חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

ייעוץ והכוונה

לחץ לייעוץ והכוונה

מתלבטים?

הרשמו לקבלת יעוץ חינם!

  לקבלת ייעוץ

ניתוחי חזה באסתטיקה

ניתוחי חזה
מנתחים פלסטיים
פורום ניתוחים פלסטיים

    מרפאות נבחרות

ד"ר רוני מוסקונה- מרפאות ניתוחים פלסטיים
ד"ר רון עזריה - מומחה לכירורגיה פלסטית
  מרפאות נוספות


השאלון

האם את יודעת הכל על הקטנת חזה?

הכנסו לשאלון וגלו!


חדשות הקטנת חזה

ניתוחים פלסטיים   > ניתוחי חזה  > חדשות הקטנת חזה  > הקטנת חזה - תשובות לכל השאלות!
לפורום בנושאלוח מרפאות

הקטנת חזה - תשובות לכל השאלות!

 
שיתוף פייסבוק

שאלות ותשובות בנושא הקטנת חזה

ד"ר רוני מוסקונה

האם אפשר להניק לאחר הניתוח?האם הריון מקלקל את צורת השד?

תשובה: ב ¬90% מהמקרים אי אפשר להניק לאחר ניתוח הקטנת שדיים.

ברוב המקרים השינויים אחרי הריון הינם קטנים בשל העובדה שאי אפשר להניק.

אפשר לעשות הקטנת חזה כחצי שנה לאחר לידה . רצוי לחכות שכל שינויי הלידה יחלפו. אחרי לידה יש גודש בשדיים שעתיד להצטמק. אם לא מחכים לגמר התהליך ועושים הקטנה עלולים להגיע לתוצאה קטנה בהרבה מהמבוקש.

 

האם תוצאת הניתוח הינה לצמיתות?

השד הינו חלק מהגוף והוא עובר שינויים בעקבות הריונות,עלייה/ירידה במשקל וגיל. אי לכך, תוצאות הניתוח מושפעות לטווח ארוך גם משינויים אלו.

 

לאיזה גודל מינימאלי אפשר להגיע בהקטנת שדיים?

אין שום הגבלה אבל יש להתחשב בנתונים הטבעיים של האישה, ההחלטה לגבי הגודל הסופי מתבצע בייעוץ הראשוני ובשיתוף פעולה בין הרופא והמטופלת.

 

מהו משך זמן ההחלמה?

משך ההחלמה בניתוח הקטנת שדיים הוא כשבוע. ניתן להתקלח יום אחרי ניתוח ולחזור לפעילות יומית רגילה בהדרגה. כאמור אין הוצאת תפרים אחרי הניתוח.

 

האם אחרי הניתוח חשים בכאבים?

אחרי ניתוח הקטנת שדיים חשים בכאבים בעיקר באזור התפרים בארבעת הימים הראשונים. ההחלמה היא מהירה והכאבים פוחתים בצורה משמעותית כל יום מיום הניתוח.

 

האם נשארות צלקות?

תשובה: כן. יש צלקות אופייניות לניתוח זה סביב הפטמה, מהפטמה עד הקפל מתחת לשד, ובאזור הקפל התת-שדי. בשנים האחרונות התחלתי לבצע ניתוח חדיש שבו אין את הצלקת הארוכה בקפל מתחת לשד. השימוש בחוטי תפירה חדשניים הביאה לשיפור ניכר באיכות הצלקות, אבל תמיד יש גורם בלתי צפוי של התכונות העצמיות של המנותח המשפיע גם הוא על איכות הסופית של הצלקות.

 

האם הסיליקון גורם לסרטן?

בעבר הואשם הסיליקון בכל דבר אפשרי החל מגרימת סרטן וכלה בפגיעה בשלום העולם. מחקרים שנערכו וסוכמו ע"י ועדת חקירה מטעם הקונגרס האמריקאי קבעו כי, לא זאת בלבד שסיליקון אינו גורם לסרטן ישנן אפילו עדויות המרמזות לאפשרות שבמטופלת עם תותבות סיליקון סרטן השד מופיע בשכיחות נמוכה יותר מאשר באוכלוסייה הכללית. במסמך שפורסם מטעם הוועדה, נקבע כי לא נמצא קשר בין תותבות סיליקון לסרטן השד, מחלות ראומטיות, מחלות רקמת חיבור, מחלות נוירולוגיות או אחרות.

