חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

ייעוץ והכוונה

לחץ לייעוץ והכוונה

מתלבטים?

הרשמו לקבלת יעוץ חינם!

  לקבלת ייעוץ

טיפולי שיניים באסתטיקה

טיפולי שיניים
מרפאות שיניים
פורום טיפולי שיניים

    מרפאות נבחרות

ד"ר רוני מוסקונה- מרפאות ניתוחים פלסטיים
ד"ר רון עזריה - מומחה לכירורגיה פלסטית
  מרפאות נוספות


השאלון

האם אתם יודעים הכל על הלבנת שיניים?

הכנסו לשאלון וגלו!


חדשות טיפולי שיניים

ניתוחים פלסטיים   > טיפולי שיניים  > חדשות טיפולי שיניים  > אוהבים את השיניים שלכם? תפסיקו לעשן
לוח מרפאות

אוהבים את השיניים שלכם? תפסיקו לעשן

 
שיתוף פייסבוק

מחקרים הראו כי אנשים שנגמלו מעישון נהנו מבריאות שיניים ופה טובה יותר בהשוואה למעשנים

מאת: צוות אתר "אסתטיקה"

כל מעשן יודע שהסיגריות לא ממש תורמות לשיניים בריאות. כיוון שהניקוטין הוא חומר מכתים, הן עשויות לגרום להצהבת השיניים ולכתמים לא אסתטיים על השיניים, שאינם יורדים בצחצוח רגיל. אך פרט להיבט האסתטי, עישון יכול לגרום לנזק ממשי לשיניים ולחניכיים ולהגדיל את הסיכוי לאבדן שיניים ואבדן לובן השיניים.

מסתבר, שאת הפגיעה הזו ניתן לעצור, לפחות באופן חלקי, אם מצליחים להיגמל ולהפסיק לעשן. מחקרים הראו כי אנשים שנגמלו מעישון נהנו מבריאות פה טובה יותר בהשוואה למעשנים. ממצא חשוב נוסף במחקרים הראה כי מעשנים שסבלו מדלקות חניכיים כרוניות חשו בשיפור משמעותי בסימפטומים של המחלה לאחר שהפסיקו לעשן.

מחלת חניכיים כרונית נגרמת על ידי בקטריות שמצטברות ב"פלאק", רובד החיידקים הלבן שעל השיניים. היא מתבטאת בדלקת חניכיים, שלרוב אינה גורמת לכאב, ובנסיגת חניכיים והחלשות של העצם שאוחזת בשן. בשלבים המתקדמים של המחלה עשויה הדלקת להוביל לנשירת שיניים.

למעשנים סיכוי גבוה יותר לסבול ממחלת חניכיים, שכן המערכת החיסונית שלהם מוחלשת. עקב כך, גם הסיכוי להתרופפות ונשירה מוקדמת של שיניים גבוה יותר בקרב אוכלוסיה זו. עובדה זו הייתה ידועה בקרב רופאי שיניים במשך תקופה ארוכה. השאלה שנשאלה הייתה האם מדובר בגזירה בלתי נמנעת, שמרחפת מעל ראשיהם של כל המעשנים בעבר ובהווה? או במלים אחרות- האם ניתן להפוך את התהליך ולהציל שיניים של מי שעישן במשך עשרות שנים, וכעת סובל מדלקת?

מחקר שנערך בבריטניה בחן בדיוק את הנקודה הזו. המחקר עקב במשך שנה אחר 49 מעשנים שפיתחו מחלת חניכיים כרונית. החוקרים ניסו לשפר את מצבם של הנבדקים בשתי דרכים מקבילות- טיפול רפואי במחלה עצמה, ועידוד של כל המשתתפים להיגמל מעישון, תוך הצעת סיוע מסוגים שונים לתהליך הגמילה. כחמישית מהמטופלים הפסיקו לעשן במהלך תקופת המחקר. בהשוואה למטופלים שנעזרו בפתרונות הרפואיים אך המשיכו לעשן, אצל אותם נבדקים שנגמלו חל שיפור ניכר במצב דלקת החניכיים.

למעשה, המחקר של ד"ר פרשאו הוכיח לראשונה כי הפסקת עישון, בשילוב עם טיפול דנטאלי מתאים ופעילות מונעת, משפרים את בריאות החניכיים והשיניים של מטופל. על פי אתר "medicalnewstoday" מבחינת ד"ר פרשאו המסקנה ברורה. מעשנים שרוצים להעלות את הסיכוי ליהנות מהשיניים המקוריות שלהם בגיל מבוגר, צריכים להפסיק לעשן.

פורומים מרפאות שיניים הדפסה שלח לחבר
תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
לא נמצאו תגובות