חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

ייעוץ והכוונה

לחץ לייעוץ והכוונה

מתלבטים?

הרשמו לקבלת יעוץ חינם!

  לקבלת ייעוץ

ניתוחי חזה באסתטיקה

ניתוחי חזה
מנתחים פלסטיים
פורום ניתוחים פלסטיים

    מרפאות נבחרות

ד"ר רון עזריה - מומחה לכירורגיה פלסטית
ד"ר רוני מוסקונה- מרפאות ניתוחים פלסטיים
  מרפאות נוספות


השאלון

האם אתה יודע הכל על טיפול גניקומסטיה?

הכנסו לשאלון וגלו!


חדשות הגדלת חזה

ניתוחים פלסטיים   > ניתוחי חזה  > חדשות הגדלת חזה  > שתלים להגדלת חזה - תשובות לשאלות נפוצות
לפורום בנושאלוח מרפאות

שתלים להגדלת חזה - תשובות לשאלות נפוצות

 
שיתוף פייסבוק

שאלות ותשובות בנושא שתלים.

ד"ר רוני מוסקונה

איזה צורות שתל קיימות היום?

1.שטוח

2.בינוני

3.בולט

4.אנטומי

שלושת הסוגים הראשונים הם שתלים עגולים ושונים רק במידת הבלט.

השתלים האנטומיים, הם בעלי צורה מיוחדת "טיפה", "אגס". הם מגיעים במגוון פרופילים לבחירת המנותחת ולהתאמה מרבית לגופה.

השתלים האנטומיים- הינם מוצר שפותח בשנות התשעים כשהראשונה שהחדירה אותם לשוק היא חברת McGhan האמריקאית. מדובר בשתל שמילויו סיליקון קוהסיבי, מלוכד וצמיגי יותר משתלי החזה קודמים. שתלים אלו מקנים לשד את הצורה הטבעית ביותר. בחירת סוג השתל לפי דרגת הבלט נתונה לשיקולך אך כדאי לשמוע גם את עצת הרופא שתלים בולטים מקנים לרוב מראה פחות טבעי.

 

האם ניתוח בשתלים אנטומיים הוא ניתוח זהה לניתוח בשתלים האחרים?

לא, לשם השימוש בשתלים אלו יש צורך במדידות מיוחדות המתאימות את השתל לגוף האישה כמו חליפה בהזמנה, על הרופא המבצע לעבור הכשרות מיוחדות בתחום הזה ולהיות מיומן מספיק בכדי למנוע סיבוכים ותופעות לוואי לא רצויות.

לאחרונה חלה ירידת מה בשימוש בשתלים אנטומיים עקב הופעת סיבוך- סבוב השתל שהתגלה רק מספר שנים אחרי תחילת השימוש בשתלים אלו שכיחותו כ6% והוא מתבטא בשינוי צורת השד סיבוך זה אופיני רק לשתלים אנטומיים ומחייב ניתוח נוסף לתיקונו.

 

כיצד בוחרים את גודל וסוג השתל?

החלטה בנקודה זו תלויה ברצון המטופלת אבל גם בגודלו, בצורת השד ובאיכות העור באזור החזה, מנתח מנוסה ישקול את כל אלו וימליץ. המלצה זו נובעת מניסיון הרופא המנתח ומההכשרה שהוא עבר. (בשימוש בשתלים אנטומיים ישנו צורך בהכשרה מיוחדת.)

אין שום דרך מדויקת להחליט לגבי גודל השתל, האכזבה העיקרית בנקודה זו נובעת שלא נבחר שתל גדול יותר. הקשבה להמלצת הצוות הרפואי מקטינה למינימום את חוסר שביעות הרצון.

וגם מונעת סיבוכים עתידיים, כגון: סימני מתיחה בעור, צניחה של השד, פגיעות תחושתיות, קושי בשכיבה על הבטן והתפתחות רקמה דקה סביב השתל (עקב לחץ).

 

סיליקון או מי מלח?

בעבר, בשל חשש משתלי סיליקון ג'ל, נהגו להשתמש בתותבות עם מילוי מי- מלח, אך לשתלים אלו חסרונות רבים, כגון:

א.תחושת השד איננה נעימה למגע כמו שד טבעי אלא מזכירה מגע בשקית חלב.

ב.צורת שתלי מי- המלח פחות יפה וטבעית בהשוואה לשתלי הסיליקון.

ג.רוב שתלי מי-מלח מאבדים את תוכנם בהדרגה עקב דליפת מי-מלח כך שהשד מתרוקן מתוכנו מה שיגרום לאי- סימטריה בין השדיים ולהחזרת השדיים למצב המקורי לפני הניתוח.

כיום, לאחר מחקרים ממעמקים שנערכו ברחבי העולם ובמיוחד בארה"ב, התברר, כי שתלי הסיליקון ג'ל בטוחים ומאז השימוש בתותבות מי-מלח פחת באופן משמעותי ובארץ הופסק לחלוטין.

 

נוקשות השתל

קיימות כיום מספר אפשרויות לבחור שתלים בעלי צמיגות ג'ל שונה החל משתלים רכים ועד שתלים צמיגים /נוקשים יותר.

