חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

ייעוץ והכוונה

לחץ לייעוץ והכוונה

מתלבטים?

הרשמו לקבלת יעוץ חינם!

  לקבלת ייעוץ

ניתוחי פנים באסתטיקה

ניתוחי פנים  
מנתחים פלסטיים
פורום ניתוחים פלסטיים

    מרפאות נבחרות

ד"ר רוני מוסקונה- מרפאות ניתוחים פלסטיים
ד"ר רון עזריה - מומחה לכירורגיה פלסטית
  מרפאות נוספות


השאלון

האם אתם יודעים הכל על ניתוח אף?

הכנסו לשאלון וגלו!


הצמדת אוזניים

ניתוחים פלסטיים   > ניתוחי פנים  > הצמדת אוזניים  > הצמדת אוזניים - שאלות ותשובות
לפורום בנושאלוח מרפאות

לקבלת ייעוץ חינם

בתחום הצמדת אוזניים
לקבלת יעוץ שלח טופס

הצמדת אוזניים - שאלות ותשובות

 
שיתוף פייסבוק

ניתוח הצמדת אוזניים הינו שכיח יותר ממה שרובנו סבורים. מדובר בניתוח פלסטי נפוץ ביותר הבא להצמיד אוזניים בולטות, אל צידי הראש. לפניכם תשובות לשאלות על הליך זה

מאת: צוות אתר "אסתטיקה"

מי רשאי לעבור ניתוח הצמדת אוזניים?

באופן עקרוני, כל אחד רשאי לעבור הצמדת אוזניים. דעות הרופאים חלוקות באשר לגיל המנותח המינימלי. חלקם טוענים כי לא מומלץ לנתח ילדים מתחת לגיל 13, כיוון שלטענתם יש להמתין עד סיום הגדילה של האוזן. אחרים טוענים כי ניתן לנתח כבר מגיל 6 וזאת על מנת למנוע בעיות פסיכולוגיות אצל הילד, שאפשר ויצוצו בעתיד.

מהו ניתוח להצמדת אוזניים?

ניתוח הצמדת אוזניים מתאים לאנשים הסובלים מאוזניים בולטות. ניתן גם לטפל, באמצעות הליך זה, באוזניים לא אחידות ולא סימטריות. חשוב להדגיש כי לניתוח להצמדת האוזניים אין קשר לתיקון או שיפור איכות שמיעה. הליך הצמדת האוזניים יכול להיעשות הן בהרדמה מקומית והן בהרדמה מלאה. הדבר תלוי במספר גורמים ובהם גיל המטופל. בהליך הצמדת אוזניים משנים את סחוס האוזן. שינוי הסחוס נעשה באמצעות חתך. החתך יכול להיעשות במספר איזורים- בקפל שמאחורי האוזן, בחלק האחורי של האפרכסת, בחלק הקדמי של קפל העור המוסתר על ידי קפל הקרוי קפל ההליקס או בתוך הסחוס של קונכית האוזן. רוב רובם של החתכים האפשריים אינם מותירים צלקת כיוון שנסתרים מהעין. הצלקות לא תיראנה, לא אצל אנשים בעלי שיער ארוך ולא אצל אנשים בעלי שיער קצר או אסוף.

ניתוח הצמדת אוזניים אורך בין שעה לשלוש שעות, תלוי במורכבות ההליך. האזור המטופל נחבש בתום ההליך. אין צורך בהליך הצמדת אוזניים באשפוז והמטופל משוחרר לאחר כמספר שעות בהן נמצא בחדר התאוששות, תחת השגחה רפואית. כבכל פרוצדורה ניתוחית, גם בניתוח זה תיתכנה תופעות לוואי וביניהן כאב, חוסר תחושה, נפיחות ושטפי דם. רוב רובם של ניתוחים פלסטיים להצמדת האוזניים מסתיימים בניתוח אחד. במקרים נדירים הגמישות והחוזק של הסחוס מתגברים על הקפל שנעשה בניתוח. במקרה כזה נעשה ניתוח נוסף לתיקון הקפל.

כיצד חוזרים לשגרה לאחר ניתוח הצמדת אוזניים?

החזרה לשגרה, בקרב מבוגרים, נעשית תוך מספר ימים. בתום הניתוח האוזן נחבשת. יתכן ובימים שלאחר הליך הצמדת אוזניים יחוש המטופל כאב וחוסר נוחות. ניתן לטפל בכך בעזרת משככי כאבים שינתנו על ידי הרופא המטפל. התחבושות תוחלפנה לאחר מספר ימים וכעבור כארבעה עד שבעה ימים יוסרו התפרים. לאחר הסרת התחבושת תתכן נפיחות באיזור האוזן, שתלך ותפחת עד שתעלם כעבור כשבועיים. בשבועות הראשונים שלאחר הצמדת אוזניים מומלץ לישון עם סרט שיגן על האוזניים בעת השכיבה. כמו כן מומלץ שלא לישון על האוזניים בשבועות הראשונים. החזרה לשגרה לאחר ניתוח להצמדת האוזניים בקרב מבוגרים תארך, אם כן, כחודש. החזרה לשגרה בקרב ילדים תהא איטית יותר, תלוי בגיל הילד. עם החזרה לשגרה מומלץ שלא לעסוק בפעילות שעלולה לפגוע באוזן. הדבר נכון הן למבוגרים והן לילדים, למשך מספר חודשים לאחר ניתוח הצמדת אוזניים. כמו כן, מומלץ להימנע משחייה ומכל מקור מים חם וציבורי, למשך כשלושה חודשים.

כיצד לבחור את הקליניקה והרופא המנתח?

חשוב לבצע בחירה מושכלת ברופא המנתח. יש לבצע בדיקה מעמיקה, הכוללת בדיקת ניסיון הרופא, התרשמות כללית מהקליניקה והתרשמות מהצוות הרפואי. חשוב לוודא כי הרופא המטפל הינו כירורג פלסטי, אשר יש לו ניסיון ספציפי בהליך הצמדת אוזניים. מומלץ להיפגש עם הרופא המנתח כדי להתרשם ממנו אישית ולא להסתפק בפגישה עם איש המכירות של הקליניקה. חשוב שתהא כימיה עם הרופא המנתח ושתרגישו עימו בנוח. רופא טוב ואחראי יפרט בפניכם גם מהם הסיכונים הכרוכים בניתוח ולא יסתפק רק בהסבר על הניתוח עצמו.

לאלה מכם הסובלים מבעיות תדמית וחוסר בטחון עקב אוזניים בולטות, ניתוח הצמדת אוזניים יהווה פתרון אידיאלי. בהצלחה!

פורומים מנתחים פלסטיים הדפסה שלח לחבר

לקבלת ייעוץ חינם! בתחום - הצמדת אוזניים







שלח

תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
לא נמצאו תגובות