חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

ייעוץ והכוונה

לחץ לייעוץ והכוונה

מתלבטים?

הרשמו לקבלת יעוץ חינם!

  לקבלת ייעוץ

טיפולי שיער באסתטיקה

טיפולי שיער
מרפאות הסרת שיער
פורום טיפולי שיער

    מרפאות נבחרות

ד"ר רוני מוסקונה- מרפאות ניתוחים פלסטיים
ד"ר רון עזריה - מומחה לכירורגיה פלסטית
  מרפאות נוספות


השאלון

האם אתם יודעים הכל על הסרת שיער בלייזר?

הכנסו לשאלון וגלו!


חדשות השתלת שיער

ניתוחים פלסטיים   > טיפולי שיער  > חדשות השתלת שיער  > טיפול בהתקרחות - אופן הטיפול
לפורום בנושאלוח מרפאות

לקבלת ייעוץ חינם

בתחום השתלת שיער
לקבלת יעוץ שלח טופס

ענת אלקין

טיפול בהתקרחות - אופן הטיפול

 
שיתוף פייסבוק

טיפול בהתקרחות ע"י השתלת שיער באמצעות יחידות זקיק. כל מה שרציתם לדעת על הטכניקה היעילה והפופולארית ביותר של השתלת שיער לשם טיפול בהתקרחות, חלק 3

מאת: ד"ר אלכס גינזבורג

השתלת יחידות זקיק היא הנפוצה והיעילה ביותר בביצוע השתלת שיער לצורך טיפול בהתקרחות. בהליך זה רצועות עור בגודל של בין 1-1.5 ס"מ רוחב ל 15 - 30 ס"מ אורך נלקחות מעורפו של המטופל ומופרדות לזקיקים אשר מושתלים בתוך חתכים מזעריים, באזורים הקרחים בקרקפתו של המטופל.

טיפול בהתקרחות – אופן ביצועו של ההליך להשתלת יחידות הזקיק

על מנת להקל על תהליך הוצאת הרצועה משתמשים בטכניקת טשטוש, שבמהלכה מזריקים נוזל המכיל ריכוז נמוך של חומר הרדמה אל תוך השכבה השומנית, במקום ממנו נלקחה התרומה. החומר, שתפקידו להרחיב את הרקמות, משמש למספר מטרות נוספות שמקלות על הפרוצדורה הכירורגית של השתלת יחידות זקיק למטרת טיפול בהתקרחות:

ראשית, הניפוח גורם ללחץ על כלי הדם הקטנים וע"י כך נמנע דימום מיותר, שנית, הנוזל מקשה ומותח את העור ובכך מאפשר דיוק מרבי בגודל החתך, ושלישית הנוזל מיצר הפרדה גדולה יותר בין הזקיקים לבין הרקמות השוכנות בעומק הקרקפת. תופעה זו מסייעת לכירורג ליצור חתך שטחי יותר בכדי למנוע חתכים ופציעות בעצבים ובכלי הדם הגדולים אשר מצויים בקרקפת. תהליך ההרדמה של טיפול בהתקרחות זה אינו מלווה בכאב, לא במהלכו ולא אחריו.

לאחר שהורדמה קרקפתו בהרדמה מקומית, שוכב המטופל על בטנו במשך 15 דקות, בשעה שהכירורג מוציא רצועת שיער מעורפו. השיער באזור הרצועה מגולח. בהליך השתלת יחידות זקיק, גודל החתך שנעשה נקבע מראש ע"י הפלסטיקאי, לפי חישוב מספר השתלים שיוחדרו במהלך המפגש.

בתום הוצאתה מחולקת הרצועה שהוצאה ליחידות מיקרוסקופיות הממוינות לפי כמות הזקיקים שכל אחת מהן מכילה.

בשלב זה של השתלת שיער סוגר המנתח את החתך שנוצר. בכדי ליצר מקסימום הסוואה משתמשים בשיטת סגירה ואיחוי הנקראת trichophitic donor closure, הגורמת לצלקת להיות כמעט בלתי נראית. לפי שיטה זו, השקע שנוצר לאחר הוצאת הרצועה נחתך בקצהו העליון ונתפר, כך שהשערות שבו גדלות בפנים הצלקת מה שמאפשר את הטשטוש.

בהליך טיפול בהתקרחות באמצעות השתלת יחידות זקיק, לאחר שהפלסטיקאי סגר את החתך והזקיקים הופרדו ומוינו , עובר המטופל למצב ישיבה והתהליך של השתלת שיער מתחיל. הפלסטיקאי יוצר באזור ההשתלה נקבים מזעריים - מיני, מיקרו או יחידות פולקלוריות (כל אלו נבדלות אחת מהשנייה בגודל הנקב: מיני – קוטרה בין 1.2 ל-2.5 מילימטר וכל שתל מכיל בין 4-12 שערות, מיקרו – קוטרה בין 1- ל 1.5 מילימטר וכל שתל מכיל בין 1-3 שערות, יחידות פולקולריות – הגודל והכמות זהים למיקרו, אך הדגש הוא על שמירת מראה טבעי ע"י בחירת מקבצי שיער דומים לאלו הקיימים בראש). הנקבים הזעירים ביותר שיכילו בדרך כלל שיערה אחת ימוקמו בחלק הקדמי של הקרקפת, בכדי ליצר מראה טבעי, והנקבים הגדולים יותר ימוקמו בחלקים הפנימיים והפחות נראים, בין היתר על מנת לחסוך את העלויות שבהשתלות זעירות בכל איזור הקרחת.

לאחר שהושלם תהליך יצירת הנקבים מתחיל הפלסטיקאי בהשתלת יחידות זקיק בראשו של המטופל. במהלך טיפול בהתקרחות מסוג זה, שאורך בממוצע שלוש שעות ויותר ניתן להשתיל בסביבות 3000 – 3500 שתלים. לעיתים המספר יורד ל 2000 ולעיתים עולה ל – 5000 תלוי במיומנות הצוות, ובתנאי הקרקפת של כל מטופל ומטופל.

בדרך כלל, השתלת שיער בטכניקה זו אינה מצריכה יותר ממפגש אחד או שניים, אך לעיתים יכולים להתקיים גם ארבעה מפגשים, תלוי בנסיבות ספציפיות כגון גודל האזור המטופל, סמיכות השיער אותה שואף המטופל להשיג, מספר השתלים שהוצאו והושתלו במהלך הטיפול, התקרחות פוטנציאלית בהמשך, מאפיינים ייחודיים של הקרקפת שקובעים נתונים הנוגעים לעובי השיער וסמיכותו ועוד. מאחר ומסביב לשתלים צריך להיות עור שלא עבר פרוצדורה כירורגית חמישה חודשים לפחות, מומלץ לבצע הפסקה של כ 10 חודשים בין טיפול השתלת יחידות זקיק אחד למשנהו. סה"כ טיפול בהתקרחות מסוג זה יכול לארוך כשנתיים, תלוי בכמות הטיפולים, אך בדרך כלל המטופל מרוצה מאוד מהתוצאה כבר לאחר פגישה בודדת.

באדיבות ד"ר אלכס גינזבורג

פורומים מרפאות הסרת שיער הדפסה שלח לחבר
תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
3. האם לכול אחד קיימת איפשרות להשתלת שער.
מרי, 13/12/2011
2. כמה זה עולה לעשות אתת זה
שלמה, 25/12/2009
1. האם הזקיקים שהושתלו לא ינשרו?
מושיק, 14/08/2009