חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

ייעוץ והכוונה

לחץ לייעוץ והכוונה

מתלבטים?

הרשמו לקבלת יעוץ חינם!

  לקבלת ייעוץ

טיפולים אסתטיים

אסתטיקה רפואית  
מרפאות אסתטיקה רפואית
פורום אסתטיקה רפואית

    מרפאות נבחרות

ד"ר רוני מוסקונה- מרפאות ניתוחים פלסטיים
ד"ר רון עזריה - מומחה לכירורגיה פלסטית
  מרפאות נוספות


השאלון

האם אתם יודעים הכל על טיפול העלמת ורידים?

הכנסו לשאלון וגלו!


מילוי קמטים

ניתוחים פלסטיים   > אסתטיקה רפואית  > מילוי קמטים  > מילוי קמטים בעזרת בוטוליניום טוקסין
לפורום בנושאלוח מרפאות

לקבלת ייעוץ חינם

בתחום מילוי קמטים
לקבלת יעוץ שלח טופס

קרופניק

מילוי קמטים בעזרת בוטוליניום טוקסין

 
שיתוף פייסבוק

הבוטוליניום טוקסין הפך בשנים האחרונות לחומר הנפוץ עבור טיפולי מילוי קמטים. מהו החומר הזה בדיוק? איך מתבצע מילוי קמטים בעזרת בוטוליניום טוקסין? ומהם הסיכונים? התשובות בכתבה הבאה

מאת: צוות אתר "אסתטיקה"

בלי הבוטוליניום טוקסין לאן היינו מגיעות? החומר הפך להיות המציל הרשמי של כל אשה שעברה את גיל 35. בשונה מחומרי מילוי קמטים אחרים, הבוטוליניום טוקסין עובד על שורש הבעיה – הוא משתק את העצבים המזעריים שמפעילים שרירים בפנים וכך מנטרל את הווצרותם של קמטים, מונע העמקה של קמטים קיימים ואף מעלים קמטים לחלוטין. כמויות הבוטוליניום טוקסין המוזרקות לצורך מילוי קמטים הן מזעריות, מה שמפחית את הסיכוי לתופעות לוואי ולסיכונים נלווים.

הזרקות בוטוליניום טוקסין למילוי קמטים בפנים

בוטוליניום טוקסין הוא רעלן עשוי חלבון שמופק מחיידק. הוא פועל על מערכת העצבים ונמצא בשימוש רפואי גם למטרת טיפול בהזעת יתר ולהרפיית שרירים מכווצים. כאשר הבוטוליניום טוקסין מוזרק אל הגוף, הוא מונע העברה של שדרים עצביים באזור המטופל. כך 'נחסם' השדר שמגיע מהמוח ומפעיל את השריר. כיוון שישנם מאות שרירים קטנים בפנים שמעורבים מדי יום באלפי הבעות, חסימה של שדר עצבי באזור מסויים מנטרלת את השריר באותו אזור וכך מפסיקה את יצירת הקמט. טיפול מילוי קמטים בעזרת בוטוליניום טוקסין יעיל לקמטי הבעה בלבד (קמטים 'דינמיים'), ולא לקמטים מסוג אחר, ואף אינו יעיל במקרים של קמטי הבעה עמוקים במיוחד – אז ניתן לשלב הזרקות בוטוליניום טוקסין למילוי קמטים בפנים עם טיפול בחומרי מילוי אחרים.

הליך מילוי קמטים בעזרת בוטוליניום טוקסין

טרם תחילת הליך מילוי קמטים בעזרת בוטוליניום טוקסין יש לדווח לרופא על כל תרופה שנוטלים, וזאת כיוון שישנן תרופות שמעוררות תופעות לוואי בעירוב בוטוליניום טוקסין. לפני שמוזרק הבוטוליניום טוקסין לפנים, ניתן לאלחש את המקום בעזרת משחה. במהלך הטיפול, שנמשך כרבע שעה, הרופא המטפל מזריק באמצעות מחט דקה מעט בוטוליניום טוקסין אל השריר המפעיל את הקמט וגורם להווצרותו. דיוק בנקודת ההזרקה ובמינון הם שיקבעו את הצלחת הטיפול, לכן ישנה חשיבות גבוהה בבחירת רופא מוסמך ומיומן בהזרקות בוטוליניום טוקסין.

אזורי מילוי קמטים בבוטוליניום טוקסין

אזור הטיפול העיקרי הוא אזור המצח, הכולל קמטי מחשבה וקמטי 'זעף' שממוקמים בין הגבות. אזורים נוספים בהם מקובל לבצע מילוי קמטים בבוטוליניום טוקסין הם הלחיים, להחלקה והעלמה של קמטי חיוך שנוצרים בין האף לפה, ובמקרים נדירים גם צוואר וצידי העיניים. הכל בתנאי שהקמטים המיועדים למילוי או העלמה הם קמטים דינמיים, שנגרמים מתזוזה של שרירים והבעות פנים.

תוצאות

הבוטוליניום טוקסין מתחיל להשפיע מייד לאחר ההזרקה, אך בתוצאות ניתן להבחין תוך מספר ימים. הקמט נעלם, ויחד איתו מוגבלת יכולת התנועה באזור. כעבור שבועיים מתקבל אפקט מירבי של הטיפול. תוצאות טיפולי בוטוליניום טוקסין מחזיקות מעמד למשך שלושה חודשים עד שנה ויותר, כאשר במקרים רבים מדווחים הרופאים המטפלים כי בטיפולים חוזרים באותם אזורים נרשמת הארכה בזמן החזקת התוצאות.

סיכונים ותופעות לוואי

תופעות הלוואי של מילוי קמטים בעזרת בוטוליניום טוקסין הן תחושת אי נוחות וכאב קל לאחר הטיפול. בנוסף עלולות להופיע בחלק מהמטופלים תופעות כגון אדמומיות, נפיחות, שטף דם, בחילות, כאבי ראש ותסמינים דמויי שפעת. כל אלו חולפים תוך מספר ימים.

סיכונים הכרוכים בטיפולי בוטוליניום טוקסין למילוי קמטים הם א-סימטריה בפנים, צניחת עפעפיים ושינויים במערכת העצבים או השרירים. כל שינוי כזה מחייב דיווח מיידי לרופא המטפל, אך מדובר בסיכונים נדירים. מילוי קמטים בעזרת בוטוליניום טוקסין וכן טיפולי בוטוליניום טוקסין אחרים אינם מומלצים לנשים בהריון ונשים מיניקות.

פורומים מרפאות אסתטיקה רפואית הדפסה שלח לחבר

לקבלת ייעוץ חינם! בתחום - מילוי קמטים







שלח

תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
לא נמצאו תגובות