חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

ייעוץ והכוונה

לחץ לייעוץ והכוונה

מתלבטים?

הרשמו לקבלת יעוץ חינם!

  לקבלת ייעוץ

טיפולי שיניים באסתטיקה

טיפולי שיניים  
מרפאות שיניים
פורום טיפולי שיניים

    מרפאות נבחרות

ד"ר רוני מוסקונה- מרפאות ניתוחים פלסטיים
ד"ר רון עזריה - מומחה לכירורגיה פלסטית
  מרפאות נוספות


השאלון

האם אתם יודעים הכל על הלבנת שיניים?

הכנסו לשאלון וגלו!


ציפוי שיניים

לוח מרפאות

לקבלת ייעוץ חינם

בתחום ציפויי שיניים
לקבלת יעוץ שלח טופס

חיוך של מליון דולר

 
שיתוף פייסבוק

ציפוי שיניים הינו תהליך פשוט יחסית, שיכול להקנות לשיניים את המראה הלבן והאחיד הכל כך מבוקש

מאת: צוות אתר "אסתטיקה"

ציפוי שיניים, אשר נקרא באנגלית laminate יכול להבטיח לכם חיוך של מליון דולר, החושף שורת שיניים לבנות ומבהיקות. חיוך שכזה הפך כבר מזמן למשאת נפש אסתטית קולקטיבית, אולם למרבה הצער גורמים כמו ניקוטין, קפאין, גנטיקה גרועה ועוד עומדים בדרכנו להשגת אותו חיוך מיוחל... ציפוי שיניים הינו תהליך פשוט יחסית שעשוי להקנות לשיניים את המראה הלבן והאחיד המבוקש. הטיפול כולל הדבקה של חזית שן שנבנתה מחומר מלאכותי על גבי השן המקורית, לאחר שזו שויפה קלות. ציפוי לשיניים מתאים גם לתיקון פגמים אסתטיים קלים וניתן לבנות אותו ממספר חומרים – בהתאם לציפיות המטופל ולפגם בו יש לטפל.

למי מתאים ציפוי שיניים?

לכל מי שרוצה לשפר את מראה שיניו הקדמיות, או לתקן פגמים קלים במבנה שלהם- למשל, קצה שן מחוספס או לא אחיד. כמו כן ניתן להיעזר בהליך ציפוי שיניים להסוואת שורשי שן גלויים לעין (מצב הנוצר בעת נסיגת חניכיים).

אם הסיבה היחידה לבצע ציפוי לשיניים היא שינוי צבע, ייתכן וטיפול הלבנת שיניים הוא הטיפול המתאים. רק במקרים בהם ההלבנה לא מספיקה יש לפנות להליך ציפוי שיניים. כיוון שההליך יקר יחסית ונופל בחוזקו מכתר שלם, לעתים הרופאים ממליצים על ביצוע כתר.

לפני טיפול ציפוי שיניים

במידה ואתם רוצים לצפות שן שצבעה כהה, יש לוודא שלא מדובר בסדק בשן או בבעיה בשורש, כיוון שאז יש לבצע טיפול מלא ולא רק ציפוי שיניים. על מנת לחזות את התוצאה המשוערת יש לדמות ציפוי על גבי תבנית דמוית השיניים שלכם.

יש לבחור את החומר ממנו ייבנו הציפויים. שתי האפשרויות הן:

ציפוי קומפוזיט – ציפוי השן בחומר פלסטי לבן. התוצאות שמניב הקומפוזיט אסתטיות פחות, אולם נחשבות לסבירות. יתרונותיו של ציפוי קומפוזיט לשיניים הם מחירו הזול ומהירות ביצועו- דורש טיפול אחד בלבד.

ציפוי חרסינה- הדבקה של ציפויי חרסינה דקים המעוצבים במעבדת שיניים על השן. ציפוי החרסינה נחשב לטכניקת הציפוי הטובה ביותר בשל האסתטיקה והעמידות שלו. עם זאת מחיר ההליך גבוה יחסית והוא כרוך בשני טיפולים.

ציפוי שיניים - ההליך

ציפוי קומפוזיט

הליך זה של ציפוי באמצעות קומפוזיט אורך כשעה. הרופא מצפה את השן בחומר ובעזרת מנורה מיוחדת גורם לו להתקשות על השן.

ציפוי חרסינה

מפגש ראשון: הרופא מסיר מעט מהאמייל (החומר המצפה את השן) באמצעות משחזה. השכבה המוסרת היא דקה ביותר- 3-5 מ"מ – ואין בכך גרימת נזק משמעותי לשן. לאחר ההשחזה הרופא מטביע את תבנית השיניים של המטופל ושולח אותה למעבדת שיניים, שם ייצרו ציפויי שיניים במידות מותאמות על פי התבנית.

מפגש שני: כאשר התבניות מגיעות בחזרה למרפאה ניתן להדביק אותם על גבי השיניים באמצעות דבק מיוחד.

• לאחר הטיפול מומלץ שלא לאכול או לשתות כחצי שעה לאחר הטיפול על מנת לתת לדבק להתייבש. כמו כן יש להיזהר בנגיסה במאכלים קשים.

תוצאות

ציפויי שיניים איכותיים שבוצעו ע"י רופא שיניים מומחה אמורים להיות קבועים. עם זאת, תיתכן צביעה של הציפוי (במידה והוא עשוי מקומפוזיט) או שבירה שלו (במידה והוא עשוי מחרסינה).

ציפוי שיניים מקומפוזיט כאמור, עלול להתלכלך עקב צריכת מאכלים, משקאות וחומרים שונים- למשל, טבק וקפאין. בנוסף החומר אינו מדמה מראה טבעי לחלוטין וניכר כי אין מדובר בשן המקורית. הציפוי אמנם עמיד למדי אך לאורך זמן קיימת סכנת שחיקה. הימנעות מחומרים מכתימים ומהפעלת לחץ מיותר על השיניים הקדמיות (למשל, לעיסת עטים) תסייע לשמירה על הציפוי.

ציפויי חרסינה אמנם עמיד יותר לכתמים, אך עלול להישבר או להיסדק (בעיקר ציפויים העשויים מחומרים זולים או שהודבקו בצורה לא מיומנת). במידה ונעשה תיקון בשן בודדת, היא תיראה מעט חריגה על רקע השיניים האחרות (למרות שכיום הציפויים מותאמים בצורה טובה ויוצרים אפקט ויזואלי דומה לשן), לכן מומלץ לצפות לפחות שתי שיניים סמוכות.

ציפוי שיניים העשוי קומפוזיט שהתקלקל ניתן לתיקון בקלות יחסית, בעוד שתיקון של ציפוי חרסינה כמעט בלתי אפשרי ולמעשה מצריך יצירת ציפוי שיניים חדש.

פורומים מרפאות שיניים הדפסה שלח לחבר

לקבלת ייעוץ חינם! בתחום - ציפויי שיניים







שלח

תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
4. ציפוי שיניים
ליאור, 28/03/2013
3. האם זה אפשרי עם שיניים שלא שלך כלומר ציפוי חרסינה?
אלה, 16/08/2010
2. ציפוי
שירי, 13/02/2010
1. על לומינירס שמעתם?
ליאור, 27/07/2008