חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

ייעוץ והכוונה

לחץ לייעוץ והכוונה

מתלבטים?

הרשמו לקבלת יעוץ חינם!

  לקבלת ייעוץ

טיפולי שיניים באסתטיקה

טיפולי שיניים  
מרפאות שיניים
פורום טיפולי שיניים

    מרפאות נבחרות

ד"ר רוני מוסקונה- מרפאות ניתוחים פלסטיים
ד"ר רון עזריה - מומחה לכירורגיה פלסטית
  מרפאות נוספות


השאלון

האם אתם יודעים הכל על הלבנת שיניים?

הכנסו לשאלון וגלו!


השתלת שיניים

ניתוחים פלסטיים   > טיפולי שיניים  > השתלת שיניים  > השתלות שיניים ממוחשבות
לוח מרפאות

לקבלת ייעוץ חינם

בתחום שתלים דנטאליים
לקבלת יעוץ שלח טופס

השתלות שיניים ממוחשבות

 
שיתוף פייסבוק

השתלת שיניים ממוחשבת היא למעשה תכנון ממוחשב של השתלים והשיניים. המחשב יוצר את השבלונה - באופן וירטואלי, ממוחשב ולא פולשני. ללא חתכים או תפרים וללא פתיחת החניכיים. קיראו את כל המידע על השתלת שיניים ממוחשבת!

מאת: צוות אתר "אסתטיקה"

היכולות הרבות של המחשבים הפכו אותם לכלי עזר שימושי להפליא בידי האדם, ואין פלא שהם הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו ביותר ויותר תחומים. גם בתחום השתלות השיניים חוללה כניסת המחשבים ושיתופם בהליך הכירורגי המורכב מהפכה של ממש, ובפרט הפכה את השתלת השיניים לפשוטה יותר – עד כדי כך שניתן לבצע אותה גם ביום אחד.

כניסת המחשבים לתחום הדנטלי לא הפכה את רופאי השיניים למיותרים, כמובן, אלא להיפך: חידדה את הצורך בבחירה מושכלת של רופא שיניים, כזה המצויד במכשור החדשני ביותר ואמון על הליכי הטיפול המתקדמים ביותר, ובפרט בעל ניסיון ומיומנות בביצוע השתלת שיניים ביום אחד.

כיצד משתלב המחשב בתהליך השתלת שיניים?

בשלב ראשון, מתבצע צילום ממוחשב של פיו של המטופל. זהו צילום CT תלת ממדי, מדויק אף יותר מ- CT "רגיל", המספק לרופא השיניים שיבצע את ההשתלה תמונת מצב מפורטת במיוחד של הפה.

הדיוק הרב של המחשב מאפשר זיהוי ודאי של עצבים, סינוסים וכלי דם, כך שאין פגיעה בהם במהלך השתלות שיניים ממוחשבות, ובנוסף אבחון מפורט של מצב הלסת בכל נקודה ונקודה: רוחב, גובה, צפיפות העצם ואיכותה באופן כללי – פקטור חשוב מאוד בהצלחת השתלת שיניים, שכן במקומות בהם הלסת לא מספיק חזקה, השתל עלול שלא להחזיק מעמד.

לאחר ניתוח הנתונים שהתקבלו מצילום ה- CT, מתחיל רופא השיניים בתכנון ההשתלה. בהתאם למקומות בהם חסרות שיניים, וכאמור גם בהתאם לאיכות העצם בכל אזור, נקבעות הנקודות המדויקות אליהן יוחדרו השתלים. הדיוק הוא קריטי, ובזכות המחשבים הוא כה רב עד שניתן להעמיס שורת שיניים מלאה על גבי 4 שתלים בלבד – בטכניקה הידועה בשם All on 4.

המחשב גם מאפשר לרופא לבחון עד כמה התוכנית שלו טובה, באמצעות השתלת שיניים וירטואלית. במידת הצורך, ניתן כמובן לטייב את התוכנית ולבצע כוונונים עדינים במיקומם של השתלים כך שהתוצאה תהיה הטובה ביותר שאפשר.

על סמך התוכנית המושלמת, נבנית שבלונה המותאמת באופן מוחלט לפה של המושתל. גם בשלב זה למחשב יש תפקיד קריטי, והוא זה שמבטיח כי לא רק התכנון יהיה מושלם אלא גם הוצאת התוכנית לפועל – כלומר שבלונה בדיוק כפי שרופא השיניים תכנן.

השלב של תכנון השבלונה וייצורה מתבצע ללא נוכחות המושתל, שמגיע למרפאה כשהכל כבר ערוך ומוכן ונהנה מהשתלת שיניים ביום אחד.

יתרונות השתלת שיניים ביום אחד

לאחר שהמחשב סיים את חלקו, והשבלונה המושלמת מוכנה, ניתן כאמור לבצע השתלת שיניים ביום אחד, ולמעשה אפילו לסת שלמה ניתן להשתיל תוך שעה-שעתיים.

בחלק זה של השתלת שיניים כבר באה לידי ביטוי המיומנות של רופא השיניים (אם כי לא מן הנמנע שבעתיד יבצעו רובוטים גם את ההשתלה עצמה...), ובכל מקרה מבחינת המטופל מדובר בטיפול שאין בו צורך בחיתוכים או התערבויות כירורגיות אחרות, כך שאין גם כאבים, דלקות, נפיחויות וכו'.

יתרון משמעותי אחר של השתלת שיניים בדרך זו היא האפשרות לבצע העמסה מיידית: מאחר שהחניכיים והלסת לא זקוקים לזמן החלמה, ניתן להלביש על השתלים מייד לאחר השתלתם את השיניים החדשות.

למעשה, היכולת לדייק לחלוטין את מיקום השתלים אף מאפשרת השתלת שיניים ביום אחד גם כשחסרה שורה שלמה של שיניים או אפילו בפה נטול שיניים לחלוטין. בדרך כלל כשמדובר בלסת התחתונה, יש צורך ב- 4 שתלים (שיטת All on 4) ואילו בלסת העליונה משתמשים ברוב המקרים ב- 6 שתלים (All on 6).

פורומים מרפאות שיניים הדפסה שלח לחבר

לקבלת ייעוץ חינם! בתחום - שתלים דנטאליים







שלח

תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
לא נמצאו תגובות