חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

ייעוץ והכוונה

לחץ לייעוץ והכוונה

מתלבטים?

הרשמו לקבלת יעוץ חינם!

  לקבלת ייעוץ

טיפולי שיער באסתטיקה

טיפולי שיער
מרפאות הסרת שיער
פורום טיפולי שיער

    מרפאות נבחרות

ד"ר רוני מוסקונה- מרפאות ניתוחים פלסטיים
ד"ר רון עזריה - מומחה לכירורגיה פלסטית
  מרפאות נוספות


השאלון

האם אתם יודעים הכל על השתלת שיער?

הכנסו לשאלון וגלו!


חדשות נשירת שיער

לפורום בנושאלוח מרפאות

ענת אלקין

סוף עידן הקרחת?

 
שיתוף פייסבוק

תקווה חדשה לכל הקרחים - מחקר חדש מראה כי צמיחה מחודשת של זקיקי שיער שנשרו, כתוצאה מקרחת או נזק לעור, היא אפשרית

מאת: צוות אתר "אסתטיקה"

לאחרונה נדמה כי קרחת נראית בכל מקום. הסובלים ממנה נחלקים לשניים – אלו שמחליטים שאם אי אפשר לנצח את הקרחת, עדיף כבר ללכת עד הסוף ומגלחים את כל השיער לחלוטין, ומהצד השני אלו שמחליטים להשיב מלחמה ולצאת למסע אחר הבלורית האבודה באמצעות השתלת שיער, תכשירים וטיפולים שונים.

מאז ומתמיד הייתה מקובלת התיאוריה שטענה כי ברגע שזקיקי השיער נושרים (כתוצאה מקרחת או נזק חמור לעור) הם לא יצמחו שנית. אך למעשה, כבר לפני כ-50 שנה הועלתה האפשרות כי צמיחה מחדש של זקיקי שיער היא אפשרית, אך אף אחד לא הוכיח טענה זו.

כעת מפורסם על ידי אתר "medicalnewstoday" מחקר שנערך בבית הספר לרפואה באוניברסיטת פנסילבניה בארה"ב שהצליח להוכיח שבעור פגוע, תאי האפידרמיס משנים את התנהגותם ולמעשה מסגלים לעצמם תכונות של תאי גזע וכך מייצרים זקיקי שיער אשר מסוגלים להצמיח שיער חדש. כמו כן מצאו החוקרים, ובראשם ד"ר ג'ורג' קוטסארליס, חלבון מסוים אשר גורם במצב של פגיעה בעור לגירוי של הגנים המייצרים זקיקי שיער.

במהלך המחקר נחתכו קטעים של עור מעכברים ולאחר מכן עקבו החוקרים אחר החלמתם של אותם עכברים. החוקרים הבחינו בכך שתאי העור החלו לסגל לעצמם תכונות של תאי גזע וכך הביאו לידי ביטוי גנים המייצרים זקיקי שיער. ממצא נוסף וחשוב היה כי צמיחת השיער התרחשה בעכברים ללא כל קשר לגילם. יחד עם זאת יש לציין כי השיער שצמח היה נטול צבע כלשהו.

בניסוי נוסף באותו מחקר השתמשו החוקרים בעכברים אשר הונדסו גנטית בצורה כזו שרמת חלבון מסוים בגופם תהיה גבוהה. מהעכברים המהונדסים נחתכו קטעי עור בדיוק באותו אופן כפי שנחתכו מהעכברים הרגילים, והפעם הממצאים היו מרעישים אף יותר- העכברים עם רמת החלבון הגבוהה ייצרו זקיקי שיער בכמות גדולה פי שתיים מהעכברים הרגילים שהשתתפו במחקר.

הבעיה היחידה היא שהמחקר נעשה על עכברים, אך כולנו תקווה שניתן יהיה להשליך את תוצאות המחקר גם על בני אדם ואולי סוף סוף יימצא טיפול קל ומהיר יותר לבעיית הקרחת.

פורומים מרפאות הסרת שיער הדפסה שלח לחבר
תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
לא נמצאו תגובות