חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

ייעוץ והכוונה

לחץ לייעוץ והכוונה

מתלבטים?

הרשמו לקבלת יעוץ חינם!

  לקבלת ייעוץ

טיפולים אסתטיים

אסתטיקה רפואית  
מרפאות אסתטיקה רפואית
פורום אסתטיקה רפואית

    מרפאות נבחרות

ד"ר רון עזריה - מומחה לכירורגיה פלסטית
ד"ר רוני מוסקונה- מרפאות ניתוחים פלסטיים
  מרפאות נוספות


השאלון

האם אתם יודעים הכל על הצרת היקפים?

הכנסו לשאלון וגלו!


בוטוליניום טוקסין

לפורום בנושאלוח מרפאות

לקבלת ייעוץ חינם

בתחום הזרקת בוטוליניום טוקסין
לקבלת יעוץ שלח טופס

קרופניק

מהו בוטוליניום טוקסין?

 
שיתוף פייסבוק

ההתקדמות והשיפור במראינו האסתטי, הביאה לפיתוחים רבים בתחום. טיפול מרכזי בתחום הינו בוטוליניום טוקסין. טיפול זה בא להעלים או להפחית קמטים לתקופה קצובה של מספר חודשים והינו פופולארי מאוד בשנים האחרונות

מאת: צוות אתר "אסתטיקה"

מהו חומר בוטוליניום טוקסין?

בוטוליניום טוקסין מופק מרעלן המיוצר ע"י חיידק המאפשר, בכמויות קטנות ביותר, לשתק פעילות שרירים מסוימים ועל ידי כך להעלים לתקופה קצובה קמטים מסוימים.

איזה שימושים נעשים עם החומר בוטוליניום טוקסין?

שימושים נוספים מלבד העלמת קמטים הינם הרפיית עיוות בצוואר, הרפיית עיוות בעפעפיים וריפוי הזעת יתר באמצעות הזרקת הבוטוליניום טוקסין אל כפות ידיים, כפות רגליים, בית שחי ואזור המפשעה ועל ידי כך שיתוק בלוטות הזיעה שבאיזור המטופל. בנוסף נמצא החומר בוטוליניום טוקסין יעיל בהפחתת כאבי ראש ואף מיגרנות. כמו כן, נמצא יעיל בטיפול בהתכווצות של שרירים שונים כגון שרירי פי הטבעת ושרירי כף היד כמו גם שרירים שהתכווצו בעקבות שבץ. בוטוליניום טוקסין נכנס לשימוש בתחום הרפואה הקוסמטית רק בשנות השבעים, כטיפול בעין עצלה או עין פוזלת. עם הזמן, שימושיו בתחום הקוסמטיקה הורחבו וכיום מטפלים בחומר בוטוליניום טוקסין בין היתר להחלקת העור לאחר שניזוק מפגעי השמש ולמניעת הופעה מחודשת של קמטים המתפתחים מכיווץ העור, כגון קמטי הבעה, כמו גם טשטוש והעלמת קמטים קיימים.

כנגד אילו קמטים בוטוליניום טוקסין יעיל?

חשוב לדעת כי החומר אינו יעיל כנגד כל הקמטים. הוא מתאים במיוחד כנגד קמטי הבעה, אך אינו מתאים כנגד קמטים סטטיים שלא נגרמים מתנועות שרירי הפנים וכנגד קמטים עדינים במיוחד. השימוש הנפוץ ביותר של בוטוליניום טוקסין כנגד קמטים הינו בקמטים בין הגבות ובקמטי המצח. בוטוליניום טוקסין יכול גם לשמש כטיפול בשרירי צוואר מכווצים ובגבות שאינן במקומן.

מהי פרוצדורת הזרקת בוטוליניום טוקסין?

הפרוצדורה נחשבת מהירה ופשוטה. זמן ביצוע הזרקת בוטוליניום טוקסין תלוי באיזור המטופל וברוב האיזורים יעשה בין מספר דקות לכמחצית השעה. לאחר הטיפול אסור לגעת ולשפשף את האזור המטופל. כמו כן יש להימנע, באותו היום בו נערכה הזרקת בוטוליניום טוקסין, מהתכופפות ופעילות גופנית שעלולים לגרום לחומר לנוע לאזורים אחרים מלבד האזור המטופל. כמו בפרוצדורות רפואיות רבות יש להימנע משתיית אלכוהול וחשיפה לחום במועד הסמוך לטיפול (הן לפניו והן לאחריו). לאחר טיפול בוטוליניום טוקסין התוצאה אינה מיידית אלא תראה רק כעבור שבוע. התוצאות תחזקנה מעמד למשך מספר חודשים. יש לציין כי התוצאות יעילות יותר לאחר מספר טיפולי בוטוליניום טוקסין ויישמרו למשך זמן ארוך יותר כתוצאה מהתרככות השריר בין הטיפולים.

האם הזרקת בוטוליניום טוקסין כואבת?

למרבית האנשים הזרקת הבוטוליניום טוקסין אינה כואבת. למטופלים רגישים במיוחד מוצע למרוח משחת אלחוש לפני ביצוע הזרקת בוטוליניום טוקסין.

סוגי החומרים השונים

קיימים כיום שני סוגי חומרים הגורמים לפעולת טשטוש הקמטים. האחד- בוטוליניום טוקסין המיוצר בארה"ב, השני- Dysport אשר מיוצר בבריטניה. ההבדל המרכזי בין שני החומרים הינו בריכוז. ה- בוטוליניום טוקסין נחשב מרוכז יותר מה- Dysport. חשוב לציין כי לשני החומרים אישור משרד הבריאות.

בוטוליניום טוקסין- מי רשאי לבצע את הטיפול?

חשוב לדעת כי מכיוון שמדובר בפרוצדורה רפואית, רק רופא מוסמך לבצעה.

למי מותר ולמי אסור לעבור טיפול בבוטוליניום טוקסין?

באופן עקרוני טיפול בוטוליניום טוקסין מותר לכולם למעט נשים בהריון, נשים מניקות ואנשים שיש להם בעיות נוירולוגיות.

גברים, נשים ו.. בוטוליניום טוקסין

ממצאי מחקרים בנושא מעידים כי על מנת לטפל באותם קמטים בדיוק למטרת הצערת העור, לעומת הנשים, גברים זקוקים לכמות גדולה יותר של בוטוליניום טוקסין, זאת משום שלגברים מסת שריר גדולה יותר משל הנשים. נכונה העובדה כי בסך הכל נשים מבצעות יותר טיפולים בבוטוליניום טוקסין מאשר גברים, אך יחד עם זאת, הזרקות בוטוליניום טוקסין בקרב גברים נעשות שכיחות יותר ויותר.

פופולאריות הטיפול בקמטים בעזרת בוטוליניום טוקסין עולה בהתמדה. חשוב לברר לפני הטיפול כי הרופא הינו בעל ניסיון בתחום של טיפולי בוטוליניום טוקסין, או אז הדרך לפנים חלקות קלה מתמיד.

פורומים מרפאות אסתטיקה רפואית הדפסה שלח לחבר

לקבלת ייעוץ חינם! בתחום - הזרקת בוטוליניום טוקסין







שלח

תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
לא נמצאו תגובות