חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

ייעוץ והכוונה

לחץ לייעוץ והכוונה

מתלבטים?

הרשמו לקבלת יעוץ חינם!

  לקבלת ייעוץ

טיפולים אסתטיים

אסתטיקה רפואית
מרפאות אסתטיקה רפואית
פורום אסתטיקה רפואית

    מרפאות נבחרות

ד"ר רון עזריה - מומחה לכירורגיה פלסטית
ד"ר רוני מוסקונה- מרפאות ניתוחים פלסטיים
  מרפאות נוספות


השאלון

האם אתם יודעים הכל על הטיפול בהזעת יתר?

הכנסו לשאלון וגלו!


חדשות המסת שומן

ניתוחים פלסטיים   > אסתטיקה רפואית  > חדשות המסת שומן  > נפרדים מהשומן באמצעות ליפותרפיה
לפורום בנושאלוח מרפאות

קרופניק

נפרדים מהשומן באמצעות ליפותרפיה

 
שיתוף פייסבוק

ליפותרפיה- היא הזרקה מקומית של חומרים פעילים ממיסי שומן אל תוך רקמת השומן.

מאת: דר' אלכס שטרנהרץ - קליניקה SUN – מרכזים רפואיים

גברים ונשים רבות החלו להשתמש בשירותי הרפואה האסתטית על מנת להיפטר מעתודות השומן. לא קיים דבר המבגר יותר (למעט הקמטים) מאשר מותניים שמנות, כרס עגולה, צלוליטיס באזור האחוריים והירכיים, סנטר כפול ועוד.

מומחי ארגון הבריאות העולמי מעריכים כי בסוף שנת 2025 תוכפל כמות האנשים בעלי תסמיני ההשמנה, ולצערנו המדע עדיין לא יכול להבטיח לנו את גלולת הפלא לחיטוב תמידי. על פי נתונים של שורת מחקרים, שיבוש מטבוליזם קיים אצל 25%-53% מכלל האוכלוסייה (20%-30% מתוכם - גברים).

לעתים קרובות פונים האנשים הסובלים מהשמנה לוקאלית, המבוטאת היטב באזורים הנקראים "מלכודות שומן", למומחים בתחום הרפואה האסתטית. אצל נשים האזורים הבעייתיים הם בדרך כלל: חלקו החיצוני והפנימי של הירך, חלקן העליון של הידיים, הבטן, הברכיים, החלקים הצדדיים של הגב והאחוריים. אצל גברים לעומת זאת, מאגרי השומן מתמקמים בדרך כלל באזור הבטן והסנטר. במקרי השמנת יתר, כאשר נוצרת הגדלת תאי השומן, פלחי השומן אצל גברים קטנים יותר מאשר אצל נשים, ולכן מראה העור לא משתנה כלל. לעומת זאת, אצל הנשים מופיעים חספוסים, גבשושיות וגומות שונות. לא באופן מקרי הצלוליטיס (עם חריגות נדירות) הינה "בעיה של נשים".

באילו אמצעים ניתן להשתמש על מנת להיפטר מכפלי השומן אחת ולתמיד?

עד לאחרונה דובר על טיפול בדרך של התערבות כירורגית – ליפוסקציה (שאיבת שומן). שיטה זו הוצעה לראשונה על ידי הרופאה הברזילאית פטריסיה ריטרס בשנת 1995. מאז הפופולאריות של השיטה בעולם הולכת וגוברת. שילובים חדשים ויעילים נוצרים כל הזמן, כולל תזריקים הגורמים לליפוליזה – פיצול השומן. שיטה זו פותחה בישראל על ידי דוקטור אלכס שטיינהרץ, מומחה לרפואה אסתטית מ"קליניקה SUN – מרכזים רפואיים" בשיתוף עם אחת החברות הפרמצבטיות הישראליות ונקראת: Local Fat Dissolve Therapy LFDT. כל התכשירים בהם נעשה השימוש, מאושרים על ידי ה- FDA ועל ידי משרד הבריאות הישראלי.

הקוקטייל ממיס השומן מוזרק ישירות לאזורי ריכוז השומן – לסנטר הכפול, הבטן, הירכיים, הגב, החלק הפנימי של ברכיים או החלק התחתון של האחוריים. שילוב של מספר מנגנונים רפואיים, גורם ליצירת מצב של ליפוליזה המסת שומן. פעילותם של החומרים הנכללים בשילוב הרפואי גורמת להמסתו ההדרגתית של השומן ולהוצאתו מן הגוף בדרך הטבעית.

התהליך

תוצרי המסת השומן פועלים באינטראקציה עם מלחי המרה ובעקבות כך נוצרת מיצלה – אמולסיה, אשר מהווה צורה שבה השומן עובר את תהליך המטבוליזציה באופן היעיל ביותר. בצורת מיצלה הם מתחברים לכולסטרול ה"טוב" (HDL) ולאחר מכן מועברים לכבד, שם עוברים את תהליך המטבוליזציה על ידי חמצון. תכשירים ממיסי השומן הינם בעלי תכונה נוספת - הם משפיעים לטובה על מבנה העור ומגבירים את האלסטיות של שלו, דבר המאפשר לשפר את מבנה העור ולהחליקו לאחר פינוי השומן מהאזורים הבעייתיים. מספר טיפולי הליפותרפיה תלויים במיקום השומן ובכמותו, כאשר בדרך כלל ניתן להבחין בתוצאה כבר לאחר טיפול אחד או שניים. טיפולי הליפוליזה אינם מכאיבים, אין צורך בהרדמה ואינם נמשכים זמן רב ולכן מייחסים אותם לקבוצת ה- Lunch Time Treatment, או ל"טיפולי הפסקת הצהריים". השם מדגיש את העובדה שהטיפול קצר ושבסיומו ניתן מיד לחזור לעבודה.

האם ליפותרפיה (הזרקה לוקאלית) יכולה להחליף את ליפוסקציה (שאיבת שומן)?

במידה ומדובר בכמות גדולה של עתודות השומן, התשובה היא לא. במקרים מסוג זה אכן דרושה התערבות כירורגית. במקרים בהם לא מדובר בעודף ניכר של משקל הגוף, אלא עתודות שומן קטנות ומקומיות, הליפותרפיה מחליפה בהצלחה את ההתערבות הכירורגית. טיפולים אלו אינם גורמים לסיבוכים כלשהם או לתופעות לוואי. המחקרים המדעיים והניסיון הקליני הנצבר, אישרו את בטיחות התכשירים הליפוליטיים, אשר בהם נעשה כיום שימוש ברפואה האסתטית. רופא מומחה בלבד הוא זה אשר יכול לקבוע האם ליפותרפיה מתאימה לאדם ספציפי ולחשב לאיזו תוצאה ניתן להגיע בכל מקרה קונקרטי. כמו הליפוסקציה, תרפיית ה - Local Fat Dissolve Therapy הינה אמצעי לתיקון הגוף ולא לירידה במשקל. התרפיה מאפשרת לשמור על התוצאות שהושגו במשך שנים רבות, וזאת בתנאי שהמטופל לא יעלה במשקל בצורה מוגזמת.

באדיבות קליניקה SUN – מרכזים רפואיים

פורומים מרפאות אסתטיקה רפואית הדפסה שלח לחבר
תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
לא נמצאו תגובות