חיפוש מידע מרפאה
חפש
אסותא אופטיק

ייעוץ והכוונה

לחץ לייעוץ והכוונה

מתלבטים?

הרשמו לקבלת יעוץ חינם!

  לקבלת ייעוץ

ניתוחי בטן באסתטיקה

ניתוחי בטן
מנתחים פלסטיים
פורום ניתוחים פלסטיים

    מרפאות נבחרות

ד"ר רוני מוסקונה- מרפאות ניתוחים פלסטיים
ד"ר רון עזריה - מומחה לכירורגיה פלסטית
  מרפאות נוספות


השאלון

האם אתם יודעים הכל על טיפול להרמת גוף?

הכנסו לשאלון וגלו!


חדשות שאיבת שומן

ניתוחים פלסטיים   > ניתוחי בטן  > חדשות שאיבת שומן  > אצל עכברים זה כבר עובד - הפחתת שומן בזריקה
לפורום בנושאלוח מרפאות

אצל עכברים זה כבר עובד - הפחתת שומן בזריקה

 
שיתוף פייסבוק

ייתכן שהיום, יותר מאי פעם, אנו קרובים לניצחון במלחמה כנגד הקילוגרמים העודפים. מחקר חדש בודק את השפעתה של זריקה כחלופה לשאיבת השומן המוכרת

מאת: צוות אתר "אסתטיקה"

אם אתם סובלים מעודף משקל, כבר ניסיתם כל דיאטה אפשרית ופעילות גופנית, אך אותם קילוגרמים עודפים מסרבים להיפרד מכם, וודאי חלפה בראשכם המחשבה על שאיבת שומן. ההליך של שאיבת שומן אינו פשוט כלל וכלל, מדובר בניתוח לכל דבר שלאחריו ישנה תקופת התאוששות והחלמה.

יחד עם זאת, שאיבת שומן יכולה לעיתים להציל חיים כאשר מדובר בעודף משקל דרסטי, אשר עלול לגרום למחלות נלוות כגון יתר לחץ דם, סכרת, שומנים בדם, בעיות לב וכו'. למרות הסכנות הרבות שבמשקל ייתר, ישנם אנשים אשר חוששים לעבור הליך של ניתוחי הרזיה לשאיבת שומן, וממתינים למציאתו של פתרון פלא להשמנתם. האם כיום, לאחר מחקרים רבים אשר נערכים מדי יום בתחום, אנו קרובים יותר לפתרון או תחליף כלשהו להליך של שאיבת שומן?

על פי "טיימס" מחקר של אוניברסיטת ג'ורג'טאון בוושינגטון מעניק תקווה לאותם בעלי עודף משקל אשר חוששים לעבור שאיבת שומן. בניסוי שנערך על עכברים שסבלו מהשמנת יתר כתוצאה מלחץ, הפחיתו העכברים כ- 40 אחוזים מהשומן באזור הבטן, בזכות הזרקה של חומר כימי טבעי. מסקנה מרתקת נוספת מהמחקר היא שלחץ נפשי עשוי לגרום לעלייה במשקל ולתופעות הלוואי השליליות הקשורות בהשמנה, כגון סכרת, גם כאשר צריכת הקלוריות לא משתנה. המחקר שפורסם בכתב העת המדעי "נייצ'ר מדיסין", בדק את הקשר בין מתח נפשי לבין עלייה במשקל.

ממצאי הניסוי בעכברים מאשרים את מה שרבים מאיתנו חשדו, לחץ ועצבים אכן משפיעים על השמנה. אבל בניגוד למה שניתן היה לחשוב, לא רק בגלל שתנאי מתח "שולחים אותנו למקרר". העכברים שנחשפו בניסוי לתנאים מלחיצים, הגיבו בין היתר בעלייה במשקל. עלייה כזו לא התרחשה אצל עכברים ששהו בסביבה רגועה, למרות שכמות הקלוריות שצרכו העכברים בשתי הקבוצות הייתה זהה.

בנוסף לעודף משקל, העכברים הלחוצים סבלו מעלייה ברמת הגלוקוז בדם, בדומה לחולי סוכרת, ומעלייה בלחץ הדם. כמו כן הופיעו אצלם דלקות בכלי הדם ועודפי שומן בכבד ובשרירים. בעיות אלו אופייניות לאנשים הסובלים מהשמנת יתר, והן עשויות לסכן את חיי הסובלים מהן.

הניסוי שנערך התבסס על חומר המכונה R2Y, כימיקל מסוג נוירופפטיד שמופק באופן טבעי בגוף, ועשוי להפעיל או לעצור פעילות ברקמות השומן. בניסוי של אוניברסיטת ג'ורגטאון, הוזרק לעכברים אשר היו שרויים בתנאי לחץ, חומר שחוסם את השפעתו של ה- R2Y. התוצאה הייתה הפחתה דרמטית של שומן באזור הבטן- ירידה של כ- 40 אחוזים.

לאור הממצאים, החוקרים אופטימיים בנוגע לשימוש עתידי בחומר חוסם ה- R2Y בבני אדם. הטיפול אמנם לא יספק פתרון למצבי השמנת יתר קיצוניים, וגם לא יאפשר לאכול בלי הגבלה ללא עלייה במשקל, אך לטענת החוקרים הוא יוכל לשמש כלי עזר נוסף לשיפור מראה הגוף, בו ישתמשו מומחים אסתטיים. ועד שהטיפול החדש יכנס לשימוש, לנו נותר לנסות להירגע לבד. מסתבר שזה טוב גם לגזרה.

פורומים מנתחים פלסטיים הדפסה שלח לחבר
תגובות פייסבוק



רשימת התגובות
הוספת תגובה
לא נמצאו תגובות