חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

ייעוץ והכוונה

לחץ לייעוץ והכוונה

מתלבטים?

הרשמו לקבלת יעוץ חינם!

  לקבלת ייעוץ

טיפולי עיניים באסתטיקה

טיפולי עיניים
מרפאות הסרת משקפיים
פורום הסרת משקפיים

    מרפאות נבחרות

ד"ר רון עזריה - מומחה לכירורגיה פלסטית
ד"ר רוני מוסקונה- מרפאות ניתוחים פלסטיים
  מרפאות נוספות


השאלון

האם אתם יודעים הכל על טיפול הסרת משקפיים בלייזר?

הכנסו לשאלון וגלו!


חוויות הסרת משקפיים בלייזר

לפורום בנושאלוח מרפאות

החוויה של אביטל

 
שיתוף פייסבוק

"אחרי הניתוח אתם תשאלו את עצמכם איך לא עשיתם אותו קודם"

 

מאת: אביטל, השרון

מאז גיל 16 אני משקפופרית! היום, לאחר 12 שנה, החלטתי לשים קץ למשקפיים ולעבור ניתוח הסרת משקפיים בלייזר. הניתוח מתאים רק למתקשים בראייה למרחוק ואינו מתאים למי שמתקשה בראייה לקרוב. המנתחים ידגישו בפניכם כי לכשתזדקנו, יתכן ושוב תצטרכו משקפיים - לראייה מקרוב.

לכל אלה החושבים על עשיית הניתוח - חשוב לבצע בדיקה מקיפה על השיטות השונות לביצוע הניתוח ולבדוק טוב את המכון והרופא המנתח, כמו גם לבדוק אם בכלל אתם כשירים לעבור את הניתוח. אנשים שהמספר שלהם לא יציב במשך שנתיים אוטומטית נפסלים. כנ"ל לגבי אנשים עם בעיות מיוחדות בעיניים כגון קרנית דקה במיוחד. רוב האנשים אינם מבצעים בדיקה מעמיקה. הם מחליטים על שיטת הניתוח שרוב האנשים עושים - לאסיק, והולכים על המנתח הכי מפורסם והכי ידוע. שתי החלטות אלה אינן בהכרח הנכונות.

ניתוח הסרת משקפיים בשיטת לאסיק הוא הניתוח הפופולרי ביותר בשנים האחרונות. יתרונו בכך שההחלמה ממנו מהירה מאוד, כמעט מיידית. דקות לאחר הניתוח כבר ניתן לראות בצורה ברורה למרחוק. חסרונו הגדול טמון בסיכון לטווח הרחוק. בשיטת הלאסיק מבצעים חיתוך בקרנית, פותחים אותה ואז מבצעים שיוף להגדלת או הקטנת הקימור או הקיעור בקרנית הפנימית (תלוי במצבו של כל אחד). נאמר לי כי החיתוך בקרנית לעולם לא מתאחה (ואל תאמינו למי שאומר שהחיתוך כן מתאחה) וכך יתכן כי במידה ובעתיד תחטפו מכה חזקה בעין, חלילה, עלולות להתחיל בעיות כגון עיוות בקרנית ושלל צרות אחרות. בשאלון שעליכם למלא, אתם נשאלים אם אתם עוסקים בספורט אתגרי או אלים כגון אגרוף ואם התשובה היא כן - לא יסכימו לנתח אותכם בשיטה זו.

השיטה השנייה היא השמרנית והותיקה יותר אך גם הבטוחה יותר ושמה- PRK. המנתחים מנסים לדחוף את הלאסיק ולא את ה PRK כי הPRK לא סקסי כמו הלאסיק- ההחלמה איטית יותר, אסור לנהוג כשבוע וחצי- שבועיים לאחר הניתוח וייתכנו כאבים, למרות שלי לא היו שום כאבים בשיטה זו. כמו שאתם כבר מבינים - בחרתי בשיטה הבטוחה ולא במהירה וסקסית. ב PRK לא מבצעים חיתוך בקרנית אלא השיוף נעשה על פני הקרנית. בתהליך זה נהרסים תאי האפיטל ולכן אחרי הניתוח הם גדלים מחדש ויתכנו כאבים. לאחר הניתוח לוקחים טיפות, שגרמו לי לפחות, לכך שממש לא היו שום כאבים. השיטה יותר בטוחה כי כמו שאתם מבינים לא נעשה שום חיתוך בקרנית. אחרי ההסבר הקצר הזה, מסקנתכם אמורה להיות- לבדוק ולחקור ולא להסכים ולקבל כל מה שאיש השיווק של המכון אומר לכם.

כמה מילים לגבי הרופא המנתח - חשוב מאוד לדעתי לבדוק את אחוזי פסילת האנשים לניתוח של כל רופא ורופא. כל אדם המבקש לבצע את הניתוח עובר בדיקת התאמה אצל הרופא המנתח, על מנת לראות שהוא כשיר ומתאים לניתוח. כמובן שלרופא יש אינטרס לנתח כמה שיותר אנשים ולא לפסול אותם בבדיקת התאמה. אני מעדיפה רופא בעל אחוזי פסילה גבוהים - כלומר, שנזהר ולא ממהר לנתח כל אחד. קצת קשה להשיג נתונים על אחוזי הפסילה, אבל מי שממש מתעקש יכול לקבל אותם.

בנוסף, אל תתביישו לשאול כמה ניתוחים מבצע הרופא ביום. שמעתי על רופאים תאבי בצע שמנתחים רצוף מבוקר עד לילה. אני לא הייתי רוצה להיות המנותחת האחרונה שלהם בלילה כשהם כבר עייפים ומותשים. חשבו גם על כך - והתעקשו על קביעת תור לניתוח בבוקר. כמו כן, אני ממליצה לשאול מי מבצע את הביקורות אחרי הניתוח- האם זהו אותו מנתח, או מנתח זוטר שאתם לא מכירים.. המנתחים ה"סטארים" בדרך כלל לא טורחים לעשות לכם ביקורת אחרי הניתוח. מדובר על ביקורות אשר מתחילות לאחר הניתוח ומבוצעות מידי מספר שבועות ואח"כ מידי מספר חודשים. אסור לזלזל בביקורות אלו. הן חשובות מאוד !

ומילה אחת לגבי מחירים של ניתוחי הסרת משקפיים בלייזר - התחרות פרועה בשוק. אל תתפתו בהכרח למחירים נמוכים מבלי שבדקתם מי המנתח ומה ניסיונו.

אחרי הניתוח אתם תשאלו את עצמכם איך לא עשיתם אותו קודם. אני ממש שנאתי את המשקפיים. הם גרמו לי לסרבול בחיים - צריך משקפי שמש מיוחדות, המשקפיים נשרטות, מתלכלכות ומעיקות על החיים. לי לקח שמונה חודשים להתלבט לגבי הניתוח ובסופו של דבר אני ממש לא מתחרטת. אבל- חשוב להבין לקראת מה הולכים. אחרי הכל מדובר בעיניים שלכם !! חשוב להבין את כל הסיכונים ולבחור בשיטה המתאימה לכם וברופא המתאים, שלא מתייחס אליכם כאל עוד מספר.

בהצלחה...

פורומים מרפאות הסרת משקפיים הדפסה שלח לחבר
תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
לא נמצאו תגובות