חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

ייעוץ והכוונה

לחץ לייעוץ והכוונה

מתלבטים?

הרשמו לקבלת יעוץ חינם!

  לקבלת ייעוץ

טיפולים אסתטיים

אסתטיקה רפואית
מרפאות אסתטיקה רפואית
פורום אסתטיקה רפואית

    מרפאות נבחרות

ד"ר רון עזריה - מומחה לכירורגיה פלסטית
ד"ר רוני מוסקונה- מרפאות ניתוחים פלסטיים
  מרפאות נוספות


השאלון

האם אתם יודעים הכל על הטיפול בהזעת יתר?

הכנסו לשאלון וגלו!


חדשות מילוי קמטים

ניתוחים פלסטיים   > אסתטיקה רפואית  > חדשות מילוי קמטים  > חומר המילוי רסטילן "מצעיר" את התנהגות תאי העור
לפורום בנושאלוח מרפאות

קרופניק

חומר המילוי רסטילן "מצעיר" את התנהגות תאי העור

 
שיתוף פייסבוק

מחקר אמריקאי חושף את הדרך בה חומרי מילוי כמו רסטילן מפחיתים קמטים וקמטוטים בעור הפנים

מאת: צוות אתר "אסתטיקה"

קמטים וקמטוטים עדינים אשר מופיעים עם השנים הנם תופעה שאיש אינו יכול להתחמק ממנה. הרצון הגובר והולך של אנשים לשמור על מראה פנים צעיר הביא להתפתחות גדולה בטיפולים כנגד הזדקנות העור, ושלל חומרי מילוי כדוגמת הקולגן והבוטוליניום טוקסין מאפשרים לנו באמצעות הזרקתם, לשוות לפנינו מראה צעיר וחלק יותר.

חומרי המילוי השונים, כמו בוטוליניום טוקסין למשל, מוסיפים נפח לעור בדרכים שונות. בנוגע לחומר המילוי רסטילן, המשמש למתיחת קמטים באזורים התחתונים של הפנים, ההנחה עד כה הייתה שעצם נוכחות החומר בעור מעבה אותו וכך מביאה להפחתת הקמטים. כעת, מחקר אמריקאי אשר פורסם בירחון הרפואי the journal Archives of Dermatology, מראה שהדבר נכון רק באופן חלקי.

המחקר חושף את הדרך בה חומרי מילוי קמטים כמו רסטילן מפחיתים קמטים וקמטוטים. מתברר כי לא רק שהחומר עצמו מוסיף נפח לעור, הוא גם מעודד ייצור טבעי של חלבון הקולגן ומונע פירוק של קולגן קיים. במהלך המחקר, שנערך באוניברסיטה של מערכת הבריאות של מישיגן, הוזרק רסטילן ל-11 מתנדבים מבוגרים, בני 64-84, לאחר מכן נבחנה השפעת חומר המילוי על העור באמצעות סדרה של בדיקות וניתוח של דגימות שנלקחו מהאזור המטופל.

עורכי המחקר אמרו לאתר "medicalnewstoday", כי בנוסף לנפח שמקנה החומר המוזרק, גורם הטיפול ברסטילן למתיחה של תאי הפיברובלסט שבעור. תוצאת המתיחה היא ייצור מוגבר של קולגן, שמהווה גורם עיקרי באפקט ההחלקה. שיפור נוסף במראה העור נובע מהשפעת החומר על סיבי הקולגן הקיימים. על פי הממצאים, הטיפול ברסטילן בולם את שבירת סיבי הקולגן, וכך מצמצם קמטים וקמטוטים.

כשהאדם צעיר, הפיברובלסט, תאים שטוחים וארוכים שאחראים בין היתר על ייצור הקולגן, נמצאים במצב מתוח. ככל שהאדם מזדקן, הופכים התאים הללו לרפויים יותר, וקצב ייצור הקולגן בהם הולך ופוחת. גם הקולגן שקיים ניזוק בקלות רבה יותר עם הגיל. הרסטילן, מסבירים החוקרים, נותן מענה מסוים לשתי התופעות. הוא מעלה את כמות הקולגן המיוצרת ומפחית את הפגיעה בקולגן הקיים. למעשה, הרסטילן "מצעיר" את העור מבחינה תפקודית ומבחינת מראה.

לא במקרה בדק המחקר דווקא את הרסטילן, שכן בארצות הברית נערכים מדי שנה כ-12 מיליון הליכים קוסמטיים, כאשר ביותר מ- 8% מהטיפולים מתבצעת הזרקה של חומרים המכילים רסטילן או חומר מקביל.

פורומים מרפאות אסתטיקה רפואית הדפסה שלח לחבר
תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
1. לא רק רסטילן מצעיר את העור -כל חומצה היאלורונית
מטופלת עם ניסיון, 26/07/2008