 

האם יש צורך להחליף את השתלים בעתיד?

שתלי הסיליקון, אשר אנו משתמשים הם של חברת Allergan האמריקאית והם נחשבים לטובים מסוגם בעולם. כיום, אין כל הנחייה בדבר החלפת השתלים כל מספר שנים וחברת השתלים נותנת אחריות בכתב מלאה לכל החיים. לשתלים אלו אישור משרד הבריאות ואישור ה C.E האירופאי.

במידה ויש רצון להחליף (מסיבה כל שהיא) ניתוח חוזר הינו קצר ופשוט, בד"כ קל יותר מהראשון, ומגן על המטופלות מסיבוכי דליפה שעלולים להופיע בעתיד.

 

האם, ועד כמה עלולים להופיע כאבים?

בשעות הראשונות עלולים להופיע כאבים בינוניים עד חזקים וזה שלב המטופל בתרופות נוגדות כאבים. בימים הבאים הכאבים בינוניים וניתנים לשליטה על ידי משככי כאבים רגילים. בד"כ לאחר כשבוע אין כאבים משמעותיים. בהגדלות בהן השתל מוחדר מתחת לשריר הכאבים מעט יותר חזקים וממושכים, מלווה במגבלה בתפקוד הזרועות.

 

אילו משככי כאבים ניתן ליטול?

הכאבים הללו מגיבים היטב לאופטלגין נוזלי ומשככי כאבים נוגדי דלקת (אדוויל, אדקס, נורופן ודומיהם). בהגדלה תת שרירית בד"כ ד"ר מוסקונה ירשום תרופות מרשם חזקות יותר.

 

מתי ניתן לחזור לעבודה?

היכולת לחזור לעבודה היא אישית ותלויה בסוג העבודה. בהגדלה תת שרירית לוקח מעט יותר זמן לחזור לעבודה. ככלל, ניתן לחזור לעבודה משרדית כעבור שבוע, ולעבודה פיזית כעבור שבועיים.

 

מתי אפשר לעסוק בפעילות יומיומית מתונה וכמה זמן יש להימנע מפעילות מאומצת?

ניתן לחזור לפעילות יומיומית פשוטה תוך ימים בודדים. לגבי נהיגה, עקב חשיבותה הבטיחותית לנו ולאחרים, אנחנו ממליצים לא לנהוג כל עוד יש כאבים משמעותיים או מגבלה תנועתית. בדרך כלל מדובר בכשבוע.

בד"כ אי אפשר לבצע פעילות מאומצת במשך כשבוע. בהגדלה מעל לשריר אפשר לאחר מכן לבצע כל פעילות, אך אנחנו מבקשים להימנע מטלטול מוגזם של השדיים (קפיצה וריצה) במשך כחודש. בהגדלות תת-שריריות קיימת מגבלה על מאמץ יתר של חגורת הכתפיים והזרועות במשך שבועיים עד 4 שבועות לפי הוראות המנתח.

 

האם יש סכנה לשתלים בזמן טיסה או צלילה?

ככל הידוע אין מגבלה משמעותית בעניין זה. לטוס ניתן מיידית. לצלול ניתן לאחר תקופת החלמה בהתאם להוראות הרופא המנתח.

 

מתי מותר לישון על הבטן?

אנחנו ממליצים להימנע מכל צורה של לחץ משמעותי על החזה במשך חודש (כולל שינה על הבטן ומגע מיני המערב את החזה). לאחר הגדלה עם שתלים אנטומיים יש להימנע מלחץ על השתלים אפילו זמן ממושך יותר בהתאם להוראת המנתח.

נכתב על ידי ד"ר רוני מוסקונה

פורומים מנתחים פלסטיים הדפסה שלח לחבר
תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
1. עברתי הקטנה לפני 3 שבועות
מיכל, 06/05/2010