חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

ייעוץ והכוונה

לחץ לייעוץ והכוונה

מתלבטים?

הרשמו לקבלת יעוץ חינם!

  לקבלת ייעוץ

טיפולים אסתטיים

אסתטיקה רפואית  
מרפאות אסתטיקה רפואית
פורום אסתטיקה רפואית

    מרפאות נבחרות

ד"ר רוני מוסקונה- מרפאות ניתוחים פלסטיים
ד"ר רון עזריה - מומחה לכירורגיה פלסטית
  מרפאות נוספות


השאלון

האם אתם יודעים הכל על טיפול פוטורג'וביניישן?

הכנסו לשאלון וגלו!


טשטוש צלקות

ניתוחים פלסטיים   > אסתטיקה רפואית  > טשטוש צלקות  > טשטוש צלקות - מדריך
לפורום בנושאלוח מרפאות

לקבלת ייעוץ חינם

בתחום טשטוש צלקות וצלקות אקנה
לקבלת יעוץ שלח טופס

קרופניק

טשטוש צלקות - מדריך

 
שיתוף פייסבוק

צלקות הן הדרך של הגוף לרפא פצעים ולחבר חלקי עור שהופרדו. לפעמים הגוף עצמו מטשטש את הצלקות, אבל לפעמים יש צורך בעזרה חיצונית. כל השיטות לטשטוש צלקות

מאת: צוות אתר "אסתטיקה"

צלקות הן תזכורת של הגוף לפצעים. כאשר קיים פצע בעור, מתרפא האזור על ידי סגירת החתכים, כאשר באזור בו הם היו ממוקמים, נשארת צלקת המחברת בין שני חלקי העור שהופרדו. במקרים של פציעות קלות, הגוף אינו משאיר צלקות בולטות, וגם הצלקות שנותרות מיטשטשות באופן טבעי עם הזמן. במקרים אחרים, יש צורך בעזרה חיצונית כדי לטשטש צלקות בולטות.

טשטוש צלקות - ההכנות

ראשית יש לקבוע פגישה אצל רופא עור או כירורג פלסטי התמתמחה בהליך טשטוש צלקות, על מנת לאבחן את סוג הצלקת ולהתאים את הטיפול. רצוי להגיע להתייעצות כבר במהלך החודשיים הראשונים להופעת הצלקת לקבלת ייעוץ ראשוני והנחיות כיצד לפעול, או, אם מדובר בצלקת שצפויה לאחר ניתוח, להתייעץ עם הרופא המנתח לאחר הניתוח כיצד ניתן לתרום להתפתחות צלקת קטנה יחסית ולא בולטת. חשיפה לשמש, למשל, מונעת טשטוש צלקות ומגדילה את הסיכוי לשינוי צבע של הצלקת.

שיטות טשטוש צלקות ומהלך הטיפולים

לטשטוש צלקות קיימות מספר שיטות, כאשר השיטה נבחרת בהתאם לגודל הצלקת וחומרת הפציעה המקורית.

טשטוש צלקות בעזרת ג'לים ומשחות - שיטה זאת יכולה להיעשות באופן עצמאי או לאחר קבלת מרשם ותוך התייעצות עם מומחה בכירורגיה פלסטית או רופא עור. משחה מבהירה (כגון Mederma, Kelo-cote) וכן ג'ל סיליקון מתאימים למריחה על הצלקת כבר עם היווצרותה. משחות מבהירות יש למרוח בהתאם להוראות היצרן, את הג'ל נהוג למרוח פעמיים ביום למשך שנה. מקובל לשלב שימוש במדבקות לחץ עם שימוש בג'ל סיליקון.

טשטוש צלקות בזריקות סטרואידים – טיפול זה כולל בין שלוש לחמש הזרקות לאזור הצלקת. ההזרקות מתבצעות במרפאה בעזרת חומר סטרואידי הקרוי דפומדרול (או חומרים דומים), שמדכא את ייצור הקולגן ומפרק את תאי הקולגן של הצלקת.

טשטוש צלקות בלייזר – טיפול הלייזר מתבצע במרפאה. הלייזר מתאים בעיקר לצלקות באזור הפנים ולטשטוש צלקות אקנה, אך ניתן להשתמש בו לצלקות באזורים אחרים, במידה והצלקת מתאימה לטיפול. טיפול הלייזר משטח את הצלקת ולמעשה מסיר שכבות שלה עד להשטחתה. ניתן להשתמש בשיטה זאת גם כדי לסגור את כלי הדם של רקמת הצלקת. במקרים של אקנה ושל צלקות עומק, הלייזר מקלף את העור ויוצר מראה שטוח יותר, בדומה לטיפול פילינג. טשטוש בלייזר אורך בין מפגש אחד לשלושה, ומצריך מהמטופלים לא להיחשף לשמש כהכנה לטיפול.

טשטוש צלקות בניתוח – בצלקות רחבות ובולטות, ניתן לכרות את רקמת הצלקת ולהשתיל במקומה עור חדש. בהתאם לרוחב הצלקת, יידרשו לפחות שני ניתוחים על מנת להשלים את ההליך.

טשטוש צלקות בעזרת חומרי מילוי – כאשר רקמת הצלקת יציבה ולא פעילה, וכאשר הצלקת יוצרת שקעים ומראה לא אחיד של פני העור, ניתן להסתייע בחומרי מילוי מסוגים שונים על מנת לשפר את מראה האזור. בהתאם לסוג חומר המילוי בו יבחר הפלסטיקאי, הטיפול יימשך כמפגש אחד עד חמישה ויכלול הזרקה של חומר המילוי לאזור הצלקת.

טשטוש צלקות – תוצאות והחלמה

לאחר טיפולי טשטוש צלקות, רקמת הצלקת משתפרת והופכת דומה יותר לעור סביבה. בחלק מהשיטות התוצאות המלאות יופיעו רק לאחר כחצי שנה מהטיפול, בחלק מהמקרים באופן הדרגתי. לא ניתן בשום שיטה להעלים צלקות לחלוטין. הערכת התוצאות הצפויות נעשית על ידי הרופא המטפל, כחלק משיחת הייעוץ הראשונית ובהתאם לסוג הצלקת ושיטת הטיפול. ברוב המקרים, טווח הטשטוש של הצלקת הוא בין 40% ל-90% מהמראה המקורי.

סיכונים ותופעות לוואי

בהתאם לשיטה, הסיכונים וכן תופעות הלוואי של הטיפול מפורטים גם הם בשיחת הייעוץ הראשונית עם הרופא המטפל. הסיכון העיקרי בטיפולי טשטוש צלקות הוא בחירה לא נכונה של מומחה או טיפול, שעשויה להוביל דווקא להחמרה במראה הצלקת. כדי למנוע מצב כזה, יש לבחור מומחה טשטוש צלקות – פלסטיקאי או רופא עור שמתמחה בנושא ושידע להמליץ על שיטת הטיפול המתאימה ביותר.

פורומים מרפאות אסתטיקה רפואית הדפסה שלח לחבר

לקבלת ייעוץ חינם! בתחום - טשטוש צלקות וצלקות אקנה







שלח

תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
לא נמצאו תגובות