חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

ייעוץ והכוונה

לחץ לייעוץ והכוונה

מתלבטים?

הרשמו לקבלת יעוץ חינם!

  לקבלת ייעוץ

טיפולי עיניים באסתטיקה

טיפולי עיניים
מרפאות הסרת משקפיים
פורום הסרת משקפיים

    מרפאות נבחרות

ד"ר רוני מוסקונה- מרפאות ניתוחים פלסטיים
ד"ר רון עזריה - מומחה לכירורגיה פלסטית
  מרפאות נוספות


השאלון

האם אתם יודעים הכל על טיפול הסרת משקפיים בלייזר?

הכנסו לשאלון וגלו!


חדשות הסרת משקפיים בלייזר

ניתוחים פלסטיים   > טיפולי עיניים  > חדשות הסרת משקפיים בלייזר  > הסרת משקפיים בלייזר - מאז ועד היום
לפורום בנושאלוח מרפאות

הסרת משקפיים בלייזר - מאז ועד היום

 
שיתוף פייסבוק

עוד בשנות השבעים החלו לעשות שימוש בלייזר לטיפול בעיניים. קיראו על הסרת משקפיים בלייזר - מאז ועד היום. איך הכל התחיל...

מאת: צוות אתר "אסתטיקה"

בשנות השבעים החלו ניסויים בשימוש בלייזר לניתוחי עיניים, אך רק בשנות השמונים פותחה טכנולוגיה מהפכנית שהביאה לרמת דיוק שהבטיחה אחוזי הצלחה גבוהים דיים. ניתוחים להסרת משקפיים בלייזר החלו להתבצע בהיקף נרחב בשנות ה-90 של המאה ה-19, ומאז עברו גלגולים רבים עד הגיעם לטכנולוגיה המשמשת בהם כיום.

הניתוח הראשון שבוצע בקליניקה רפואית לשיפור הראייה היה בשנת 1989, כאשר מאז היו עוד פיתוחים שונים, אך כולם נשענו על אותו בסיס טכנולוגי - שיוף קרנית העין על ידי קרן לייזר מדוייקת, תוך הזנת נתונים למחשב המחובר אליה.

איך הכל התחיל?

הניסיון להשתמש בקרן לייזר לתיקון הראייה החל כבר בשנת 1896, על ידי מורה לרפואת עיניים בשם ד"ר לנדיר ג'אנס לאנס, מהולנד. מר לאנס ערך מחקר במהלך עבודתו בנוגע לתיקון אסטיגמציה (הפרשים ברדיוסי הקימור של קרניות העיניים) וסלל את הדרך באמצעות "חשיבה מחוץ לקופסה" לכל ניתוחי הלייזר שעוד יגיעו אחריו.

בשנת 1930, כמעט 40 שנים אחר כך, נערך ביפן ניסוי ראשון של ניתוח עיניים באמצעות לייזר - רופא עיניים בשם Dr. Tsutomu Sato ניסה לבצע חיתוך של הקרנית באמצעות לייזר לחיילים יפנים (בעיקר טייסים). ניסוי זה דווקא לא עלה יפה, שיעורי הסיבוכים (בעיקר ניוון של הקרנית) היו גבוהים, וההליך נדחה על ידי קהילת הרופאים ביפן ובעולם.

עוד שלושים שנים עברו ללא חלוץ או מורה דרך בתחום תיקון הראייה באמצעות לייזר, ואז בשנת 1963 פיתח רופא עיניים בשם ד"ר איגנצ'יו (חוזה) בראקר מקולומביה הליך בו משתמשים בקרן לייזר לעיצוב מחדש של הקרנית. את ההליך הוא כינה keratomileusis, והוא השתמש בהליך זה לתיקוני ליקויי ראייה שונים כמו קוצר ראייה ורוחק ראייה (היפרופיה). בתחילת דרכו, נהג ד"ר בראקר להסיר לחלוטין את קרנית העין ממקומה, להקפיא אותה עד שהפכה מוצקה, ואז לפסל אותה מחדש לצורה הרצויה. בתום הליכים אלה, היה מחזיר את קרנית העין למקומה בהליך ניתוחי נוסף. זו היתה טכניקה ראשונית, מסורבלת וסבלה מאי דיוקים בתוצאה הסופית, ועם זאת, ד"ר בראקר נחשב אבי הניתוחים לתיקון ראייה באמצעות לייזר עד היום.

ד"ר בראקר עצמו שכלל את צורת הניתוח בלייזר על פני שני עשורים, כולל המצאת מכשיר שביטל את ההכרח להסיר את כל קרנית העין על מנת לתקן את צורתה. כמובן, שהתוצאה הכי טובה אליה הצליח ד"ר בראקה להגיע עם האמצעים שעמדו אז לרשותו, היא רחוקה מאוד מההליכים המדוייקים, הממוחשבים ובעלי התוצאות המצויינות שאנחנו רואים כיום בניתוחי לייזר לתיקון ראייה בארץ ובעולם.

השיטות לניתוחי לייזר להסרת משקפיים בישראל

בישראל החלו ניתוחי הסרת משקפיים בלייזר לפני כעשרים שנה. סוג הניתוח הפופולארי ביותר בתחום נקרא לאסיק (Lasik). אחוזי ההצלחה בו גבוהים מאוד, וקיימות מעט מאוד תופעות לוואי.

שיטה אחרת לביצוע הניתוח נקראת PRK, בה מתחיל הניתוח בהסרת השכבה החיצונית של הקרנית לחלוטין על ידי לייזר. משך הניתוח דומה לניתוח הלאסיק, אך בשונה ממנו, אין הסרה של רקמות מעומק הקרנית.

שיטה נוספת היא שטת הלאסק (Lasek), שהיא שילוב של שתי השיטות הראשונות, והיא מתאימה לבעלי קרנית עין דקה יחסית, ולבעלי ליקויי ראייה לא גבוהים במיוחד. ההחלמה בשיטה זו היא איטית יותר.

כיוון שהניתוח הפך כל כך נפוץ, המחיר שלו ירד עם השנים והיום כמעט כל אחד יכול להרשות לעצמו לעבור אותו. המחירים נעים בין 7,000 ש"ח ועד למעל 15 אלף ש"ח, תלוי ברמת הליקוי ובסוג הטיפול.

פורומים מרפאות הסרת משקפיים הדפסה שלח לחבר
תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
1. למה דוגמה מרופאים בחו"ל?
אוהד, 18/12/2009