חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

ייעוץ והכוונה

לחץ לייעוץ והכוונה

מתלבטים?

הרשמו לקבלת יעוץ חינם!

  לקבלת ייעוץ

ניתוחי פנים באסתטיקה

ניתוחי פנים
מנתחים פלסטיים
פורום ניתוחים פלסטיים

    מרפאות נבחרות

ד"ר רון עזריה - מומחה לכירורגיה פלסטית
ד"ר רוני מוסקונה- מרפאות ניתוחים פלסטיים
  מרפאות נוספות


השאלון

האם אתם יודעים הכל על ניתוח אף?

הכנסו לשאלון וגלו!


חדשות השתלת פנים

ניתוחים פלסטיים   > ניתוחי פנים  > חדשות השתלת פנים  > מושתלת הפנים הראשונה - שנתיים אחרי
לפורום בנושאלוח מרפאות

מושתלת הפנים הראשונה - שנתיים אחרי

 
שיתוף פייסבוק

זוכרים את מושתלת הפנים הראשונה בעולם? תמונות ששוחררו לאחרונה מראות כי היא סוף סוף יכולה להתחיל לחייך...

מאת: צוות אתר "אסתטיקה"

לפני מספר שנים, בוצע הליך כירורגי מהפכני – השתלת פנים. עד לביצועו של אותו ניתוח פלסטי רק בחלומותינו הפרועים ביותר יכולנו לדמיין שאכן יגיע היום ובו נוכל להשתיל פנים של אדם אחד על גבי פניו של אדם אחר. היום הגיע ואכן השתלת פנים שכזו בוצעה. עיני העולם כולו נישאו בחשש וציפייה לשחרורן של התמונות הראשונות של מושתלת הפנים הראשונה בעולם כולו- איזבל דינואר. הליך ההשתלה היה כמובן סבוך וקשה ביותר, אולם הליך השיקום שלאחריו צפוי היה להיות קשה לא פחות.

למי שלא זוכר את השתלשלות האירועים, איזבל הצרפתייה נזקקה לניתוח לאחר שכלבה הפרטי תקף אותה וקרע חלקים מפניה. כתוצאה מהתקיפה הושחת חלקם התחתון של פניה, כולל האף, הפה ואזורים בלחיים. הנזק היה כה חמור, שלא אפשר שחזור בשום דרך מקובלת. בנובמבר 2005, שישה חודשים לאחר הפגיעה בפניה, הפכה איזבל לאדם הראשון בו בוצעה השתלת פנים חלקית. היא הייתה אז בת 38. לאחר שהתעוררה מהניתוח המורכב, החלה איזבל את מסעה הארוך לשיקום.

בתקופת ההחלמה התמודדה איזבל פעמיים עם דחיית השתל ע"י גופה, אך הסיבוכים הללו טופלו בהצלחה. בנוסף היה עליה לאמץ שגרת אימונים ולהפעיל בצורה קבועה את שרירי הפנים החדשים, על מנת לרכוש מחדש את השליטה בדיבור, אכילה והבעות פנים.

התקשורת ממשיכה כמובן לעקוב אחר סיפורה של מושתלת הפנים הראשונה וכעת, לאחר המתנה ארוכה, ניתן לספר כי איזבל דינואר, יכולה סוף סוף לחייך. לדברי צוות הרופאים שטיפל בה, ובראשו ז'אן מישל דוברנאר ל"רויטרס", נדרשו 18 חדשים בכדי שאיזבל תשיג את השליטה הדרושה על פניה החדשים ותהיה מסוגלת, פיזית, לחייך. ההתקדמות הייתה איטית.

לפי דיווחי הרופאים, שישה חודשים אחרי הניתוח איזבל הייתה מסוגלת לסגור את הפיה לגמרי, חשה באופן תקין חום וקור בפניה, וכן מגע קל, אולם היא עדיין סבלה מבעיות בהגייה של הברות מסוימות ולעתים מקושי בשתיית נוזלים, בשל הצורך להדק נכון את השפתיים. נדרשו חודשים נוספים עד שחלפו גם הבעיות הללו, וכ - 18 חודשים בכדי שאיזבל תצליח לחייך.

באשר למראה הפנים, התמונות האחרונות ששוחררו מלמדות כי אכן חל שיפור ניכר במראה פניה, אך גם היום עדיין קיימות צלקות בולטות על פניה של איזבל, אשר מטושטשות באופן חלקי באמצעות איפור. לדברי צוות הרופאים, במצבה הנוכחי חשה איזבל בטוחה מספיק כדי לצאת למסיבות, לפגוש אנשים ולהסתובב ברחוב, והיא שבעת רצון מהישגי הניתוח. גם הרופאים מביעים סיפוק מהתוצאות, ואומרים שהמקרה של איזבל עשוי לעודד אנשים נוספים שסובלים מעיוותים חמורים, והשתלת פנים היא התקווה היחידה עבורם למראה תקין.

פורומים מנתחים פלסטיים הדפסה שלח לחבר
תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
1. ניתוח שינוי צורת הפנים
rita, 21/01/2013