב לסוג של סמל סטאטוס- לא כל אחת יכולה להרשות לעצמה, ויש אף שרואות בכך דרך לבטא עצמן בתוך עולם אסלאמי בעל החוקים הנוקשים.

פורומים מנתחים פלסטיים הדפסה שלח לחבר
תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
לא נמצאו תגובות