חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

ייעוץ והכוונה

לחץ לייעוץ והכוונה

מתלבטים?

הרשמו לקבלת יעוץ חינם!

  לקבלת ייעוץ

טיפולי שיניים באסתטיקה

טיפולי שיניים
מרפאות שיניים
פורום טיפולי שיניים

    מרפאות נבחרות

ד"ר רוני מוסקונה- מרפאות ניתוחים פלסטיים
ד"ר רון עזריה - מומחה לכירורגיה פלסטית
  מרפאות נוספות


השאלון

האם אתם יודעים הכל על הלבנת שיניים?

הכנסו לשאלון וגלו!


חוויות יישור שיניים

לוח מרפאות

החוויה של לירון

 
שיתוף פייסבוק

"היום, מנקודת מבט של אדם בוגר ובעל שיניים ישרות כמעט לגמרי, אני יכולה להגיד בוודאות - אם הילד או הילדה שלכם זקוקים ליישור שיניים, לכו על הפתרון הזה"

מאת: לירון, מרכז

אם אתם הורים לילדים עם שיניים עקומות או רווחים בשיניים ודאי מצאתם את עצמכם מתלבטים בשאלה: האם כדאי לקחת את הילד לאורתודנט ולהתקין לו גשר? הגשר, שמותקן לתקופת זמן משתנה, נועד ליישר את השיניים כך שהן גם יראו טוב יותר בבגרותו, וגם יהיו בעלות מנשך תקין - כלומר, יסגרו כמו שצריך. את השאלה הזו שאתם אולי מהרהרים בה ברגעים אלה - הרי אחרת לא הייתם מגיעים לפה - שאלו גם הורי כשהייתי צעירה. לצערי או למזלי - תלוי באיזה שלב בחיים שואלים אותי - אחד החברים שלהם היה אורתודנט והתשובה הייתה ברורה: השיניים של הילדה עקומות ואין מנוס אלא להתקין לה גשר בשיניים. חד וחלק.

בתור ילדה שנכנסת לגיל ההתבגרות מדובר היה באסון בקנה מידה עולמי לכל הפחות: מילא ששיני היו עקומות, וזה שכל פעם שחייכתי הרווח בצד השמאלי גרם לי להיראות כמו מכשפה שצוחקת, אבל התוספת החדשה הזו, אותם גושי ברזל שתקועים על השיניים לראווה, תמיד מלאים בחתיכות אוכל שמסרבות להיחלץ מבניהם, היו קשים מנשוא. שנאתי לחייך, שנאתי לאכול ליד אנשים אחרים וכל זה התווסף לחיים המסובכים להפליא של נערה מתבגרת. עשרים שנה חלפו מאז ועד היום, ולמרות שזה ברור מאליו, חשוב לציין זאת: אני מודה להורי שהכריחו אותי לעשות זאת.

גיל ההתבגרות - הזמן הנכון ביותר

מנקודת מבטו של מתבגר, שגופו משתנה כל העת וחשוף לביקורת וללחצים של בני נוער אחרים, גשר בשיניים יכול להוות סיוט. בדיוק בשביל זה יש סביבו אנשים מבוגרים ובעלי ניסיון, שיודעים שלדרמה הגדולה של הנעורים אין משמעות כבדת משקל בחיים הבוגרים. זה לא שמה שעברת בילדות או בנערות לא נחשב בשום אופן כשאתה אדם בשל, אבל מה שנראה כמו פיל בגיל שש עשרה, מרגיש כמו אפונה לכל היותר בגיל עשרים וחמש.

יתרה מזאת, בעשרים השנים שחלפו תחום האורתודנטיה התפתח להפליא, וכיום ישנן שלל שיטות אשר הופכות זיכרונות וחוויות כמו אלה המתוארים כאן למעלה לפרק נשכח בהיסטוריה. בין השאר קיימים סמכים פנימיים - החלקים שמחליפים את אותן טבעות ברזל מוכרות בהתקנים שמורכבים על החלק הפנימי של השן ונותרים נסתרים מן העין; קשתיות שקופות - מעין סדים נשלפים, שמותאמים לפה בדיוק מרבי; ואפילו שיטה שכוללת פלטה שמרכיבים אותה רק בלילה. במילים אחרות, המבוכה האסתטית ירדה כמעט לגמרי מהפרק, עד כדי כך שאפילו אנשים מבוגרים יותר, שסובלים משיניים עקומות, נהנים מהשיטות הללו ומרכיבים גשר בגיל מאוחר יחסית.

כשהייתי צעירה לא הבנתי שמעבר לסוגיה האסתטית יש גם את עניין המנשך התקין (מונח מעולם רפואת השיניים שמשמעו - עומס תקין בעצמות הלסת), את העובדה ששיניים ישרות פירושן פחות עששת ועוד מחלות חניכיים אחרות, וגם צפיפות שיניים (ביטוי מכובס מעט לשיניים עקומות, שעלולות לגרום לבעיות היגייניות). כל אלה מאפשרים לי כיום ליהנות משיניים בריאות וחוסכים לי ביקורים תכופים אצל רופא שיניים, וכמובן - כסף.

אחרי עשרים שנה

היום, מנקודת מבט של אדם בוגר ובעל שיניים ישרות כמעט לגמרי (אני לוקחת עלי את מלוא האשמה: לא מאוד אהבתי את הפלטה ולא תמיד הקפדתי להרכיבה), אני יכולה להגיד בוודאות - אם הילד או הילדה שלכם זקוקים ליישור שיניים, לכו על הפתרון הזה. גם אם הם "ישנאו" אתכם באותו הרגע הנתון ויתמרדו, בהמשך הדרך הם יעריכו את זה ויחייכו אליכם בפה מלא שיניים ישרות.

פורומים מרפאות שיניים הדפסה שלח לחבר
תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
לא נמצאו תגובות