ההחלטה תתבצע במשותף עם הרופא המנתח.

 

האם ייתכנו עיוותים בשתל?

השתלים הם מוצרים באיכות גבוהה מאוד, עיוות בשד נוצר בד"כ עקב התקשות הרקמות הטבעיות ולא עקב שינויים בשתל.

 

האם השתל יכול לדלוף?

השתלים החדשים עשויים מעטפת חדשנית עבה יותר וסיכויי דליפת הסיליקון דרכה הינה נמוכים מאוד. במקרה של שימוש בשתלים אנטומיים המילוי הפנימי נוקשה יותר ואין בשתלים אילו שום סיכוי לדליפת סיליקון.

 

האם יש סכנה שעלי לדעת לגבי השתל? האם הוא יכול להתפוצץ? האם ניתן לטוס? האם ניתן לצלול?

לחץ מקומי סביר או ספורט גם הם אינם מזיקים לתותבת. אין מניעה לטוס כלל, כוח הקריעה או הפיצוץ של מעטפת השתל הוא בסביבות 550 ק"ג. זהו משקל כבד, כדי לגרום לפיצוץ בשתל סיליקון, על האישה לעבור חבלה קשה מאוד בחזה, אשר סביר שתגרום לשברים קשים בצלעות עוד לפני שהשתל יינזק. חשוב לציין כי השתלים האיכותיים המיוצרים כיום במפעלים שונים בעולם המערבי, עוברים בדיקות לחץ מדוקדקות כדי לעמוד בדרישות הקפדניות ולקבל את תקני ה- FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי) וה-CE (אישור האיחוד האירופי).

חברות השתלים מייבאות את התותבות מחו"ל והדרך הנפוצה ביותר לשלוח אותם היא באמצעות במטוס כך שאם היו מתפוצצות מן הלחץ לא היו מגיעות שלמות ארצה.

צלילה רגילה אינה מהווה בעיה לגבי השתלים.

 

האם הסיליקון גורם לסרטן?

בעבר הואשם הסיליקון בכל דבר אפשרי החל מגרימת סרטן וכלה בפגיעה בשלום העולם. מחקרים שנערכו וסוכמו ע"י ועדת חקירה מטעם הקונגרס האמריקאי קבעו כי, לא זאת בלבד שסיליקון אינו גורם לסרטן ישנן אפילו עדויות המרמזות לאפשרות שבמטופלת עם תותבות סיליקון סרטן השד מופיע בשכיחות נמוכה יותר מאשר באוכלוסייה הכללית. במסמך שפורסם מטעם הוועדה, נקבע כי לא נמצא קשר בין תותבות סיליקון לסרטן השד, מחלות ראומטיות, מחלות רקמת חיבור, מחלות נוירולוגיות או אחרות.

 

האם הסיליקון מתיישן עם השנים? האם ייתכן שיהיה צורך להחליפו?

ישנן נשים רבות, שעברו ניתוחים לפני 30 שנה (עם סיליקון מדור ראשון ושני) והכול כשורה. עם זאת קיימת אפשרות שבעוד 20 שנה יתעורר צורך בהחלפת השתלים בשל ההתיישנות, או בשל דגם חדשני, או מוצר חלופי ומשוכלל יותר, שיחליף את הסיליקון. שתלי הסיליקון, אשר אנו משתמשים הם של חברת Allergan האמריקאית והם נחשבים לטובים מסוגם בעולם. כיום, אין כל הנחייה בדבר החלפת השתלים כל מספר שנים וחברת השתלים נותנת אחריות בכתב מלאה לכל החיים. לשתלים אלו אישור משרד הבריאות ואישור ה C.E האירופאי.

במידה ויש רצון להחליף (מסיבה כל שהיא) ניתוח חוזר הינו קצר ופשוט, בד"כ קל יותר מהראשון, האם קיימת דחייה של השתל?

אין דבר כזה. דחייה הוא תהליך ביולוגי חיסוני שמטרתו להרחיק גופים זרים בעלי תכונות ביולוגים כמו חיידקים, או אחרי השתלת כיליה לב ריאות וכולי'. התהליך כולו אינו מופעל כנגד גוף זר כמו סיליקון.

קפלים בשתל

לעיתים ניתן לחוש קפלים בשתל בעיקר אצל מטופלות רזות, הקפלים ממוקמים בעיקר בתחתית השד ובחלקו הצדדי. אמנם אצל נשים רזות מוכנס השתל מתחת לשריר, אבל בשיטת הניתוח המבוצעת כיום (מישור כפול = dual plane) מביאה רק לכיסוי חלקי של השתל ע"י השריר (רק בחלקו העליון).

תופעה זו אינה מסוכנת וכאמור אצל נשים רזות אינה ניתנת לטיפול.

נכתב על ידי ד"ר רוני מוסקונה

לכתבות נוספות בנושא הגדלת חזה

פורומים מנתחים פלסטיים הדפסה שלח לחבר
תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
לא נמצאו תגובות