חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

ייעוץ והכוונה

לחץ לייעוץ והכוונה

מתלבטים?

הרשמו לקבלת יעוץ חינם!

  לקבלת ייעוץ

ניתוחי עור וגפיים

ניתוחי עור / גפיים
מנתחים פלסטיים
פורום ניתוחים פלסטיים

    מרפאות נבחרות

ד"ר רוני מוסקונה- מרפאות ניתוחים פלסטיים
ד"ר רון עזריה - מומחה לכירורגיה פלסטית
  מרפאות נוספות


השאלון

האם אתם יודעים הכל על טיפול למתיחת זרועות?

הכנסו לשאלון וגלו!


חוויות הזעת יתר

לפורום בנושאלוח מרפאות

לקבלת ייעוץ חינם

בתחום הזעת יתר
לקבלת יעוץ שלח טופס

החוויה של אורן

 
שיתוף פייסבוק

אורן מבאר שבע מספר על החוויה שעבר בעקבות ניתוח לטיפול בהזעת יתר.

מאת: אורן, באר שבע

עברתי ניתוח בשם סימפטקטומיה אנדוסקופית. זהו ניתוח המיועד לטיפול בתופעת הזעת יתר, בעיקר בידיים ובבית השחי ולטיפול בהסמקה. בניתוח חותכים את העצב שאחראי על פעילות בלוטות הזיעה, עצב זה שייך לקבוצת עצבים הממוקמת בבית החזה. הניתוח עצמו מאד עדין, מבוצע בהרדמה מקומית וכולל שני חתכים קטנים (כסנטימטר) באזור בית השחי. דרך החתכים מוחדרת מצלמה זעירה ומכשור מיוחד, ובאמצעותם מבוצע ניתוק של העצב הסימפטטי.

הסיבה שבחרתי בטיפול כזה היא הזעה מוגברת באזור בית השחי. כל מי שיש לו את התופעה מכיר את הקושי היום יומי, במיוחד בישראל החמה. אנחנו לובשים רק חולצות כהות בקיץ, הולכים עם הידיים צמודות לגוף, לוקחים 20 חולצות להחלפה לסוף שבוע אחד בצפון והולכים לאט לאט כדי לא להתחמם – דיכאון רציני. אומנם כולם אמרו לי שאני מגזים, אבל ברגע שהגעתי להחלטה המשפחה כמובן תמכה בי.

את תהליך החיפוש ערכתי בעיקר באינטרנט, באתרים שונים רפואיים וקוסמטיים. קיבלתי הרבה מידע והמסקנה שאליה הגעתי היא שאין טיפול כולל, מוחלט ובטוח לגמרי. אני החלטתי לקחת סיכון מחושב ולעשות את הניתוח למרות שישנם מטופלים אצלם מופיעה הזעה מפצה, כלומר מפסיקים להזיע בבית השחי אבל מתחילים להזיע באזורים אחרים, ופרט לכך יש סכנה זעירה מאוד לצניחת עפעפיים – לא נעים. החשש העיקרי שלי היה שאצא מהניתוח ואגלה שבסיכוי של אחד למיליון יש לי צניחת עפעפיים, וכמובן חששות טבעיים מהרדמה וניתוח.

מכיוון שמדובר בניתוח, נפגשים עם רופא מרדים כשבוע לפני. מתאשפזים ביום הניתוח ונשארים לילה להשגחה. לפני הניתוח צריך לגלח את בית השחי. הניתוח נערך בהרדמה מלאה כך שלא מרגישים כלום ואחרי הניתוח שמים קליפסים מתכתיים על החתכים, שיורדים אחרי כמה שבועות. החתכים לא כואבים יותר מידי, יש קצת הגבלה בתנועה של הידיים אבל אפשר לתפקד באופן מלא.

אני "זכיתי" ליהנות מהזעה מפצה. בהתחלה זה היה נורא וחשבתי שאני אצטרך להחליף בגדים כל 5 דקות ושלא אוכל לצאת מהבית. אומנם בהתחלה הגוף שלי נטף מים, אך במשך הזמן זה דעך. המצב כיום הוא שבקיץ אני מזיע יותר מלפני הניתוח, כיוון שאני מזיע בכל הגוף ולא רק בבית השחי (שעכשיו יבש לגמרי), אך הידיים שלי יבשות לגמרי. לעומת זאת בחורף אני לא מזיע בכלל כאשר לפני הניתוח הזעתי בבית השחי. בכל מקרה, גם עם הזעה מפצה אני מבסוט מהחיים ואין לי לא בעיות חברתיות ולא בעיות בזוגיות בגלל ההזעה. אי אפשר להגיד שאני מרוצה לגמרי אבל זה כבר לא כל כך מעסיק אותי ולא מגביל אותי בחיי היום יום.

טיפים והמלצות: קודם כל לא לעשות את הניתוח בגיל צעיר. מכיוון שרוב הצעירים יבחרו בניתוח כזה מסיבות חברתיות, ומכיוון שהזעה מפצה יכולה להיות יותר גרועה, עדיף להתאפק. רק כדי להבין מה זה יותר גרועה – אתם יושבים בצל וכל הבגדים שלכם ספוגים מים. מה שאני ממליץ זה לחכות לגיל שבו יש פחות מתח ולחץ חברתי ואז לעשות את ההחלטה מהסיבות הנכונות. תיפגשו עם אנשים שעשו את הניתוח או שתבקשו מידע בפורומים. אני בטוח שיש המון אנשים שמרוצים מאד מהתוצאות וכדאי לדבר אתם.

שיהיה בהצלחה!

פורומים מנתחים פלסטיים הדפסה שלח לחבר

לקבלת ייעוץ חינם! בתחום - הזעת יתר







שלח

תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
1. תגובה להזעת יתר
דנה ספקטור, 21/04/2009